logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Průzkum Billy: Potřeby na Dušičky kupují spotřebitelé stále častěji v supermarketech

31. října 2025
Zprávy 0
221
Průzkum Billy: Potřeby na Dušičky kupují spotřebitelé stále častěji v supermarketech

Přestože se v posledních letech stále více mluví o Halloweenu, české Dušičky v oblíbenosti stále vedou. Podle průzkumu společnosti Billa Česká republika si svátek Památky zesnulých připomínají až dvě třetiny Čechů, zatímco Halloween slaví pouze tři procenta. Kombinovaně oba svátky uznává zhruba pětina dotazovaných, pětina populace neslaví ani jeden ze svátků.

Pro tři čtvrtiny dotázaných (74 procent) je hlavním důvodem pro nákup květin a dekorací právě úcta k zemřelým, pětina pořizuje výzdobu ze zvyku a šest procent z estetických důvodů. Nejpreferovanějším typem květin jsou na Dušičky pro 34 procent respondentů věnce a pro 32 procent respondentů květiny v květináči jako například vřesy nebo chryzantémy. Řezané květiny jako například astry, hortenzie a podobně kupuje u příležitosti Památky zesnulých 17 procent a suché vazby 16 procent dotázaných.

Přečtěte si také
Billa vylepšila svůj věrnostní klub, nabízí více výhod pro zákazníky
Billa

Ženy dávají častěji přednost květinám v květináči, muži naopak volí řezané květiny – u mladších respondentů (18–26 let) dokonce ve 30 procentech případů.

Květiny se stále častěji nakupují v řetězcích

Ačkoliv většina lidí stále chodí do květinářství (63 procent), stále více zákazníků pořizuje květiny i v obchodních řetězcích (24 procent) nebo v zahradnictvích (12 procent). Zákazníky k nákupu v supermarketech nejčastěji vede pohodlná dostupnost při běžném nákupu potravin (45 procent), následovaná cenovou výhodností (34 procent) a širokým výběrem (13 procent). Každý desátý pak uvedl, že mu při nákupu vyhovuje delší otevírací doba obchodních řetězců oproti květinářstvím, která zpravidla zavírají dříve.

Přečtěte si také
Billa otevřela první letošní prodejnu v Jindřichově Hradci
Billa

Ženy nakupují květiny v obchodním řetězci bez ohledu na příležitost a pravidelněji (41 procent) než muži (26 procent). Muži volí nákup květin častěji z praktických důvodů, a to zejména, když mají prodejnu po cestě (34 procent).

Halloween zůstává spíše doplňkem

Ačkoliv Halloween v Česku slaví jen menšina, Billa ani tuto skupinu zákazníků neopomíjí. Součástí nabídky jsou také dýně, sladkosti, halloweenské dekorace či lampiony, které v posledních letech nabývají na popularitě především mezi mladší generací.

Billa na základě těchto trendů rozšířila podzimní nabídku o květiny v květináči, věnce, svíčky i sezónní dekorace. V období kolem Dušiček zákazníci naleznou ve všech prodejnách desítky produktů českých dodavatelů – od tradičních listopadek až po moderní suché vazby či dekorativní svíčky.

„Průzkum potvrzuje, že lidé u nás nepořizují jen potraviny, ale i produkty spojené s rodinnými tradicemi a pietou. Naše nabídka se proto stále více přizpůsobuje tomu, aby zákazníci našli vše potřebné na jednom místě, od čerstvých potravin po sváteční výzdobu,“ říká Daniela Korotvičková, vedoucí oddělení nákupu Billa Česká republika.

Související články:

BillaBilla vylepšila svůj věrnostní klub, nabízí více výhod pro zákazníky BillaBilla otevřela první letošní prodejnu v Jindřichově Hradci Průzkum Billy: Hity silvestrovského pohoštění jsou šunkový chlebíček a česneková pomazánka První novou prodejnu v letošním roce otevřela Billa v Terezíně, je součástí retail parku

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required