logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Z Heureky chtějí po Alze odejít i další e-shopy

24. května 2016
Zprávy 0
4054
Z Heureky chtějí po Alze odejít i další e-shopy

Po odchodu největšího českého e-shopu Alza.cz z vyhledávače zboží a porovnávače cen Heureka.cz zvažují tento krok i další internetové obchody, zejména Euronics.cz. Nelíbí se jim, že Heureka údajně zvýhodňuje některé e-shopy. Panují také pochybnosti o tom, jak Heureka nakládá s údaji o všech objednávkách, které jí internetové obchody posílají.

„Heureka již není nezávislým cenovým srovnávačem, usnadňující zákazníkům správnou volbu,“ zdůvodnil odchod Alzy její marketingový ředitel Karel Kučera. Službu označil za neobjektivní vůči uživatelům a nevýhodnou pro e-shopy.

„Z původně prozákaznicky orientovaného srovnávače cen se stala obchodní společnost patřící do skupiny Rockaway. Ta prostřednictvím Heureky může získávat informace o obchodních transakcích. Tato situace není dále udržitelná. Proto jsme se rozhodli Heureku postupně opustit,“ vyjádřila sa Alza.cz na internetové stránce bezheureky.cz.

Odejde z Heureky i Euronics?

Po e-shopu Alza.cz zvažují ukončení spolupráce i internetové obchody Kasa.cz, Euronics.cz a další, které patří pod společnost HP Tronic. „Rovněž sdílíme pochyby o nezávislosti Heureky, zejména ve vztahu k jejímu sesterskému e-shopu Mall.cz,“ vyjádřil se generální ředitel HP Tronic Daniel Večeřa.

„Je proto reálné, že v brzké době přistoupíme ke stejnému kroku jako Alza.cz. Rozhodující pro nás bude, jak nás Heureka přesvědčí o své skutečné nezávislosti. Naše dosavadní požadavky na smluvně garantovaný, pravidelný, nezávislý audit toho, jak nakládá s citlivými daty, která jí posílají všechny spolupracující e-shopy, zatím Heureka spíše odmítá. Pokud svůj postoj nezmění, je náš odchod z tohoto srovnávače velmi pravděpodobný,“ doplnil Daniel Večeřa.

Heureka všechna obvinění odmítá

Jak na zpravodajském webu E.15.cz uvedl šéf Heureky Tomáš Braverman, srovnávač je stále nezávislým subjektem, který poskytuje stejné služby všem svým obchodním partnerům. „Jsme přesvědčeni, že HP Tronicu i ostatním obchodním partnerům dokážeme, že naše procesy a fungování zůstává i nadále nezávislé,“ řekl Braverman.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil prodej srovnávače cen Heureka.cz investiční skupině Rockaway pod podmínkou splnění řady závazků. Tím se mají odstranit obavy z možného narušení hospodářské soutěže.

Mezi závazky je například to, že na internetových stránkách cenového srovnávače Heureka.cz bude trvale zveřejněna informace tom, které e‑shopy a cenové srovnávače jsou provozovány společnostmi ze skupiny Rockaway. Další podmínkou je, že Heureka nebude požadovat od společností působících v prodeji spotřebního zboží přes internet poskytování jiných informací, než je pouze e-mailova adresa zákazníka, který učinil objednávku. Rozhodnutí úřadu není zatím pravomocné. O tom, jaké podmínky musí Heureka splnit, se více dozvíte na: https://www.uohs.cz/cs/informacni-centrum/tiskove-zpravy/hospodarska-soutez/2138-urad-povolil-spojeni-soutezitelu-rockaway-a-heureka-se-zavazky.html.

Podporu cenovému srovnávači vyjádřil provozovatel internetového obchodu levneELEKTRO.cz, společnost ELEKTRA PV. „Rozumíme velké řadě výhrad, které Alza.cz vůči provozovateli i samotnému portálu Heureka.cz má. Nově formující se skupina subjektů může být reálně pro českou onlinovou jedničku vážným soupeřem. E-shop levneELEKTRO.cz se však srovnání s konkurenty v cenové i kvalitativní rovině nebojí a dle detailních datových podkladů je pro něj zdroj Heureka smysluplnou součástí portfolia marketingových kanálů,“ uvedl marketingový ředitel společnosti Ondřej Liška.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required