
Nejziskovější obchodní řetězec Lidl začíná s výstavbou desítky nových prodejen, které nahradí starší obchody. Padesátka současných prodejen zároveň do konce roku získá modernější interiér.
Řetězec Lidl investuje do svého dalšího rozvoje. Remodeling padesáti stávajících prodejen přinese podle mluvčí řetězce Zuzany Holé vzdušnější, čitelnější vzhled a příjemnější nakupování. Zaměstnancům má zjednodušit manipulaci s produkty a údržbu. „Našim zákazníkům chceme v těchto prodejnách poskytnout výhody prodejen nové generace, které stavební technologie těchto budov umožňují,“ komentovala mluvčí.
Zákazníky budou v prodejnách čekat například nové, moderně koncipované zádveří, 3D grafické nápisy na stěnách pro lepší orientaci na prodejní ploše, nový vzhled pekárny, dřevěné prvky sjednocené v dekoru světlého dubu nebo nový systém pro prezentaci spotřebního zboží. Nainstalují se i pokladny s velkým odkládacím prostorem a ergonomickým pracovním místem pro zaměstnance. Celý interiér pak sjednotí šedá barva, jež podle mluvčí celé prostředí zklidní, a umožní tak lépe vyniknout vystavenému zboží a orientačnímu systému v prodejnách.
Nový vzhled brzy získají podle informací zpravodajského serveru Aktualne.cz například prodejny v pražské Zbraslavi, Otrokovicích, Brně, Nehvizdech, Šumperku, Ostravě či Vsetíně.
Nové prodejny přibudou do konce roku
Lidl již zavřel několik svých prodejen a na jejich místě do konce roku postaví nové a modernější. Jak napsal server Aktualne.cz, týká se to původní prodejny ve Strakonicích, Průhonicích, Karlových Varech (Dolní Kamenná), Praze 19 (Kbelská), Mostě, Pardubicích (Palackého), Mladé Boleslavi, Brně (Trnkova), Zlíně (Nábřeží) a v Hradci Králové (Brněnská). Jak to bude v nových obchodech Lidl vypadat, je vidět v berounské prodejně, kterou řetězec představil minulý rok.
Lidl také v nových prodejnách rozšíří parkovací stání pro auta. Pro zákazníky budou připravené i další služby, jako jsou toalety a přebalovací pulty. Zaměstnanci budou mít k dispozici sprchy či školicí místnost.
Lidl otevřel první prodejnu v Česku před třinácti lety. Nejdříve se snažil zaujmout hlavně nízkou cenou, mířil na obyvatele s malými příjmy. V posledním období však změnil strategii, jeho cílem je nabízet „nejlepší kvalitu za nejnižší cenu“. Získal již více ocenění ve spotřebitelských testech kvality.
Jak uvedli na Aktualne.cz, podle průzkumu agentury Wellen, zveřejněného loni v březnu, se právě Lidl za poslední rok zlepšil nejvíce z tuzemských řetězců a lidé jej uvedli na druhém místě v pořadí řetězců pro nejjednodušší a nejpříjemnější nákup. Na prvním místě byl Kaufland, který stejně jako Lidl patří do německé skupiny Schwarz. Společnost má v Česku celkem 231 prodejen, v těchto dnech zahajuje stavbu zcela nového obchodu ve Zdibech.