logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
    • Zahraniční veletrhy
    • Networking
    • Školení
    • Ostatní
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • Top 30 2018
    • Top 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Předvánoční slevy na alkohol byly loni v prosinci nižší než v roce 2017. Vyplývá to z analýzy...
  • Produkty společnosti Samsung budou od pátku 15. února k dostání také ve znovuotevřené značkové...
  • Stále více Čechů objednává zboží ze zahraničních e-shopů. Vyplývá to z aktuálního celoevropského...
  • Maloobchodní řetězec parfumerií Douglas automatizuje příjem faktur od dodavatelů s využitím...

EET Fórum: Jak bude elektronická evidence tržeb probíhat v praxi

10. ledna 2017
Zprávy 0
1475
EET Fórum: Jak bude elektronická evidence tržeb probíhat v praxi

Kamenných prodejen, supermarketů, obchodních domů, velkoobchodů, stánkového a podomního prodeje, pojízdných prodejen, trafik i e-shopů se týká druhá fáze zavedení elektronické evidence tržeb, která odstartuje v březnu tohoto roku. Na konferenci EET Fórum, která probíhá v Praze, se účastníci dozvěděli, jak bude vládní opatření vypadat v praxi.

Evidenci tržeb budou podle slov náměstkyně ministerstva financí pro daně a cla Aleny Schillerové podléhat platby v hotovosti, platební kartou, šekem, stravenkou, poukázkami či elektronickou peněženkou. Nebudou se evidovat platby bankovním převodem.

Podnikatel musí na začátku požádat o takzvané autentizační údaje (jméno a heslo), které slouží k přihlášení do webové aplikace Elektronické evidence tržeb na stránkách Daňového portálu (http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/dpr/uvod.faces). O autentizační údaje lze požádat elektronicky na Daňovém portálu, má-li podnikatel datovou schránku. Pokud schránkou nedisponuje, údaje získá okamžitě na libovolném územním pracovišti finančních úřadů v zapečetěné obálce.

Na stránce Daňového portálu si po získání autentizačních úřadů podnikatel může stáhnout a instalovat potřebné certifikáty. Jejich platnost je tři roky, pak se musí obnovit.

Samotná elektronická evidence tržeb probíhá tak, že pokladna zašle datovou zprávu o transakci finanční správě. Ta pošle zpátky potvrzení s unikátním kódem účtenky. Pokladna pak vydá zákazníkovi účtenku, která musí být vystavena vždy, nejen na požádání. „Celá akce proběhne, než se stihnete nadechnout. Není pravda, že to může trvat i deset minut,“ podotkla Alena Schillerová.

Jak funguje zjednodušený režim

Pokud má podnikatel problémy s internetem (nedostupné nebo slabé připojení), může požádat finanční úřad o takzvaný zjednodušený režim, kdy údaje o tržbách se neodesílají okamžitě online, ale nejpozději do pěti dnů.

Co dělat, když dojde k výpadku signálu? Obchodník vystaví offline účtenku, která nebude obsahovat fiskální identifikační kód (FIK). „Přesto však bude platná a bude možné ji ověřit. Údaje o tržbě musí podnikatel odeslat nejpozději do 48 hodin,“ vysvětlila Alena Schillerová. Pokud se pokladna pokazí, podnikatel může pokračovat v činnosti a nebude sankcionován, prokáže-li, že k závadě nedošlo jeho vinou. Po zprovoznění pokladny musí údaje o přijatých platbách poslat dodatečně, v některých případech to půjde i jednou sumární částkou.

Zda podnikatel dodržuje zákon, to bude kontrolovat finanční a celní správa, a to analýzou dat nebo fyzickou kontrolou přímo na místě. Kromě jiného se bude sledovat i to, zda podnikatel vyvěsil pro zákazníky informační oznámení, že má povinnost evidovat tržby. Text oznámení je dán zákonem, formu si může obchodník zvolit sám.

Podnikatel může požádat finanční úřad o takzvané závazné posouzení, zda a od jakého termínu jeho činnost podléhá evidenci tržeb. Platí se za to tisíc korun. Podnikatel má šanci získat jednorazovou slevu na dani z příjmu ve výši pěti tisíc korun.

Bližší informace o EET poskytne portál www.etrzby.cz a informační linka 225 092 392.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Související články:

Andrej Babiš na konferenci EET Fórum: Nechceme nikoho šikanovat Podnikatel Jiří Bláha: Za minutu vydáme i deset účtenek, elektronickou evidenci podporuji Evidence tržeb se posouvat nebude, rozhodl ministr financí Andrej Babiš Konference EET Fórum: Vydávat účtenky by mělo být samozřejmé

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Kolik lidí je pro vás překážkou, abyste nešel/nešla k obslužnému pultu?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 11 680 views | posted on 24. července 2018
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10 014 views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 6 134 views | posted on 3. srpna 2016
  • Marks & Spencer spustí módní e-shop a otevře prodejny potravin 2 754 views | posted on 10. srpna 2016
  • Alza.cz otevřela v ostravském Obchodním centru Futurum prodejnu s velkým skladem 2 708 views | posted on 28. dubna 2017

Komerční sdělení

Kalendář akcí

21. 2. 2019 BEST OF IN-STORE, Praha

20. a 21. 3. 2019, Kongres SAMOŠKA, Košice

21. 3. 2019, Nezapomínejme na packaging, Praha

Multimédia

JIP mění koncept cash & carry prodejen

13. září 2018

Video: Retail Business Mixer 2018 přinesl zábavu i nové kontakty

27. srpna 2018

Profily

Helena Mužíková, marketing manager CZ/SK společnosti Intersnack Česká republika: Hlavně neztratit selský rozum

17. ledna 2019

Gerhard Fischer, jednatel společnosti dm drogerie markt: Konzervujeme si zlaté časy

17. ledna 2019

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Radka Zobaníková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: radka.zobanikova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
IČO: 47562323
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
IČ: 70080534
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok