
Lidl jako první řetězec na českém trhu upouští od používání jednorazových igelitových tašek. Ročně v prodejnách vydal více než 27 milionů tašek. Tímto krokem se připojuje k německému, rakouskému a švýcarskému Lidlu.
Lidl tašky nedával zdarma, teď je nebude nabízet vůbec. Místo nich mohou zákazníci využít velkou papírovou tašku z plně recyklovatelného materiálu, silnou permanentní plastovou tašku nebo termotašku určenou pro chlazené a mražené zboží. Nabídku tašek ohleduplných k životnímu prostředí bude Lidl postupně rozšiřovat.
„Igelitové tašky vedou v objemu, v jakém se používají při nákupech nejen v našich prodejnách, k obrovskému množství odpadu. Papírové či jiné tašky, které můžete používat stále, jsou k životnímu prostředí mnohem šetrnější. Chceme aktivně přispět ke snížení spotřeby igelitových tašek v České republice, a tím i k ochraně životního prostředí,“ uvedl ke kroku společnosti generální ředitel Lidlu Pavel Stratil.
Ke snížení spotřeby igelitových tašek se rozhodl i řetězec Tesco. Při online nákupu si zákazník může vybrat, zda chce nákup dovézt v igelitové tašce či nikoliv.
V Česku budou všichni obchodníci od ledna 2018 povinně zpoplatňovat igelitové tašky, které se dnes už běžně ve velkých obchodních řetězcích prodávají minimálně za jednu korunu. Vláda minulý rok schválila novelu zákona o obalech, která do české legislativy zavádí povinnosti vyplývající z evropského práva.