logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Studie GfK: Hypermarkety posilují svou pozici, preferuje je 49 procent zákazníků

15. března 2017
Zprávy 0
3696
Studie GfK: Hypermarkety posilují svou pozici, preferuje je 49 procent zákazníků

Hypermarkety Albert Hypermarket, Globus, Kaufland a Tesco Hypermarket uvádí jako hlavní nákupní místo, kde utratí největší podíl svých výdajů za potraviny a základní nepotravinářské zboží, až 49 procent domácností. To je výsledek aktuální studie GfK Shopping monitor.

Diskonty (Lidl a Penny Market) si udržují druhou pozici, nejvíce v nich utrácí 23 procent domácností. Obliba supermarketů (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket) je dlouhodobě stabilní, přednost jim dává 16 procent domácností. Pozice menších prodejen (COOP, Hruška, Flosman / Flop) se dlouhodobě zhoršuje, preferuje je jen deset procent českých domácností.

Přečtěte si také
Mere oslovuje nízkou cenou každý den

V rámci studie GfK Shopping Monitor se zákazníků ptali, proč nejvíce nakupují právě v určité prodejně. „V případě všech čtyř hypermarketů na českém trhu (Albert Hypermarket, Globus, Kaufland, Tesco Hypermarket) si na nich jejich zákazníci cení především široké nabídky zboží,“uvedl Zdeněk Skála, research director ve společnosti GfK Czech.

Přečtěte si také
Globus představuje novou podobu svých hypermarketů

Zákazníci řetězce Albert Hypermarket navíc za velkou výhodu považují snadnou dostupnost prodejen, Globus je pro své kmenové zákazníky atraktivní díky čerstvému zboží. Kaufland mají zákazníci rádi pro jeho výhodné akce a slevy a příznivé ceny. Tesco Hypermarket láká na dlouhou prodejní dobu a na svůj věrnostní program.
Nejsilnější stránkou českých diskontů (Lidl, Penny Market) jsou celkově příznivé ceny zboží na prodejnách. Za konkurenční výhodu považují zákazníci prodejen Lidl jeho kvalitní a čerstvé zboží. V případě Penny Marketu je zase lákadlem dobrá dostupnost prodejen.

Zákazníci českých supermarketů (Albert Supermarket, Billa, Tesco Supermarket) si cení především dobré dostupnosti těchto prodejen. Supermarkety Albert lákají své zákazníky také na akční ceny a na výhodné slevy. Prodejny Billa jsou pro své zákazníky atraktivní díky kvalitnímu a čerstvému zboží, zákazníci supermarketů Tesco oceňují celkově příznivé ceny zboží na prodejnách a také věrnostní program řetězce.

Kmenovým zákazníkům malých družstevních prodejen COOP se na nich líbí především snadná dostupnost, ale také ochotný personál a nabídka regionálních potravin.

GfK Shopping Monitor je studie, která již od roku 1997 každoročně poskytuje komplexní analýzu vývoje nákupních zvyklostí českých domácností při nákupu rychloobrátkového spotřebního zboží.

Související články:

Mere oslovuje nízkou cenou každý den Globus představuje novou podobu svých hypermarketů Zboží&Prodej 5/2022: Opalovací kosmetika vyhlíží léto GfK, NielsenIQNielsenIQ a GfK se spojily

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required