logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Roman Molek: Svět se mění a co vy?

12. května 2017
Blog 0
3050
Roman Molek: Svět se mění a co vy?

Asi vás nepřekvapím tvrzením, že změny ve světě nabírají v posledních pár letech na rychlosti, která nemá v celé naší historii obdoby. I když nadále jezdíme auty, která mají čtyři kola, nemůže nám uniknout, že v našich vozech přibývá stále více nových funkcí, které nám pomáhají například parkovat, automaticky zapínat stěrače, světla nebo zamezit smyku.

Google překladač, který se přes veškeré úsilí v posledních deseti letech neuměl vyrovnat s naším komplikovaným českým jazykem, vše dokázal nedávno vyřešit posledním upgradem s použitím umělé inteligence. Aplikace, software změnily způsob, jak si objednáváme ubytování, taxi, jídlo nebo jak komunikujeme s ostatními. Robotizace, téma dnešních dní, klepe i na dveře naší malé země. Ano, rychle se mění téměř vše, i když tyto změny přicházejí poměrně nenápadně. A to ještě Elon Musk a jiní vizionáři neřekli své poslední slovo. Dříve nebo později se s tím musíme vyrovnat.

Výrazně se proměňuje také náš obor executive search. Již dnes hmatatelně pozoruji, jak se postupně mění preference našich klientů při výběru nových zaměstnanců a zároveň také preference potencionálních kandidátů, které oslovujeme. Firmy stále zvyšují své požadavky, mnohem více se zabývají prověřováním vhodnosti kandidátů pro obsazovanou pozici a preferují manažery, kteří mají prokazatelnou schopnost vyrovnat se s dynamickými změnami, které v těchto společnostech probíhají. Kandidáti oproti tomu při výběru svých budoucích zaměstnavatelů znatelně zvyšují důraz na smysluplné využití svých nabitých dovedností a také na možnost kariérního růstu.

Míra ambicióznosti firem v plánech budoucího rozvoje, pozitivně vnímaná kultura společnosti, využívání nových technologií a poskytnutí dostatečného prostoru a flexibility se pak stávají čím dál důležitějšími faktory pro vytvoření přitažlivosti pro talentované specialisty, o které je na trhu zájem. I v naší firmě Transearch International jsme celosvětově provedli v posledních pár měsících více změn, než za posledních deset let. Tyto změny zcela ovlivnily náš způsob práce a posunuly kvalitu našich služeb pro klienty i kandidáty vpřed.

V budoucnu už nebude až tak důležité, jakou máte konkrétní specializaci, ale jak rychle nebo zda-li se dokážete naučit nové věci. Naučit se učit, to je to, oč tu běží, respektive bude běžet v nejbližších letech. Zrychlující se rychlost změn neumožní jednoduše si najímat zaměstnance, kteří budou na jednotlivé pozice nebo spíše konkrétní úkoly či specializace připraveni ze své dřívější kariéry nebo ze školy. Úspěšní manažeři nové éry budou schopni prokázat, že dokázali zvládnout své mise v dynamicky se proměňujícím prostředí.

Pokud si stále myslíte, že se to konkrétně vás netýká, jste pravděpodobně na velkém omylu, stejně jako například kdysi firma Kodak, která sice sama v době, kdy zcela ovládala trh fotografických potřeb, vynalezla digitální fotografii, ale během následujících let absolutně podcenila sílu svého vynálezu a jeho další vývoj. A v roce 2012 vyhlásila bankrot. Svět se mění a co vy?

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required