logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Roman Molek: Svět se mění a co vy?

12. května 2017
Blog 0
3373
Roman Molek: Svět se mění a co vy?

Asi vás nepřekvapím tvrzením, že změny ve světě nabírají v posledních pár letech na rychlosti, která nemá v celé naší historii obdoby. I když nadále jezdíme auty, která mají čtyři kola, nemůže nám uniknout, že v našich vozech přibývá stále více nových funkcí, které nám pomáhají například parkovat, automaticky zapínat stěrače, světla nebo zamezit smyku.

Google překladač, který se přes veškeré úsilí v posledních deseti letech neuměl vyrovnat s naším komplikovaným českým jazykem, vše dokázal nedávno vyřešit posledním upgradem s použitím umělé inteligence. Aplikace, software změnily způsob, jak si objednáváme ubytování, taxi, jídlo nebo jak komunikujeme s ostatními. Robotizace, téma dnešních dní, klepe i na dveře naší malé země. Ano, rychle se mění téměř vše, i když tyto změny přicházejí poměrně nenápadně. A to ještě Elon Musk a jiní vizionáři neřekli své poslední slovo. Dříve nebo později se s tím musíme vyrovnat.

Výrazně se proměňuje také náš obor executive search. Již dnes hmatatelně pozoruji, jak se postupně mění preference našich klientů při výběru nových zaměstnanců a zároveň také preference potencionálních kandidátů, které oslovujeme. Firmy stále zvyšují své požadavky, mnohem více se zabývají prověřováním vhodnosti kandidátů pro obsazovanou pozici a preferují manažery, kteří mají prokazatelnou schopnost vyrovnat se s dynamickými změnami, které v těchto společnostech probíhají. Kandidáti oproti tomu při výběru svých budoucích zaměstnavatelů znatelně zvyšují důraz na smysluplné využití svých nabitých dovedností a také na možnost kariérního růstu.

Míra ambicióznosti firem v plánech budoucího rozvoje, pozitivně vnímaná kultura společnosti, využívání nových technologií a poskytnutí dostatečného prostoru a flexibility se pak stávají čím dál důležitějšími faktory pro vytvoření přitažlivosti pro talentované specialisty, o které je na trhu zájem. I v naší firmě Transearch International jsme celosvětově provedli v posledních pár měsících více změn, než za posledních deset let. Tyto změny zcela ovlivnily náš způsob práce a posunuly kvalitu našich služeb pro klienty i kandidáty vpřed.

V budoucnu už nebude až tak důležité, jakou máte konkrétní specializaci, ale jak rychle nebo zda-li se dokážete naučit nové věci. Naučit se učit, to je to, oč tu běží, respektive bude běžet v nejbližších letech. Zrychlující se rychlost změn neumožní jednoduše si najímat zaměstnance, kteří budou na jednotlivé pozice nebo spíše konkrétní úkoly či specializace připraveni ze své dřívější kariéry nebo ze školy. Úspěšní manažeři nové éry budou schopni prokázat, že dokázali zvládnout své mise v dynamicky se proměňujícím prostředí.

Pokud si stále myslíte, že se to konkrétně vás netýká, jste pravděpodobně na velkém omylu, stejně jako například kdysi firma Kodak, která sice sama v době, kdy zcela ovládala trh fotografických potřeb, vynalezla digitální fotografii, ale během následujících let absolutně podcenila sílu svého vynálezu a jeho další vývoj. A v roce 2012 vyhlásila bankrot. Svět se mění a co vy?

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required