logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Roman Molek: Jste brand nebo key account manager? Tak to hledají právě vás!

28. června 2017
Blog 0
3093
Roman Molek: Jste brand nebo key account manager? Tak to hledají právě vás!

Rychloobrátka, jak se slangově označuje FMCG sektor, ve kterém dominují firmy jako například Procter & Gamble, Nestlé nebo Coca-Cola, si prošel na našem trhu od poslední globální ekonomické krize dramatickým vývojem. Tehdejší pád cen akcií, zvýšení nezaměstnanosti, propad poptávky po vyráběných produktech, další rozvoj privátních značek nebo pokles obratů i zisků firmy „využily” pro urychlení většinou předem plánovaných přeměn organizací v superorganizace. Tyto superorganizace jsou lépe propojené, efektivněji řízené, ale hlavně disponují mnohem menším počtem center moci.

V praxi to znamenalo odebrání velké části odpovědnosti za strategické oblasti řízení firmám v Praze a přesun této odpovědnosti do Varšavy, Curychu nebo Londýna. Co bylo možné rozhodnout u nás včera, již není možné rozhodnout dnes. To se týká v některých firmách marketingu, ve kterém se lokálním týmům postupně zužuje prostor pro kreativitu, nebo prodeje, kde například stále posilují reportovací linky key account managerů do zahraničí na úkor oslabování vlivu lokálního sales managementu. Tento trend se dotýká i logistiky, která se mnohdy jako samotné oddělení zcela zrušila kvůli vybudování mezinárodních center se sídlem mimo ČR. Podobný osud potkával také finance či oddělení zákaznického servisu při přesunu jejich částečné nebo kompletní odpovědnosti do center sdílených služeb, které se ale díky bohu (zejména co se týká financí) usazují právě v naší republice.

Přečtěte si také
Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty?

Každý si zřejmě v tomto výčtu změn najde tu, která je platná právě pro jeho firmu. Mnohde šlo o kombinaci vícero opatření. Důležité ale je, že tyto změny přinesly účinnou redukční dietu zaměřenou na lokální FMCG top management, kterou zásadně nenarušily ani „dobré časy”, které v tuto chvíli opět z pohledu dobrého výkonu naší ekonomiky a posilující chuti spotřebitelů nakupovat zažíváme. Mnohé seniorní role tak přestaly existovat a mnoho dalších se přetransformovalo v pozice jiné, s nižší úrovní odpovědnosti. Není pochyb, že na tomto trhu a v tomto konkrétním segmentu tak ubylo prostoru pro vyzrálé a ambiciózní manažery s chutí měnit svět.

Přečtěte si také
Blog: Pohled HR na více než rok trvající home office

Výše zmiňovaný návrat dobrých časů však posílil poptávku po exekučních pozicích, protože právě o exekuci jinde připravených strategií jde v mnoha organizacích nového typu především. Tématem dnešního dne je zajistit efektivní obsluhu klíčových zákazníků a také realizaci marketingové strategie. Poptávka tak roste po key account managerech dobře znalostně vybavených pro pohyb v mezinárodních strukturách uvnitř vlastních firem, ale také na straně mezinárodních řetězců. Stejný vývoj zažívá poptávka po brand manažerech. Struktura pozic dle seniority se začala podobat slavnému vysílači na hoře Ještěd. Základna nám sílí, ale špička zůstává tenká.

Na druhou stranu bych nerad svůj příspěvek končil negativně, tedy minimálně z pohledu lidí, kteří se řadí nebo by se rádi v budoucnu řadili do vrchních pater organizací. Popsaný vývoj se netyká lokálních úspěšných hráčů, jako třeba nápojových gigantů Kofoly a KMV, kteří naopak plánují díky svým ambiciózním cílům zkušené manažery nabírat. Dobrou zprávou bylo také zveřejnění plánu nového majitele Prazdroje, japonské společnosti Asahi o umístění regionální centrály Asahi Breweries Europe právě do Prahy. V neposlední řadě svět není jenom rychloobrátka a pokud se dokážete změnit a učit, můžete následně měnit svět jinde.

 

 

 

Související články:

Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty? Blog: Pohled HR na více než rok trvající home office Miloš Toman: Kdy si máte odpočinout Miloš Toman: Jak vrátit akcím funkčnost a sílu

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required