
Ahold přichází s nabídkou českých výrobků v nové privátní řadě Česká chuť. Zákazníci se mohou těšit mimo jiné na české piškoty, majonézu či tyčinky k pivu se solí a kmínem. V tuto chvíli nabízí řetězec Albert sortiment 80 výrobků napříč čerstvým i trvanlivým sortimentem a do konce roku jich plánuje přivést na regály na 140.
Jedná se o sortiment mléčných a masných výrobků, ovoce, čerstvé i sterilované zeleniny, těstovin, majonézy nebo hořčic, ale také pečiva, tyčinek a piškotů. Petr Pavlík, ředitel pro obchod v řetězci Albert, doplnil, že strategií je výrobky v řadě Česká chuť dále rozšiřovat.
Setkání se zúčastnil i ministr zemědělství Marian Jurečka, který aktivity na podporu českých producentů vítá: „Podpora domácích potravinářů je pro nás klíčová, stejně jako jasné a srozumitelné značení českého původu potravin. To, že se rozšiřuje nabídka českých výrobků v běžné obchodní síti, které navíc spotřebitelé snadno poznají, vnímám velmi kladně.“ Dodal, že pro firmy je takováto spolupráce velmi přínosná, firmy mohou lépe plánovat svůj výrobní program a nebát se investic.
Prosadit se není jednoduché
Právě české piškoty východočeské společnosti Perník se v nabídce Albertu objeví jak v klasické, tak kakaové variantě. „Prosadit se na trhu ve velké, hlavně nadnárodní konkurenci, je složité, obchody Albert jsou pro nás především spolehlivým a silným partnerem pro distribuci našich výrobků. Pro české zákazníky znamená naše spolupráce především větší dostupnost kvalitních českých výrobků, což nás velmi těší,“ uvedla Martina Králová, jednatelka společnosti Perník .
Milan Lipavský, majitel a jednatel společnosti Seli, která do České chuti vyslala tyčinky k pivu se solí a kmínem, na spolupráci oceňuje zejména možnosti prezentace lokálních produktů českým spotřebitelům. A Petr Hrdlička, ředitel společnosti Záruba Food, jenž do Albertu v České chuti dodává majonézu, si pochvaluje výsledky spolupráce s Albertem: „Od začátku letošního roku jsme navýšili objem dodávaných výrobků o tři sta procent. Je skvělé vidět, že spojení dobrého maloobchodníka s tradičním českým výrobcem přináší užitek nejen oběma stranám, ale především z něj mohou profitovat zákazníci, ke kterým se dostává kvalitní český produkt.
Jasné značení českého původu
Všechny výrobky značky Česká chuť splňují definici české potraviny podle definice Ministerstva zemědělství a Zákona o potravinách. Díky tomu mohou nést na obalech logo Česká potravina. Zákazníci si tak mohou být naprosto jistí nejen domácím původem, ale i kvalitou a tradičními českými recepturami.
Rozšířením nabídky reaguje Albert na zájem zákazníků o potraviny od českých výrobců. Koncem července bude mít Ministerstvo zemědělství k dispozici výsledky průzkumu, jak spotřebitelé vnímají značky na podporu prodeje českých produktů a jakou roli hraje tento faktor v nákupním rozhodování.
Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz