logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Ke stávající odpovědnosti za veškerý obchod s retailovými zákazníky ve východní Evropě ve...
  • Které snídaňové produkty jsou jedničkami v promoci? Přehled exkluzivně pro Zboží a Prodej...
  • Možnost objednat na dvě ťuknutí, rychlé reklamace i funkce pro ty, kdo si chtějí k nákupu...
  • Trendy, které jsou v kategorii dámské hygieny patrné již několik let, pokračují a posilují. I...

CBA připravuje spuštění e-shopu, objednané zboží si zákazníci vyzvednou v prodejnách

25. července 2017
Zprávy 0
2873
CBA připravuje spuštění e-shopu, objednané zboží si zákazníci vyzvednou v prodejnách

Maloobchodní síť CBA plánuje otevřít vlastní internetový obchod. Reaguje tak na stále vzrůstající počet lidí, kteří si potraviny pořizují přes počítač. Zatímco přes sedmi lety měla podle průzkumu společnosti Nielsen Admosphere s nákupem potravin on-line zkušenost pouze tři procenta spotřebitelů, loni už to byl pětinásobek. Z hlediska celkových tržeb v tomto odvětví se sice stále jedná o malý zlomek, na postupný přesun na internet se však už chystají i zástupci maloobchodu v malých městech a vesnicích.

„Plánujeme vlastní e-shop, který bude navázán na konkrétní prodejnu v místě bydliště zákazníka. Ten si tak může zboží na prodejně vyzvednout, zkontrolovat, popřípadě dokoupit další. Může si také objednat dovoz zboží do domu, který bude v okolí prodejny, a to s minimálními náklady a jednoduchou logistikou. Díky tomu, že se naše prodejny nejčastěji nachází na vesnicích nebo malých městech, tak odpadne častý problém s dovozem potravin do míst, která jsou vzdálena i několik set kilometrů,“ uvedl Roman Mazák, předseda Družstva CBA CZ, což je sdružení velkoobchodů a maloobchodních jednotek, které aktuálně čítá okolo devět set prodejen a produkuje obrat téměř dvě miliardy korun. Roman Mazák potvrdil jeden z trendů, které budou podle odborníků typické pro budoucí roky – propojování on-line nákupů a kamenných prodejen, jež by měly sloužit k výdeji objednaného zboží.

Podle Romana Mazáka stojí za rostoucí popularitou e-shopů s potravinami především nedostatek času ze strany spotřebitelů. „Těch málo volných chvil nechtějí lidé trávit nakupováním v supermarketu. V ideálním případě si ve volném čase v práci zboží objednají a při cestě domů si pak objednávku vyzvednou,“ uvedl. „Nákup potravin na internetu nabízí zákazníkům řadu výhod – dovážka ve stanovenou dobu až domů nebo pohodlný nákup z obýváku bez front u pokladen. Zákazníci postupně zjistili, že je to bezpečná, rychlá, levná a v řadě případů také nejpohodlnější cesta k získání vybraného zboží či služby. A vzhledem k tomu, že na internetu dnes opravdu můžeme koupit v podstatě cokoliv, bylo by zvláštní, kdyby zde lidé nezačali nakupovat i potraviny,“ řekla Hana Friedlaenderová ze společnosti Nielsen Admosphere.

Zatímco před sedmi lety měla podle studie Nielsen Admosphere zkušenost s on-line nakupováním potravin pouhá tři procenta obyvatel, loni jejich počet dosáhl pětinásobku. Růst přitom společnost očekává i v letošním roce. Stoupající popularitu internetového nakupování potvrzují i tržby internetového supermarketu Rohlik.cz, které v loňském roce dosáhly na téměř jednu miliardu korun, což znamenalo více než trojnásobný meziroční nárůst.

Výsledky studie E-Commerce, již realizuje Nielsen Admosphere pro Asociaci pro elektronickou komerci, zároveň ukazují, že největší podíl spotřebitelů nakupujících potraviny na internetu lze hledat ve velkých městech. Souvisí to s obtížnou logistikou v případě dovozu do větších vzdáleností a s tím spojenou potřebou zachování čerstvosti potravin. Odborníci zároveň očekávají, že popularita internetového nakupování potravin bude i nadále stoupat. Aby ovšem tento způsob vytlačil klasické nakupování, to zatím nehrozí. „Lidé jídlo stále rádi nakupují sami, vybírají očima, čichem, rukama, zejména čerstvé potraviny, jako je maso, uzeniny, ale i ovoce, zeleninu nebo pečivo. Spousta z nich zkrátka stále upřednostňuje možnost vybrat si vše osobně než pomocí pár kliků na internetu,“ uzavřela Hana Friedlaenderová.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

24. 11. 2022, Konference POPAI Fórum 2022

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required