logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Roman Molek: Buďte silnou a důvěryhodnou značkou

9. října 2017
Blog 0
2065
Roman Molek: Buďte silnou a důvěryhodnou značkou

Dobré jméno je to nejcennější, co máte. To vám může dát při hledání nové práce křídla, nebo naopak způsobit Ikarův pád. Podívejte se na pohled zkušeného headhuntera na budování úspěšné osobní značky a na jeho další doporučení pro vaše úspěšné tažení výběrovým řízením.

Česká republika sice trhá rekordy v nízké úrovni nezaměstnanosti, ale na trhu je stále mnoho zkušených manažerů, kteří delší dobu nemohou najít svůj nový dream job. Každý z nich má svůj specifický příběh a také každý jinak vnímá urgenci řešit svou aktuální situaci. Mnoho z nich narazilo na omezenou nabídku relevantně seniorních pozic ve svém oboru. Společné snad mají jen to, že toto období nikdo nevnímá jako úchvatný úsek své kariéry a rádi by to změnili. V takových chvílích je každá rada dobrá, a tak jsem se i já pokusil zamyslet nad tím, jak by mohli zvýšit šanci na rychlejší úspěch. Své rady jsem sepsal níže a seřadil do několika bodů. Netvrdím, že by se jimi měl slepě řídit každý z vás, kdo se ve výše popsané situaci ocitl, ale věřím, že pro každého může být užitečné minimálně se nad některými z bodů zamyslet. Mé rady, které vycházejí ze stovek rozhovorů s klienty i kandidáty, mohou také pomoci takovým nechtěným kariérním přestávkám předcházet. Zde tedy jsou:

Přečtěte si také
Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty?

Dobré jméno je to nejcennější, co máte

Toto je bod, který se týká spíše prevence. Je z mého pohledu ten nejdůležitější pro udržení vaší dlouhodobé atraktivity na trhu práce, proto bych rád právě jím svou sérii odstartoval. Vaše jméno je tím nejcennějším, co máte, je vaší značkou. Firmy při náboru klíčových pozic neustále zvyšují své nároky a mnohem více si váží svých investic. Chtějí obsadit ty nejdůležitější pozice lidmi, kteří patří ve svém oboru mezi nejlepší. Pečlivě se dívají na dosažené výsledky, které jsou za daným kandidátem na trhu vidět, a mnohem více než dřív zkoumají do hloubky reference. Studují průběh vaší kariéry, zajímají se o každou změnu. Chtějí znát, co stojí za vaším povýšením, přesunem do jiného oddělení nebo přestupem do jiné firmy. To vše vás před nimi vysvleče téměř donaha.

Přečtěte si také
Blog: Pohled HR na více než rok trvající home office

Pokud jste někdy ve své kariéře za sebou spálili při odchodu z nějaké firmy mosty, rozhádali se s půlkou managementu, máte problém. Nikdy se například nenechejte svým budoucím zaměstnavatelem dotlačit k přílišnému tlaku na svého současného zaměstnavatele, aby vám povolil dřívější odchod. Pracujte naplno od prvního do posledního dne a i po něm buďte k dispozici.

Nepodílejte se na korupci v žádné její podobě a nejlépe ani nevstupujte do firem, které mají korupční auru. Mí klienti právě z těchto důvodů často jasně definují, ze kterých firem lovit nemáme, speciálně pokud jde o role ve vedení nákupu.

Ve své práci ze sebe vydejte to nejlepší. Pokud máte ambiciózní cíle, růst realizujte uvnitř firem, ve kterých pracujete. Tam prokažte svými dlouhodobějšími výsledky a stylem práce, že na to máte. Skákáním od jednoho zaměstnavatele ke druhému nevzbuzuje příliš důvěry ve vaši značku. Tím spíše, že tato strategie má krátké nožičky a dříve nebo později jednoduše doskáčete.

Využijte profesní sociální sítě, a to zejména Linkedin ve svůj prospěch

I v roce 2017 stále nacházím manažery, kterým musím ve své kanceláři objasňovat, co je Linkedin.com, popřípadě proč by tam měl mít minimálně každý manažer, který si hledá nové uplatnění, svůj aktualizovaný profil. Mnozí lidé si jej zaměňují se známější sociální síť Facebook. Bohužel někdy i ti, kteří již na Linkedin.com existují.

Osobně jsem na Linkedin.com vstoupil někdy před 15 lety, kdy jsem pracoval v jedné mezinárodní společnosti a chtěl jsem udržovat stálý kontakt se svými kolegy nebo ex-kolegy ze zahraničí. Dodnes jsem rád, že mohu na jeden klik zjistit, kde právě pracují a jaké jsou jejich aktuální kontaktní údaje. Při vašem hledání nové práce hraje snadný kontakt s bývalými kolegy napříč vaší kariérou zcela významnou roli. Tedy pokud máte dobrou značku, o které jsem psal výše. Bývalí kolegové mohou pracovat v pro vás zajímavých firmách a mohou vám výrazně pomoci se do takových firem dostat. Nebo vás mohou upozornit na jiné zajímavé příležitosti ve svém okolí. Linkedin.com vás propojuje i s námi headhuntery, ale mnohdy také přímo s personalisty firem. Každé spojení s takovými lidmi zvyšuje šanci na váš úspěch.

Dbejte na aktuálnost, úplnost a smysluplné řazení informací, které o sobě v tomto prostoru poskytujete. Nejsem fanouškem vkládání fotografie do životopisů seniorních manažerů, tedy pokud se například neucházejí o post moderátora hlavního zpravodajského pořadu v jedné z TV, ale na Linkedin.com fotografie patří. Spojení vizuálna s dalšími informacemi je zde součástí přirozené prezentace vaší značky.

Důkladně se připravujte na každý svůj pohovor

Každý pohovor může být rozhodující pro další vývoj vaší účasti ve výběrovém řízení. Proto nic nenechávejte náhodě. Buďte vždy připraveni, ať už jde o první meeting s headhunterem nebo poslední schůzka s předsedou představenstva společnosti, který má „pouze“ potvrdit váš nástup. Pokud již znáte jméno firmy, která daný post obsazuje, zjistěte si o ní maximum informací. Nezastavte se pouze na rychlém prohlédnutí jejich webových stránek. Jděte stále více do hloubky.

Věnujte tomu hodiny, ne minuty. Snažte se zjistit, jaké jsou jejich aktuální klíčové výzvy, jaké jsou jejich produkty a služby, struktura firmy, kdo jsou jejich klienti a zákazníci, jaké jsou jejich finanční výsledky a v jaké fázi vývoje se nacházejí. Pátrejte po informacích o firemní kultuře, protože nesoulad s ní je nejčastějším důvodem rychlých rozchodů mezi novým zaměstnancem a společností. Velmi pečlivě si prostudujte informace o obsazované pozici. Pokuste se všechny tyto informace propojit s vámi. Ujasněte si předem, které části vaší kariéry vás naučily to, co by mohlo právě této firmě pomoci. Dle toho připravte prezentaci své kariéry. Věnujte maximální pozornost relevantním věcem a ty pro danou pozici nerelevantní upozaďte. Připravte si spoustu otázek, které bude druhá strana pravděpodobně schopna odpovědět. A nezapomínejte, i otázky jsou vaší prezentací. Na cokoliv se zeptáte, bude považováno za bod, který je pro vás důležitý a mnoho vypovídá. Mnohem více, než si umíte představit.

Buďte autentičtí

Být sám sebou, být lidský, být opravdový je samozřejmě něco, co se hodí nejenom v časech hledání nové práce. Silná autentičnost je rysem všech lidí, kteří ve svém životě něco dokázali, ať už jde o skvělého truhláře v malém městečku nebo úspěšného lídra velké nadnárodní korporace. Není to sice záruka vašeho vítězství, ale jedna z klíčových podmínek pro jeho dosažení určitě.

Být autentický ve výběrovém řízení znamená dosažení stavu, kdy druhá strana přirozeně nepochybuje o informacích, které jí předkládáte během pohovoru. Věří, že má před sebou právě takového člověka, kterého před sebou vidí. Věří, že se neschováváte za maskou uměle vytvořeného, všeho schopného profesionála. Nebojte se hovořit o svých chybách. Svůj popis zasaďte to relevantního konceptu a ukažte druhé straně, jak jste se ze svých chyb dokázali poučit. Nesnažte se proto prezentovat jako autokrat, když jím nejste, jen proto, že máte pocit, že tento styl více zapadá do ideálních představ o roli, o kterou se ucházíte. Neprodávejte se jako puntičkář, když je pro vás hrabání se v detailech tou největší útrapou a vaše silná stránka leží v kreativitě. Tuto hru většina zkušených lidí prohlédne, a tím nastane „game over”. Nenechejte ani nikoho, koho svou nasazenou maskou dokážete přece jenom zmást, aby si najal vaším přijetím někoho zcela jiného. To se dříve nebo později ukáže jako slepá ulička a vám do CV přiskočí další záznam, který přispěje k poklesu důvěry ve vaši značku.

Snad vám mé rady přijdou vhod. Přeji vám hodně úspěchů ve vašem aktuálním hledání nebo ve vašem novém skvělém zaměstnání, které si zcela jistě brzy naleznete.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články:

Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty? Blog: Pohled HR na více než rok trvající home office

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required