logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Každý rok přibývá lidí, kteří při nákupu zboží v kamenném obchodě už na místě přes mobil...
  • Internetový prodejce potravin Rohlik.cz rozšířil nabídku o novou privátní značku Yutto. Ta...
  • IKEA Česká republika utržila v uplynulém finančním roce 11,9 miliardy korun. Ve srovnání s...
  • Řetězec Tesco ve 33 vybraných prodejnách po celé České republice graficky sjednotil sekce s...

Roman Molek: Budování důvěry se zaměstnanci už není pouhé „nice to have”

30. října 2017
Blog 0
2321
Roman Molek: Budování důvěry se zaměstnanci už není pouhé „nice to have”

Ve svém dnešním příspěvku bych se s vámi rád podělil o článek vytvořený našimi kolegy z Transearch International z Londýna. Toto zamyšlení nad tématem důvěry mezi chlebodárci a jejich zaměstnanci, vycházející z bohatých zkušeností z práce s top managementy mezinárodních firem, mě zaujalo zejména proto, že přináší pohled z nejvyšších pater globálních organizací na důležitost budování kvalitního vztahu mezi korporacemi a jejich zaměstnanci, postaveného na důvěře. Prosím, přijměte to jako inspiraci, benchmark nebo pouhou informaci. Je to jen na vás.

Důvěra zaměstnanců je pro dnešní globální lídry neuvěřitelně cennou komoditou. Pokud ji nemáte, raději si ji zajistěte, a rychle, protože její absence může opravdu zpomalit vaši organizaci. Pokud ji máte, měli byste neustále pracovat na jejím posilování.

Přečtěte si také
Blog: Retaileři i značky ve vlastní režii

V současném globálním korporátním prostředí je důvěra tou hybnou silou, která dokáže zapojit a angažovat zaměstnance. Důvěra pomáhá vytvářet a upevňovat firemní kulturu. Dává všem pocit, že na tom, co a pro koho dělají, opravdu záleží.

Pouto důvěry mezi manažery a jejich přímými podřízenými napomáhá efektivní komunikaci uvnitř firmy. Umožňuje oběma stranám vyjasnit si případná nedorozumění a pochopit podstatu toho, co je pro firmu skutečně důležité.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Napovídejte zákazníkům, získáte jejich vděčnost

Důvěra odstraňuje bariéry. Podporuje, aby zaměstnanci přijali firemní cíle za své. Díky důvěře jim to za to úsilí stojí a snaží se pro jejich naplnění udělat maximum. Důvěra proudí jako voda v řece, kam si uvědomělí vůdci chodí uhasit svoji žízeň. Ti nejlepší tuto řeku dokáží i naplňovat.

Navzdory výše uvedenému však můžeme stále najít velké množství organizací, které důležitost důvěry přehlížejí nebo si ji neuvědomují, což brání jim i jejich zaměstnancům využívat svůj potenciál naplno. Už jen pouhé uvědomění si faktu, že firma trpí nedostatkem důvěry, je dobrým odrazovým můstkem pro změnu. Například i ty nejjednodušší zaměstnanecké průzkumy týkající se důvěry dokáží hodně napovědět, jak si na tom firma v této oblasti stojí a co je třeba změnit.

Pokud pracujete v prostředí, kde je důvěra velmi malá nebo se vyskytuje pouze v některých částech firmy, je skutečně čas začít uvažovat o tom, co změnit a jak důvěru získat zpět. Zeptejte se sami sebe: „Co mohu udělat, aby zaměstnanci viděli, že se jednotlivé sliby, které jim společnost dala, opravdu mění v konkrétní kroky a činy?“. A také zvažte: „Co ode mně jako manažera potřebují mí podřízení slyšet, aby vnímali propojení mých vlastních slov a činů?“ Nebo dokonce: „Jak mohu prokázat, že svůj závazek vůči nim beru opravdu zodpovědně?“

Důvěru nelze vybudovat za jediný den. Ani nespadne z nebe. Důvěra je odrazem vlastní zkušenosti zaměstnanců s jejich manažery, kolegy a dalšími lidmi, kteří společně buď dobře reprezentují vytyčené hodnoty společnosti, nebo v tom naopak selhávají.

Důvěra je jednou z klíčových ingrediencí pro růst firmy. Pokud budete budovat důvěru mezi zaměstnanci, budete si zároveň vytvářet prostředky k dosažení skvělých obchodních úspěchů. Možná pak budete překvapení, jak rychle vás může velké množství zdánlivě malých a drobných interakcí, slibů a jejich následných plnění dostat tam, kam chcete.

Důvěřujte této cestě a velmi pravděpodobně tak získáte větší důvěru svých zaměstnanců, než jakou máte vy a vaše společnost dnes. (Copyright © TRANSEARCH International)

 

Související články:

Blog: Retaileři i značky ve vlastní režii Miloš Toman: Napovídejte zákazníkům, získáte jejich vděčnost Miloš Toman: Slavte se zákazníky po celý rok Miloš Toman: Covid změnil priority, zákazníci chtějí profesionální prodavače

Doporučujeme

Komerční sdělení

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

1.–5. 2. 2023, veletrh hraček Spielwarenmesse, Norimberk, Německo

14.–17. 2. 2023, veletrh Biofach, Norimberk

16. 2. 2023, seminář Best of in-store, Praha

26. 2.–2. 3. 2023, EuroShop 2023, Düsseldorf, Německo

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

Profily

Projekt není udržitelný tím, že to řeknete. Ukažte důkazy

11. ledna 2023
Jiří Smetana, Penny Market

Jiří Smetana, manažer nákupu trvanlivých potravin a nápojů, Penny Market Česká republika: Z retailu se vytrácí pokora

7. prosince 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required