
Je to rok, co v britském řetězci mraženého sortimentu Iceland rozvíjí marketingové aktivity, mezi jinými také věrnostní klub. S jeho budováním má velké zkušenosti, v marketingu se pohybuje už dvanáctým rokem a nejvíce velmi různorodých zkušeností z marketingu nasbírala během své dlouhé profesní praxe v řetězci Tesco.
Kariéru odstartovala Dagmar Zdrhová v týmu komunikace společnosti Tesco Stores ČR, kde se podílela na přípravě letáků a katalogů a později celý „letákový tým“ také řídila. Po návratu z mateřské dovolené přešla do týmu Clubcard. „Měla jsem na starost různé projekty – od zavádění nových funkcionalit po řízení benefitů pro Clubcard zákazníky, ale i krátkodobé věrnostní programy s licencemi Disney, Angry Birds či Tučňáků z Madagaskaru,“ přibližuje své profesní pozadí Dagmar Zdrhová. Další marketingové zkušenosti nasbírala v týmu customer experience, kde měla na starost projekt unifikace procesů customer experience pro regiony České republiky, Slovenska, Polska a Maďarska. Řídila také přípravu implementace nového CRM systému a v českém Tesku měla na starost nastolení pro zákaznické kultury a šíření povědomí o strategickém zákazníkovi mezi zaměstnanci. Pak ale přišla nabídka na pozici marketingového manažera pro Iceland. Komplexnost pracovní náplně společně s možností se podílet na strategickém rozhodování ve firmě ji lákaly natolik, že se pustila do nové výzvy pro britský řetězec mražených potravin.
Rok poté
Řízení marketingových aktivit má Dagmar Zdrhová na starost od ledna loňského roku, slaví tedy v těchto dnech své roční působení ve firmě. Co ji na práci baví nejvíc? „Nejvíce mne baví různorodost a každodenní možnost učit se novým věcem,“ říká. Je ráda, když jsou vidět výsledky její práce. „Každá povedená kampaň, každé zlepšení, kterým se nám podaří vyjít vstříc potřebám našich zákazníků, je pro mne úspěch,“ dodává spokojeně. Mezi povedené kampaně řadí například tu, kterou se Iceland s výrazným sdělením „Neděláme rozdíly“ zapojil do celospolečenské debaty o dvojí kvalitě potravin. Radost má také z postupného redesignu stávajících prodejen.
Dívat se očima zákazníka
„Pokud chcete v profesi markeťáka uspět, musíte se naučit dívat na svět očima zákazníka,“ vysvětluje hlavní zásadu pro svou profesi. Člověk totiž mnohdy trpí profesionální deformací, má trochu zkreslený pohled, a aby se ukotvil v reálném prostředí zákazníka, je třeba s ním především komunikovat. „Často se bavím se svými známými a i s dalšími lidmi, se kterými přijdu do styku a jsou to naši současní nebo potenciální zákazníci. Přináší mi to pohled zvenku, a tím i nové myšlenky a nápady na zlepšení,“ říká. V práci i v životě se snaží řídit jednoduchým heslem: Co tě nezabije, to tě posílí. Pevně věří, že ve všem se dá najít něco pozitivního. „Minimálně poučení pro příště,“ usmívá se. Její pracovní den je velmi různorodý právě díky komplexnosti pozice – má na starost celý marketing Icelandu od A do Z. „Ani jeden den není stejný a to mi vyhovuje,“ dodává. Jako rozené kreativní duši ji v práci nejméně baví administrativa a nejvíce si užívá vymýšlení a organizaci eventů spojených například s otevíráním nových či redesignových prodejen. Oceňuje také zajímavou spolupráci s britskou ambasádou, pro kterou Iceland například připravuje příležitostné ochutnávky.
Budoucnost leží v on-line
Skloubit pracovní zátěž a rodinné povinnosti někdy není lehké. Pokud jsou na to ale dva plnohodnotní partneři, kteří si chtějí vzájemně pomoci, jde vše: „Pokud má jeden z nás v práci náročnější období, druhý jej zastoupí v péči o rodinu a domácnost.“ Vzájemná podpora je velmi důležitá, zvlášť když pomoc prarodičů není vždy k dispozici. A pro dobrou pohodu je důležité umět relaxovat. Dagmar si spolehlivě odpočine u dobré knihy ve vaně.
Budoucnost vidí v on-line a personalizaci. „V dnešní uspěchané době je důležité, abychom zákazníkům nakupování maximálně zjednodušili a ušetřili jim jejich drahocenný čas. Nakupování přes internet a cílené nabídky se tak stávají stále aktuálnějšími,“ hodnotí. Pro inspiraci si nemusí chodit daleko. Mateřský Iceland má ve Velké Británii na svém kontě úspěchů již podruhé ocenění nejlepšího on-line retailera roku. Ty nejlepší „best practices“ jsou tedy na dosah ruky. Kamenný retail ale bude dál tvořit pevný stavební kámen celé sítě. „Každý z kanálů, ať už jde o off-line či on-line, má totiž svého zákazníka,“ uzavírá Dagmar Zdrhová.
Data a informace ze života Dagmar Zdrhové:
38 let
11 let v marketingu
2 děti – syn (9 let) a dcera (7 let)
záliby: běžky, kolo, četba, cestování
Životní motto:
Čiň druhým, co chceš, aby druzí činili tobě.
Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz
O Dagmar Zdrhové se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 2/2018.