logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
    • Domácí konference
    • Zahraniční konference
    • Zahraniční veletrhy
    • Networking
    • Školení
    • Ostatní
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • Top 30 2018
    • Top 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Na půdě ministerstva průmyslu a obchodu bylo ve středu 20. února podepsáno memorandum o...
  • Jsou věci, které se mění, a ty, jež zůstávají neměnné. K těm patří pohled, jímž se obchodník...
  • Všichni o něm mluví a těm nejlepším už vynáší. Řeč je o omnichannelu. Jeden z aktuálně...
  • Podle průzkumu společnosti Focus CZ Marketing- and IT Research je v kategorii čisticích...

Před nákupním rozhodnutím hledají lidé informace na internetových platformách i u osob, jejichž názoru věří

8. října 2018
Tradiční trh 0
440
Před nákupním rozhodnutím hledají lidé informace na internetových platformách i u osob, jejichž názoru věří

66 procent Čechů nakoupilo během posledních 2 let nějaký domácí spotřebič. Největší frekvenci nákupů vykazovaly varné konvice. Velkému zájmu prodeje se těší zejména chytré telefony, notebooky a televize. Za poslední 2 roky vzrostl zájem o sušičky prádla a vysavače. Češi plánují v následujících 12 měsících nakoupit zejména bílou techniku, počítače nebo jejich příslušenství, drobné domácí spotřebiče, telefon nebo jinou komunikační techniku. Zásadnější roli při hledání informací o produktech začínají mít internetové platformy, ale také názory a doporučení rodiny. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK ELEKTRO 2018.

Dvě třetiny Čechů během posledních dvou let nakoupily nějaký drobný domácí spotřebič. V rámci této kategorie největší frekvenci nákupů vykazují varné konvice – tuto kategorii koupilo 40 procent oslovených respondentů z reprezentativní studie společnosti GfK o nákupních zvyklostech a preferencích ELEKTRO 2018. Z dalších kategorií zboží jsou v centru zájmu zejména chytré telefony (zakoupilo je 54 procent Čechů), notebooky (32 procent) a televize (29 procent).

Za poslední 2 roky vzrostl zájem například o sušičky prádla a vysavače, naopak klesající podíl nakupujících je v posledních letech patrný u počítačové techniky s výjimkou notebooků a u fototechniky.

V následujících 12 měsících Češi nejvíce plánují nakoupit zejména bílou techniku, počítače či jejich příslušenství (shodně 27 procent) a též drobné domácí spotřebiče a telefon či jinou komunikační techniku (obojí 26 procent).

Při výběru konkrétního produktu využívají Češi širokou škálu informačních zdrojů, ty se liší podle konkrétní produktové kategorie. „Stále zásadnější roli při hledání informací o produktech hrají internetové platformy – od internetových srovnávačů cen (které byly nejčastěji zmiňovány u většiny kategorií) a webových stránek prodejců až po nejrůznější diskuzní fóra. Významně naše rozhodování ovlivňují názory a doporučení našich blízkých. Především u bílé techniky má velkou váhu také doporučení personálu přímo na prodejní ploše,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti GfK pro Českou a Slovenskou republiku.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Související články:

Mléčná krize: Zemědělci mluví i o blokaci řetězců Účtenková loterie podpoří elektronické pokladny Ladislav Špaček: Zákazník je král Airwaves láká k nákupu sloganem „Potřebuješ to rozdýchat?“

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Kolik lidí je pro vás překážkou, abyste nešel/nešla k obslužnému pultu?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 11 700 views | posted on 24. července 2018
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10 017 views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 6 159 views | posted on 3. srpna 2016
  • Marks & Spencer spustí módní e-shop a otevře prodejny potravin 2 770 views | posted on 10. srpna 2016
  • Alza.cz otevřela v ostravském Obchodním centru Futurum prodejnu s velkým skladem 2 719 views | posted on 28. dubna 2017

Komerční sdělení

Kalendář akcí

21. 2. 2019 BEST OF IN-STORE, Praha

20. a 21. 3. 2019, Kongres SAMOŠKA, Košice

21. 3. 2019, Nezapomínejme na packaging, Praha

28. 3. 2019, Kongres Pharma Profit, Praha

Multimédia

JIP mění koncept cash & carry prodejen

13. září 2018

Video: Retail Business Mixer 2018 přinesl zábavu i nové kontakty

27. srpna 2018

Profily

Helena Mužíková, marketing manager CZ/SK společnosti Intersnack Česká republika: Hlavně neztratit selský rozum

17. ledna 2019

Gerhard Fischer, jednatel společnosti dm drogerie markt: Konzervujeme si zlaté časy

17. ledna 2019

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Radka Zobaníková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: radka.zobanikova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
IČO: 47562323
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
IČ: 70080534
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok