logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Marks & Spencer informoval o změně v nabídce potravin pro český trh. Chlazené...
  • Pavel Vavřínek byl s účinností od 1. března 2021 jmenován obchodním ředitelem společnosti...
  • Tuzemští maloobchodníci, kteří mohou v pondělí 12. dubna obnovit provoz, finišují s přípravami...
  • V březnu letošního roku byla po celkové rekonstrukci slavnostně otevřena maloobchodní prodejna...

Tesco plánuje odstranit z obalů nerecyklovatelné plasty

7. února 2019
Zprávy 0
941
Tesco plánuje odstranit z obalů nerecyklovatelné plasty

Řetězec Tesco v České republice oznámil svůj záměr snížit dopad obalů na životní prostředí. Maloobchodní prodejce hodlá zajistit, aby všechny obaly výrobků jeho značky byly 100% recyklovatelné a zároveň aby ve svém provozu vytvářel méně odpadu z obalů. Tesco chce být v čele trendu udržitelného balení výrobků a pomoci vybudovat tzv. uzavřenou smyčku.

Změny v balení výrobků se zaměří na tři hlavní oblasti. Za prvé odstranit všechny obtížně recyklovatelné materiály z obalů značky Tesco do roku 2020. Za druhé navrhnout obaly značky Tesco tak, aby byly vyrobené ze 100% recyklovatelných nebo opakovaně použitelných materiálů do roku 2025. A za třetí navázat spolupráci s dalšími maloobchodníky, dodavateli, firmami z obalového a odpadového průmyslu a maximalizovat využití, recyklaci a opětovné použití plastových obalových materiálů.

Nový plán společnosti Tesco ve střední Evropě představil Matt Simister, generální ředitel Tesco pro střední Evropu, na Retail Summitu v Praze: „V Tesco usilujeme o to, aby kvalitní, zdravé, udržitelné a cenově dostupné potraviny byly dostupné všem. Jsme opravdu hrdí na práci, kterou jsme vykonali ve střední Evropě v oblasti boje proti plýtvání potravinami, kdy jsme snížili náš celkový potravinový odpad o 30 procent v roce 2017/18. Celkově jsme darovali 10.639 tun potravin potravinovým bankám a místním charitativním organizacím. Nyní rozšiřujeme naše ambice o obalový odpad. Do roku 2020 snížíme ve spolupráci s našimi dodavateli množství obalových materiálů, které se obtížně recyklují, a zároveň změníme jejich design. Bude to pozitivní krok na cestě k tomu, aby do roku 2025 byly obaly vlastní značky plně recyklovatelné nebo znovu použitelné. Navíc náš konečný cíl je nulový odpad z našich provozů, který by jinak mířil na skládky.“ Řetězec Tesco bude spolupracovat s dalšími zainteresovanými organizacemi, aby zvýšil množství plastového odpadu určeného k recyklaci. V ideálním případě chce mít provoz v systému s tzv. uzavřenou smyčkou.

„Právě pojem recyklovatelnost se stává klíčovým bodem pro nastavení uzavřeného cyklu materiálů. Vítáme, že při nastavování podobně ambiciózních cílů společnosti zakládají expertní pracovní skupiny, protože jedině spolupráce od výrobců až po zpracovatele určí, jestli obal skutečně zapadá do konceptu cirkulární ekonomiky, tedy uzavřeného systému, ve kterém odpady neztrácejí materiálovou ani ekonomickou hodnotu,“ objasňuje Soňa Jonášová, ředitelka Institutu cirkulární ekonomiky.

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Mléčné výrobky ideálně poctivé a bez aditiv Zboží&Prodej 8/2020: U hraček rozhodnou Vánoce Inovací obalů ušetří Nestlé v ČR a na Slovensku až 20 tun plastů ročně

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Podle jakých kritérií nakupující pořizují nabíjecí baterie?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.5k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Pozvánka na webinář: Odstraňte hlavní limity efektivity ve vašem skladu

Hledáte odpovědi na otázky ohledně automatizace vašeho skladu nebo distribučního centra? Přemýšlíte nad tím, jaký automatizovaný sytém by byl pro vás nejvhodnější? Nebo Vás zajímá, jaký výkon při vychystávání je možné díky automatizovaným skladovým systémům dosáhnout a jakou mají ROI? V případě, že hledáte odpovědi na tyto a jiné otázky týkající se automatizovaných skladových systémů, potom […]

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required