logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Roman Molek: Návrat do minulosti

13. února 2019
Blog 0
1212
Roman Molek: Návrat do minulosti

Žijeme v době plné změn a dynamického vývoje téměř všeho, na co se podíváme. Jako samozřejmé bereme fakt, že si například nový kávovar objednáme na pár kliků na internetu, když předtím stihneme seřadit několik kávovarů vedle sebe dle předem vybraných parametrů a během následujících pár sekund srovnat nabídky prodejců finálně vybraného kávovaru a vybrat si tu pro nás nejlepší, řekněme nejlevnější.

Dnes už nám také připadá přirozené, že v každém větším hypermarketu máme možnost zaplatit u samoobslužných pokladen. Tím pádem nás ani tolik nešokuje, jaké plány pro rozvoj retailu nám před časem ukázal Amazon svým dnes již funkčním maloobchodním modelem Amazon Go. A věřte mi, co nám ukazuje Amazon jako futuristickou vizi, budeme brát jako běžnou věc už za pár let.

Skoro to vypadá, že nás dnes nic nemůže překvapit, ale jak jsem sám poznal v minulém týdnu, není to tak úplně pravda. Z nudy dnešních dnů mne vytáhla jedna událost. Jak jsem se vás snažil připravit první částí svého příspěvku, nešlo o překvapení nad něčím úchvatným novým, ale právě naopak, šlo o úžas nad tím, jak něco, co už mělo být dávno v propadlišti dějin, může stále na naší planetě pobývat.

Svůj zážitek, který doprovodím i ilustrativními fotografiemi, jsem měl při čekání na vlak na nádraží v Bohumíně. Dorazil jsem tam asi o 15 minut před odjezdem vlaku, a tak jsem trávil čekání koukáním “do blba” a přemýšlením nad tím, co musím ještě v ten den stihnout. To mé bezduché bloumání, kdy mé oči jen tak bezcílně lítaly sem a tam, zastavil až pohled na malý krámek s prodejem výrobků pro zdraví, život a krásu, resp. pouze na jeho výlohu, která něčím vzbudila mou pozornost a přetrhla tak tok mých myšlenek. Z počátku jsem měl pocit, že se koukám na kulisy připravovaného filmu z osmdesátek, ale jak jsem za malou chvilku zjistil, někdo to tím opravdu myslí vážně. Zcela jistě by se mezi vámi našlo velké množství expertů, kteří by už na základě fotek byli schopni popsat mnohem lépe než já, co vše bylo na té výloze špatně. I můj laický pohled dokázal identifikovat, že tento obchůdek evokuje množství věcí, ale rozhodně ne zdraví, život a krásu 🙂

Jak sami vidíte, nejde ani o nedostatek finančních prostředků, které by způsobovaly zchátralost této prodejny, ale o rozhodnutí někoho, kdo za tím sklem pracuje nebo provozuje svou živnost, že chaotické připevňování informačních letáčků či útržků z časopisů a zakrytí výhledu do prodejny zbytky kartonu je vlastně skvělý nápad, který minimálně nikomu vadit nebude. Nad touto neskutečnou instalací jsem opravdu žasl několik minut a bylo mi upřímně líto, že jsem zde mimo otevírací dobu a nemohu se podívat i dovnitř. Ne že bych si tam chtěl něco koupit, to by snad dle nápisu na dveřích stejně nešlo bez předchozí objednávky, ale zajímalo mne, čím by mne ještě překvapili.

Dlouho poté jsem přemýšlel nad tím, jak je možné, že zde nezasáhla neviditelná ruka trhu. Říkal jsem si, “kdo tam chodí, kdo si jde koupit výrobky pro zdraví a krásu tam, kde o kráse nemají ani potuchy???”, a “jak je možné, že ta prodejna stále přežívá?”. Na odpověď jsem sám přijít nedokázal. Jen jsem si to nějak po svém zdůvodnil. Možná, že je ten nájem tak nízký a prodejnu provozuje manželka nějakého úspěšného podnikatele, která ani vydělávat nemusí. Možná, že celková úroveň maloobchodu v Bohumíně není zase tak vysoko, a tak to zdejším lidem nenormální nepřipadá. Kdo ví. Tak či tak vám mohu exkurzi na nádraží v Bohumíně doporučit, pokud si tedy chcete odpočinout od všech nových digitálních technologií a trendů a vrátit se na chvilku hoooodně zpět.

Dnes tedy Váš maloobchodní fotoreportér

Roman Molek

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok