logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Téměř polovina Čechů nakupuje kosmetiku jen v akci, případně čeká na speciální nabídku

19. února 2019
Zprávy 0
959
Téměř polovina Čechů nakupuje kosmetiku jen v akci, případně čeká na speciální nabídku

Kosmetiku nakupují v 61 procentech ženy. Plných 45 procent lidí nakupuje kosmetiku pouze v akci, nebo čeká na speciální nabídku. V průměru lidé vloni utratili za kosmetiku 682 korun měsíčně. A 73 procent lidí nakoupí kosmetické výrobky rovnou v kamenné prodejně. Tato zjištění přináší studie GfK Kosmetika 2018.

Vzhled může být pro někoho důležitý, pro jiného méně. Jak jsou lidé v České republice spokojeni se svým vzhledem? Zeptali jsme jich ve výzkumu společnosti GfK. Pouhých 8 procent lidí tvrdí, že jsou se svým vzhledem velmi spokojeni a téměř polovina lidí deklaruje, že jsou spíše spokojeni. Každý desátý člověk je bohužel nespokojen se svým vzhledem. Pokud se člověk o sebe stará, pečuje o sebe také zdravou stravou, cvičí a dopřává své pokožce kosmetickou péči, je mu jednou z odměn i mladší vzhled. Jedna z věcí, která vzhledu může pomoci, je péče o sebe, a to v podobě kosmetických přípravků.

Podíváme-li se na nakupující kosmetiky, potom kosmetiku nakupují převážně ženy a mladší věkové kategorie, a to v 61 procentech. Při pohledu na genderové rozdělení asi nikoho nepřekvapí fakt, že kosmetiku více nakupují ženy, a to v populaci žen v 94 procentech, zatímco muži o něco méně (76 procent v populaci mužů). Pokud se zákazníci vydají na nákup kosmetiky, potom v 69 procentech se jedná a rutinní nákup na doplnění zásob kosmetiky. 59 procent lidí vyráží na nákup určitého konkrétního kosmetického výrobku, který jim došel. Na akci či speciální nabídku konkrétního kosmetického přípravku čeká 45 procent lidí a 11 procent Čechů si plánuje nákup nových výrobků, aby vyzkoušeli, zda jim budou vyhovovat.

Nákupní postoje a útrata Čechů

Někdo má rád zavedené výrobky a nemění značku, zatím co jiní jsou inovátory a zkouší vše nové. 69 procent lidí deklaruje, že jsou věrni osvědčeným kosmetickým značkám a zavedeným výrobkům, naopak 31 procent lidí rádo zkouší nové výrobky. Cena je jedním z hlavních kritérií při nákupu kosmetiky pro 71 procent lidí, kteří podrobně sledují a porovnávají ceny a nakupují jen výhodně. Téměř polovina lidí si často dopřeje i dražší  a kvalitní výrobky.
Lidé v průměru utratili v roce 2018 za kosmetiku 692 korun měsíčně. Ve srovnání s rokem 2016 utratili Češi vloni za kosmetiku o 85 Kč měsíčně více.

Kamenné prodejny versus internet

Někdo rád nakupuje na internetu, jiný si raději zajde na nákup kosmetiky do kamenné prodejny a někdo rád kombinuje obojí. Kamenná prodejna hraje stále prim, téměř všichni zde alespoň občas nakoupí kosmetiku. 73 procent lidí kosmetické výrobky rovnou nakoupí v kamenné prodejně. 27 procent lidí si výrobky nejprve vybere  na internetu a pak je koupí v kamenné prodejně.  Dvě třetiny lidí, které nakoupily alespoň jeden výrobek v uplynulém roce přiznávají, že někdy nakupují i na internetu. Téměř polovina z nich koupí výrobky rovnou na internetu a více než polovina si je prohlédne v kamenné prodejně a poté nakoupí levněji na internetu.

Zjištění vycházejí z volně prodejné studie GfK Kosmetika 2018. Výzkum byl proveden metodou CAWI v září 2018 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů v České republice.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required