logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Absolutním šampionem Salonu vín – národní soutěže vín ČR 2024, a tedy nejlepším vínem pro...
  • Společnost Decathlon, globální výrobce sportovního a volnočasového oblečení a vybavení,...
  • Společnost Unilever oznámila, že po dvou úspěšných pilotních projektech, jejichž cílem bylo...
  • Společnost Carrefour International Partnership pokračuje v expanzi, a to novým partnerstvím s...

V potravinové sbírce lidé darovali 235 tun potravin a drogistického zboží

20. května 2019
Zprávy 0
2408
V potravinové sbírce lidé darovali 235 tun potravin a drogistického zboží

V celorepublikové Sbírce potravin, která se uskutečnila v sobotu 18. května, se podařilo vybrat celkem 212 tun potravin a 23 tun drogistického zboží. Sbírku, jež se od letoška koná vždy dvakrát ročně (na jaře i na podzim), organizuje Česká federace potravinových bank, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti a partnery z neziskového sektoru.

„Děkujeme všem dárcům, jimž není lhostejný osud lidí ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením. Sbírka potravin je jednou z největších charitativních akcí, do které jsou zapojeny po celé České republice přes tři tisíce dobrovolníků, dále pak zaměstnanci prodejen, neziskových organizací a další. Všem jim patří velké poděkování za obětavost a nasazení. Díky nim se povedlo vybrat přes 423.000 porcí jídla pro lidi v nouzi,“ uvádí Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank, a doplňuje: „Tato čísla budou ještě navýšena o dary od partnerů, z firemních potravinových sbírek a z on-line obchodů. Pokud lidé v sobotu Sbírku potravin nestihli, mohou v on-line obchodech nakupovat a darovat ještě celý příští týden až do 24. května.“

Trvanlivé potraviny i drogerie

Pomoc je zaměřena zejména na seniory, matky samoživitelky, pěstounské rodiny, děti z dětských domovů, hendikepované či lidi bez domova a v nouzi a pokrývá celou Českou republiku. Největší upotřebení naleznou konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie. Během předchozích šesti ročníků se vybralo celkem 1625 tun trvanlivých potravin a drogistického zboží. V roce 2018 potravinové banky spolupracovaly s 617 odběratelskými neziskovými organizacemi po celé České republice a potravinovou pomoc obdrželo přes 100.000 osob.

V jarním kole Sbírky potravin nejvíce darovali lidé v Praze a ve Středočeském kraji, následovaly Jihomoravský a Jihočeský kraj.

Průběžná pomoc

K myšlence pomoci lidem v nouzi se i letos přihlásilo sedm obchodních řetězců, konkrétně Albert, Billa, Kaufland, Lidl, Makro Cash & Carry, Penny Market a Tesco, které jsou členy Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Vedle účasti v pravidelných sbírkách potravin věnují řetězce potravinovým bankám zboží průběžně po celý rok, dobrovolně poskytují své logistické kapacity, podporují potravinové banky i finančně a pomáhají při organizaci a řízení těchto projektů.

„Aktuální výsledky prokázaly, že Češi umí pomáhat a že nápad organizovat sbírku dvakrát ročně je správný. O to více, když se doplní čísla z on-line darování. Už teď se těším na podzimní kolo, kde zúročíme zkušenosti z aktuálního kola, které jsme považovali za pilotní, ale přitom překročilo naše očekávání,“ připomíná Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, a dodává: „Chtěl bych touto cestou poděkovat i panu ministrovi zemědělství Miroslavu Tomanovi a paní ministryni práce a sociálních věcí Janě Maláčové za záštitu nad celou akcí a za podporu řešení plýtvaní s potravinami, o které všichni usilujeme.“

„Sbírka potravin je projevem solidarity s těmi, kterým nezbývá dostatek prostředků na základní trvanlivé potraviny či drogistické zboží. Přestože Česko patří k zemím s nejnižším podílem osob ohrožených sociálním vyloučením, stále u nás žije 1,5 milionu občanů pod hranicí chudoby. A právě těm Sbírka potravin pomáhá,“ zdůrazňuje Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Záštitu nad sedmým ročníkem této charitativní akce převzali ministr zemědělství Miroslav Toman a ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Spolehlivý partner je zásadní výhodou

V České republice se během 30 let vyprofilovala společnost Pfanner jako přední distrubutor značkového potravinářského zboží. Na zdejším i slovenském trhu zásobuje většinu významných obchodních řetězců, čerpacích stanic a gastro provozů, aktuálně dodává přes sedm stovek produktů více než třiceti různých značek. V portfoliu má ovocné džusy Pfanner, omáčky a těstoviny Panzani, řecký olivový olej Minerva […]

FMCG je rychlejší než kdy dříve a distributor na to musí umět reagovat, říká ředitel Orbico Radim Kratochvíl

Distribuční společnost Orbico funguje na 19 trzích primárně ve střední a východní Evropě. V tomto regionu zaměstnává více než 7,5 tisíce zaměstnanců a v loňském roce její obrat přesáhl 3 mld. euro. V Čechách a na Slovensku se stará například o distribuci značek Pringles, Lipton, Bonux, BaByliss, Bissell, Braun nebo Oral B. S jakými výzvami se potkává na českém trhu a jak je řeší, přiblížil ředitel […]

Firemní předplatné e15

Chcete získat benefit pro vaše zaměstnance nebo dárek pro významné klienty? Máme pro vás nabídku firemního předplatného e15, které nabízí nespočet výhod. S firemním předplatným e15 získáte: –⁠ Tištěné vydání Deníku e15 každý všední den do vaší kanceláře. –⁠ Magazín e15: Lifestyle magazín věnující se nejen byznysovým tématům. –⁠ Webové předplatné Premium+, které vám odemkne […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

29. 11. 2023, Lean & Green Summit, Amsterdam, Holandsko

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

25. 4. 2024, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

Profily

Obchod očima Miroslavy Birešové, senior sales managerky Kaufland Global Marketplace: Náš marketplace chce poskytovat jedinečný nákupní zážitek

28. listopadu 2023

Pavol Halász, produktový ředitel, Tesco Stores ČR: Pro zákazníka je důležitá cena

20. listopadu 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required