logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Marks & Spencer informoval o změně v nabídce potravin pro český trh. Chlazené...
  • Pavel Vavřínek byl s účinností od 1. března 2021 jmenován obchodním ředitelem společnosti...
  • Tuzemští maloobchodníci, kteří mohou v pondělí 12. dubna obnovit provoz, finišují s přípravami...
  • V březnu letošního roku byla po celkové rekonstrukci slavnostně otevřena maloobchodní prodejna...

V potravinové sbírce lidé darovali 235 tun potravin a drogistického zboží

20. května 2019
Zprávy 0
1332
V potravinové sbírce lidé darovali 235 tun potravin a drogistického zboží

V celorepublikové Sbírce potravin, která se uskutečnila v sobotu 18. května, se podařilo vybrat celkem 212 tun potravin a 23 tun drogistického zboží. Sbírku, jež se od letoška koná vždy dvakrát ročně (na jaře i na podzim), organizuje Česká federace potravinových bank, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti a partnery z neziskového sektoru.

„Děkujeme všem dárcům, jimž není lhostejný osud lidí ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením. Sbírka potravin je jednou z největších charitativních akcí, do které jsou zapojeny po celé České republice přes tři tisíce dobrovolníků, dále pak zaměstnanci prodejen, neziskových organizací a další. Všem jim patří velké poděkování za obětavost a nasazení. Díky nim se povedlo vybrat přes 423.000 porcí jídla pro lidi v nouzi,“ uvádí Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank, a doplňuje: „Tato čísla budou ještě navýšena o dary od partnerů, z firemních potravinových sbírek a z on-line obchodů. Pokud lidé v sobotu Sbírku potravin nestihli, mohou v on-line obchodech nakupovat a darovat ještě celý příští týden až do 24. května.“

Trvanlivé potraviny i drogerie

Pomoc je zaměřena zejména na seniory, matky samoživitelky, pěstounské rodiny, děti z dětských domovů, hendikepované či lidi bez domova a v nouzi a pokrývá celou Českou republiku. Největší upotřebení naleznou konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie. Během předchozích šesti ročníků se vybralo celkem 1625 tun trvanlivých potravin a drogistického zboží. V roce 2018 potravinové banky spolupracovaly s 617 odběratelskými neziskovými organizacemi po celé České republice a potravinovou pomoc obdrželo přes 100.000 osob.

V jarním kole Sbírky potravin nejvíce darovali lidé v Praze a ve Středočeském kraji, následovaly Jihomoravský a Jihočeský kraj.

Průběžná pomoc

K myšlence pomoci lidem v nouzi se i letos přihlásilo sedm obchodních řetězců, konkrétně Albert, Billa, Kaufland, Lidl, Makro Cash & Carry, Penny Market a Tesco, které jsou členy Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Vedle účasti v pravidelných sbírkách potravin věnují řetězce potravinovým bankám zboží průběžně po celý rok, dobrovolně poskytují své logistické kapacity, podporují potravinové banky i finančně a pomáhají při organizaci a řízení těchto projektů.

„Aktuální výsledky prokázaly, že Češi umí pomáhat a že nápad organizovat sbírku dvakrát ročně je správný. O to více, když se doplní čísla z on-line darování. Už teď se těším na podzimní kolo, kde zúročíme zkušenosti z aktuálního kola, které jsme považovali za pilotní, ale přitom překročilo naše očekávání,“ připomíná Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, a dodává: „Chtěl bych touto cestou poděkovat i panu ministrovi zemědělství Miroslavu Tomanovi a paní ministryni práce a sociálních věcí Janě Maláčové za záštitu nad celou akcí a za podporu řešení plýtvaní s potravinami, o které všichni usilujeme.“

„Sbírka potravin je projevem solidarity s těmi, kterým nezbývá dostatek prostředků na základní trvanlivé potraviny či drogistické zboží. Přestože Česko patří k zemím s nejnižším podílem osob ohrožených sociálním vyloučením, stále u nás žije 1,5 milionu občanů pod hranicí chudoby. A právě těm Sbírka potravin pomáhá,“ zdůrazňuje Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Záštitu nad sedmým ročníkem této charitativní akce převzali ministr zemědělství Miroslav Toman a ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová.

Související články:

Podzimní Sbírka potravin 2019Jarní Sbírka potravin byla kvůli koronaviru zrušena Všechno se změní Štěpán Křeček: Lidé přestávají utrácet. Daří se jen prodeji potravin a léků Za nákupy do obchodních center vyrážejí lidé již téměř beze strachu

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Podle jakých kritérií nakupující pořizují nabíjecí baterie?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.5k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Pozvánka na webinář: Odstraňte hlavní limity efektivity ve vašem skladu

Hledáte odpovědi na otázky ohledně automatizace vašeho skladu nebo distribučního centra? Přemýšlíte nad tím, jaký automatizovaný sytém by byl pro vás nejvhodnější? Nebo Vás zajímá, jaký výkon při vychystávání je možné díky automatizovaným skladovým systémům dosáhnout a jakou mají ROI? V případě, že hledáte odpovědi na tyto a jiné otázky týkající se automatizovaných skladových systémů, potom […]

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required