logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...

V potravinové sbírce lidé darovali 235 tun potravin a drogistického zboží

20. května 2019
Zprávy 0
1169
V potravinové sbírce lidé darovali 235 tun potravin a drogistického zboží

V celorepublikové Sbírce potravin, která se uskutečnila v sobotu 18. května, se podařilo vybrat celkem 212 tun potravin a 23 tun drogistického zboží. Sbírku, jež se od letoška koná vždy dvakrát ročně (na jaře i na podzim), organizuje Česká federace potravinových bank, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti a partnery z neziskového sektoru.

„Děkujeme všem dárcům, jimž není lhostejný osud lidí ohrožených chudobou nebo sociálním vyloučením. Sbírka potravin je jednou z největších charitativních akcí, do které jsou zapojeny po celé České republice přes tři tisíce dobrovolníků, dále pak zaměstnanci prodejen, neziskových organizací a další. Všem jim patří velké poděkování za obětavost a nasazení. Díky nim se povedlo vybrat přes 423.000 porcí jídla pro lidi v nouzi,“ uvádí Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank, a doplňuje: „Tato čísla budou ještě navýšena o dary od partnerů, z firemních potravinových sbírek a z on-line obchodů. Pokud lidé v sobotu Sbírku potravin nestihli, mohou v on-line obchodech nakupovat a darovat ještě celý příští týden až do 24. května.“

Trvanlivé potraviny i drogerie

Pomoc je zaměřena zejména na seniory, matky samoživitelky, pěstounské rodiny, děti z dětských domovů, hendikepované či lidi bez domova a v nouzi a pokrývá celou Českou republiku. Největší upotřebení naleznou konzervy, dětské výživy, instantní polévky, trvanlivé mléko, olej, rýže a luštěniny, těstoviny a základní i dětská drogerie. Během předchozích šesti ročníků se vybralo celkem 1625 tun trvanlivých potravin a drogistického zboží. V roce 2018 potravinové banky spolupracovaly s 617 odběratelskými neziskovými organizacemi po celé České republice a potravinovou pomoc obdrželo přes 100.000 osob.

V jarním kole Sbírky potravin nejvíce darovali lidé v Praze a ve Středočeském kraji, následovaly Jihomoravský a Jihočeský kraj.

Průběžná pomoc

K myšlence pomoci lidem v nouzi se i letos přihlásilo sedm obchodních řetězců, konkrétně Albert, Billa, Kaufland, Lidl, Makro Cash & Carry, Penny Market a Tesco, které jsou členy Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR. Vedle účasti v pravidelných sbírkách potravin věnují řetězce potravinovým bankám zboží průběžně po celý rok, dobrovolně poskytují své logistické kapacity, podporují potravinové banky i finančně a pomáhají při organizaci a řízení těchto projektů.

„Aktuální výsledky prokázaly, že Češi umí pomáhat a že nápad organizovat sbírku dvakrát ročně je správný. O to více, když se doplní čísla z on-line darování. Už teď se těším na podzimní kolo, kde zúročíme zkušenosti z aktuálního kola, které jsme považovali za pilotní, ale přitom překročilo naše očekávání,“ připomíná Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, a dodává: „Chtěl bych touto cestou poděkovat i panu ministrovi zemědělství Miroslavu Tomanovi a paní ministryni práce a sociálních věcí Janě Maláčové za záštitu nad celou akcí a za podporu řešení plýtvaní s potravinami, o které všichni usilujeme.“

„Sbírka potravin je projevem solidarity s těmi, kterým nezbývá dostatek prostředků na základní trvanlivé potraviny či drogistické zboží. Přestože Česko patří k zemím s nejnižším podílem osob ohrožených sociálním vyloučením, stále u nás žije 1,5 milionu občanů pod hranicí chudoby. A právě těm Sbírka potravin pomáhá,“ zdůrazňuje Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti.

Záštitu nad sedmým ročníkem této charitativní akce převzali ministr zemědělství Miroslav Toman a ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová.

Související články:

Podzimní Sbírka potravin 2019Jarní Sbírka potravin byla kvůli koronaviru zrušena Všechno se změní Štěpán Křeček: Lidé přestávají utrácet. Daří se jen prodeji potravin a léků Za nákupy do obchodních center vyrážejí lidé již téměř beze strachu

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok