logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Eastlog 2022 vzdal hold člověku v logistice Jubilejní 25. ročník největšího logistického...
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...

Karolina Šustrová, head of operations Czech Republic & Slovakia, Unibail-Rodamco-Westfield Czech Republic: Nesmířím se s tím, že něco nefunguje

19. září 2019
Profily 0
2727
Karolina Šustrová, head of operations Czech Republic & Slovakia, Unibail-Rodamco-Westfield Czech Republic: Nesmířím se s tím, že něco nefunguje

Ačkoli nikdy nebyla milovnicí obchodních center, díky studijnímu programu CEMS potkala firmu Unibail-Rodamco a na byznysu komerčních nemovitostí ji cosi zaujalo. To cosi pod hlavičkou Unibail-Rodamco-Westfield pomáhá rozvíjet už sedm let. Stihla u nich pracovat ve třech zemích, vést Centrum Černý Most a podílet se na restrukturalizaci Aupark centra v Bratislavě. A už čtyři roky má na starost strategické řízení portfolia společnosti na českém a slovenském trhu.

Komplexnost, dynamika, charakter „malé firmy s velkou kapitalizací“, plochá struktura i mezinárodní příležitosti – to všechno stálo na začátku za rozhodnutím do firmy vstoupit.

Orientaci na cíl a výkon, to, co ji stále hnalo a žene dopředu, si ale zřejmě nese už od dětství, z prostředí vrcholového tenisu. Na vysoké škole si pak přivydělávala prací v cateringu, vyzkoušela si práci v PR a produkci eventů pro několik agentur. Studovala v Praze, Vídni a ve Spojených státech, nějakou dobu pracovala pro společnost Procter & Gamble.

Každá zkušenost ji posouvala dál, ze všech situací si dokázala vzít poučení. „Možná jsem měla štěstí, ale co jsem se naučila tehdy, mě provází dodnes. Když je člověk pracovitý, o věcech přemýšlí, přichází s novými podněty a odvádí opravdu dobrou práci, víc, než se od něj očekává, firma to ocení. Moje snaha dělat věci nejlíp, jak dovedu, byla odměněna tím, že se mnou ostatní chtěli pracovat a nadřízení se nebáli mi dávat více zodpovědnosti,“ vzpomíná na začátky pracovní kariéry Karolina Šustrová.

Rychlý kariérní růst

Tím nejdůležitějším milníkem pro ni bylo studium mezinárodního magisterského studia CEMS. To jí zásadně rozšířilo rozhledy, poznala spoustu schopných a inspirativních lidí, nakoukla do prostředí velkých firem i tehdejší start-upové scény. A někde tam se začala výrazně formovat kariérní ambice a zároveň chuť si vyzkoušet mezinárodní prostředí. Kariérní stoupání bylo ve společnosti Unibail-Rodamco poměrně rychlé. Během roku si vyzkoušela tři pozice v různých zemích a její cesta pak rychle vedla na pozici ředitelky Centra Černý Most v Praze. Zanedlouho potom se vydala na roční misi do Bratislavy, to jí bylo 27 let. V týmu byla nejmladší, situace vyžadovala krizové řízení, bylo třeba restrukturalizovat tým a vytvořit novou strategii. Nebylo to lehké, ale kolegy v týmu si jednoznačně získala svým zápalem pro práci, respektem k ostatním, upřímností i pokorou, se kterou k práci přistupuje dodnes. Už tehdy věděla, že to není mise poslední, s každou novou zkušeností rostlo její odhodlání posunout se směrem ke strategičtější pozici, kde by měla možnost ovlivnit dlouhodobé směřování firmy a více využít své analytické schopnosti.

Čas převzít vedení týmu

„Čísla mě vždycky bavila a po návratu z Bratislavy jsem se stala součástí klíčového týmu, který má na starost finanční a strategické plánování, řízení investičních projektů, vztahy s nájemci a dalšími stakeholdery,“ popisuje cestu k týmu, jehož vedení pak převzala. A protože výzev není nikdy dost, v loňském roce si pod svá křídla vzala i provozní tým Center managementu a marketingu a mezi její priority patří i problematika CSR a inovací.

Současná pozice jí plně vyhovuje. Každý den je díky rozmanitosti projektů a oblastí, které řídí, jiný a vítá každou výzvu. „Prostředí retailu a komerčních nemovitostí je obrovsky dynamické, baví mě o věcech přemýšlet komplexně a hledat odpovědi na problémy,“ říká Karolina, která velmi ráda přijímá zodpovědnost a je společnosti vděčná, že jí i přes její mladý věk dala potřebnou důvěru. „To mi umožnilo rychle kariérně růst a hodně se naučit. A učím se pořád a pořád mě to baví,“ usmívá se.

Od byznysu k lidem

V posledních letech se pomalu posunula od byznysu k lidem. „Největší radost mám, když vidím, že tým funguje, že se mi daří rozvíjet jeho potenciál a talent jednotlivých lidí v týmu. Pracuji na tom, aby lidé v týmu rostli do seniorních pozic a mohli pak čelit větším výzvám, přicházet s novými nápady, převzít větší zodpovědnost,“ vysvětluje a pochvaluje si to, že její tým je plný chytrých, nápaditých a inspirativních lidí, kteří spolu rádi tráví čas i mimo práci.

Na co je v práci hrdá? Kromě velmi dobře fungujícího týmu je to fakt, že se nikdy nebála zvednout hlas, pokud se jí něco nelíbilo, nikdy nenechávala problémy ležet a nesmířila se s tím, že něco nejde. Přicházela s nápady, nebála se ukázat, že vidí věci jinak a že to tak bude lepší. I když říká, že se nepovažuje za příliš sebevědomého člověka, opak se zdá býti pravdou. Karolina pevně věří a věřila ve své schopnosti, které ji ve 26 letech posunuly na místo ředitelky Centra Černý Most. „Šla jsem tehdy za výkonným ředitelem pro region s tím, že jsem připravena centrum řídit. Byl trochu v šoku, ale šli jsme do toho,“ vzpomíná s úsměvem.

Pokora, odvaha a respekt

Je něco, co ji v práci štve? „Štve mě, když nastavené procesy nefungují efektivně a zpomalují práci mého týmu či negativně ovlivňují jeho motivaci, a tak se je snažím neustále měnit k lepšímu. Můj tým je pro mě úplně nejzásadnější,“ vysvětluje Karolina. Snaží se být otevřeným a transparentním manažerem, za kterým mohou její lidé kdykoli přijít. „Nechci po nich to, co nedává smysl. Rozdávat úkoly je jednoduché, ale postarat se o to, aby tým měl kontext, aby věděl, proč tu práci dělá, to je důležité,“ připomíná. A lidé v týmu si toho cení, i když je na druhou stranu trochu netrpělivá, občas bazíruje na maličkostech a občas víc tlačí na kolegy, aby se věci hnaly rychle dopředu. „Když jsem v práci, tak jí věnuji maximální pozornost a soustředění, poslouchám a nad obsahem kriticky přemýšlím. Jinak je to ztráta času pro mě i pro ostatní,“ je přesvědčena. Je fér, přistupuje k lidem s respektem a věří, že pro vybudování silné a respektované pozice jsou třeba dvě věci ve správném poměru – pokora a odvaha.

V práci se nenudí ani vteřinu a budete jí to věřit na 100 %. Získáte totiž rychle dojem, že se určitě nudit neumí. Pokud totiž zrovna nementoruje svůj tým, neurčuje priority svých úkolů na důležité/nedůležité a urgentní/neurgentní či neřeší jiný z mnoha bodů rozmanité každodenní agendy, pak se věnuje jednomu ze svých oblíbených sportů nebo aktivně odpočívá při práci na zahradě. Přiznává, že i doma celkem často přemýšlí o tom, jak věci v práci ještě více posunout, zefektivnit, na jaké inovativní projekty se zaměřit. „Uklidňuje mě také vaření a žehlení,“ směje se Karolina. Jsou to činnosti, které obvykle nejdou zrychlit, mají svůj čas. Skoro by se dalo říct, že tady už nemá co zefektivnit, co vymyslet, aby fungovalo lépe, tady je stav věcí přesně takový, jak má být. A to ji uklidňuje.

Životní motto? „Asi žádné nemám. Prostě věřím tomu, že pro úspěch v byznysu je třeba se neustále učit, nebát se vystoupit z komfortní zóny a obklopit se těmi nejlepšími lidmi.“

Důležitý bude omnichannel

Budoucnost obchodních center nevidí špatně: „Věřím, že svoje místo budou mít na trhu stále, jen se budou měnit tak, aby vyhovovala aktuálním potřebám jejich návštěvníků. Budou víc místem pro setkávání, ještě výrazněji poroste role gastronomie a zábavy. Zásadní zůstává lokalita centra, trh se bude více koncentrovat a zaměřovat na zážitky.“ Nemyslí si, že by je ohrozil on-line svět. Lidé nechtějí jen sedět doma. Někde on-line dává smysl, ale jsou věci, které je příjemnější i praktičtější nakoupit fyzicky. Každopádně místo samotného nákupu začíná být irelevantní a zákazníkům je jedno, zda nakoupí nebo dokončí nákup on-line či off-line, jsou neustále připojeni a zároveň hledají fyzický kontakt s produkty, službami a lidmi. Podle Karoliny Šustrové bude důležitý omnichannel: „Značky i my musíme přistupovat ke komunikaci napříč všemi kanály.“

 

Data a informace ze života Karoliny Šustrové:

32 let

7 let v oboru

4 roky na pozici head of operations

35 lidí v týmu

záliby: sport (tenis, golf, squash, lyžování), cestování, gastronomie, interiérový design

 

Myšlenky:

Obklopte se co nejlepšími lidmi a občas vystupte ze své komfortní zóny.

Za svými názory si stojím.

 

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

 

O Karolině Šustrové se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 9/2019.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required