![Rohlik.cz startuje své působení v Maďarsku pod značkou Kifli.hu](https://www.zboziaprodej.cz/wp-content/uploads/2019/12/Kufli.hu_2-620x620.jpg)
Po několika měsících příprav vstupuje Rohlik.cz na maďarský trh. E-shop s názvem Kifli.hu se oficiálně spustil ve středu 18. prosince a doručovat čerstvé potraviny bude obyvatelům Budapešti a přilehlého okolí. Český on-line supermarket tak poprvé začíná působit v zahraničí.
„Je to jedna z nejvýznamnějších událostí od založení Rohlíku. Věříme si a chceme se v Budapešti už v příštím roce stát jedničkou v doručování potravin. Máme totiž unikátní technologii, která je od začátku do konce tím hlavním byznysem,“ vysvětluje Tomáš Čupr, zakladatel a většinový majitel Rohlik.cz. Tuzemský e-shop bude v Maďarsku rozvážet nákupy do tří hodin od objednání a minimální objednávka činí 5000 forintů.
V září Rohlik.cz oslavil pět let své existence. Za tu dobu dorazili kurýři s nákupem k milionu zákazníkům v České republice, celkem vyřídili přes 4 miliony objednávek. V současné době funguje v devíti větších městech, v letošním roce se rozšířil do Prostějova a od 18. prosince rozváží nákupy také v Budapešti. „Maďarsko bude první test naší služby ve dvojnásobně větším městě než v Praze, v budoucnu chceme expandovat do dalších zemí. Do pěti let bych chtěl fungovat v Německu. To je pro mě klíčový cíl,“ uvádí Tomáš Čupr.
O rozjezd Kifli.hu v Budapešti se stará šestičlenný tým pod vedení irského manažera Jamese McQuillana. Ten dříve řídil například Tesco Mobil v České republice nebo na Slovensku. Celkově pro e-shop v Maďarsku pracuje v prvotní fázi zhruba padesát lidí, počet se bude rozšiřovat. „V Budapešti zatím probíhá kampaň v menším měřítku, počátkem února ji plánujeme významně zintenzivnit,“ dodává Tomáš Čupr.
Kifli.hu využívá sklad se sortimentem o velikosti osmi tisíc položek. Zaměřovat se bude na prověřené lokální dodavatele. „Kifli, stejně jako Rohlík, stavíme jako reálný pokračovatel farmářských trhů – superpotraviny z okolí budou mít zákazníci dostupné přes telefon a nemusí obíhat různé obchody. Proto budujeme náš sortiment zcela opačným způsobem než tradiční supermarkety,“ konstatuje Tomáš Čupr s tím, že pro maďarský trh je důležité disponovat kvalitním vínem. „Mají ho rádi a jsou na něj pyšní. Jinak jsou trhy velmi podobné – také v Budapešti jsou hodně pracovně zaneprázdnění lidé, co chtějí kvalitní jídlo a chtějí ho rychle.“
A právě kvalitní sortiment a rychlost doručení by měly být hlavní výhody oproti konkurenci. V Budapešti potraviny rozvážejí řetězce Tesco, Spar a lokální Auchan. Doručení je však do druhého dne od objednání. „My jsme schopni nákupy přivézt do 120 minut od objednání s patnáctiminutovou přesností, což v Evropě dokážeme pouze my. Věříme, že tím se nám podaří porazit konkurenční společnosti,“ tvrdí Tomáš Čupr. Kvůli častým dopravním zácpám bude Kifli.hu v Budapešti rozvážet nákupy do 3 hodin od objednání.
Podle studie Nielsen z roku 2018 objednávají Maďaři přes internet nejčastěji oblečení, zájezdy, elektroniku a knihy. On-line trh s potravinami se zde teprve rozvíjí.