logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Včasné doručení balíku třeba i na Štědrý den slibuje Liftago

23. prosince 2019
Zprávy 0
687
Včasné doručení balíku třeba i na Štědrý den slibuje Liftago

Prosinec je každý rok pro obchodníky nejvýdělečnějším měsícem. Stále víc Čechů nakupuje své vánoční dárky na internetu, s čímž se pojí taky zvýšená poptávka po kurýrech. Těch je ale před Vánoci tradičně nedostatek a kvůli tomu mnoha lidem hrozí, že dárky pro své blízké nedostanou včas. Dvě pětiny mužů a čtvrtina žen v Česku navíc podle jednoho z průzkumů nechávají nákupy na poslední chvíli.

Pokud spotřebitelé nakupují pár dní před Vánoci, dozvídají se od přepravních společností, že už nemají šanci dostat své dárky do Štědrého dne. Na této situaci přitom tratí nejen zákazníci, ale i e-shopy, kterým absence dostatečné kapacity přepravních společností blokuje byznys. Možným řešením je systém sdílené logistiky od Liftaga.

Kvůli obavám z nedoručení zboží si lidé dárky vyzvedávají osobně

Problém s nedostatkem kurýrů se opakuje každý rok, proto nakupující v tomto období často volí možnost uložení balíku někde, kde si ho mohou sami vyzvednou. Je to pro ně nezřídka jediná možnost, jak balík získat včas, i za cenu, že se musí vydat do přeplněného města a vyzvednutí může být na rozdíl od doručení kurýrem časově náročné. Případně si dojdou do kamenné prodejny. Zatímco během většiny roku si nechává 65 procent on-line nakupujících v Praze doručovat zboží kurýrem až domů, před Vánoci toto číslo klesá na 37 procent. Pokud zákazníci trvají na doručení až domů, musí počítat s tím, že své dárky nakoupené na internetu je zapotřebí objednat nejpozději zhruba týden před vánočními svátky. Poté už přepravci často nemohou garantovat doručení do Štědrého dne.

Nedostatek kurýrů je problém i pro obchodníky

Nejde však jenom o zákazníky, kteří by před Vánoci ocenili zlepšení přepravních služeb. Pokud kupující nemají záruku, že své zboží dostanou včas, pravděpodobně ho na e-shopu nekoupí, a tento trend se prodejcům samozřejmě nezamlouvá – klesá jim odbyt. Přepravci jsou před Vánoci mnohem vytíženější než během zbytku roku, navíc se každoročně opakuje problém se sháněním dostatečného počtu brigádníků.

Předvánoční krizi doručování balíků řeší sdílená logistika

Letos mají čeští zákazníci poprvé možnost nechat si dárky doručit pomocí systému sdílené logistiky, který v říjnu představilo Liftago. Do nového systému se zapojila například Alza.cz. Podstata spočívá v tom, že když řidič taxi Liftaga nepřeváží lidi, může z e-shopů vozit zboží koncovým zákazníkům – objednávky v obchodech se totiž většinou doručují ve chvíli, kdy lidé méně jezdí. Výhodou je hlavně to, že síť Liftaga je násobně větší než typická doručovací síť přepravních společností a je navíc k dispozici 24 hodin denně a sedm dnů v týdnu, takže zboží může být u kupujícího v řádu desítek minut. Další velkou výhodou je to, že systém využívá aut, která už na silnicích jsou, a tím nezahlcuje předvánoční města dalšími vozy.

„Zákazník má jistotu, že mu řidič přiveze zboží hned, klidně i na Štědrý den. Je pánem celé přepravy, kterou může aktivně řídit, sledovat v reálném čase na mapce, a ne čekat celé dny na zprávy přepravních společností oznamující doručení někdy i v šestihodinovém rozpětí, takže nemůže pořádně plánovat. Do systému Liftaga se může zapojit každý e-shop nebo kamenný obchod, který chce mít spolehlivou přepravu svého zboží kterýkoliv den v roce, a nechce přitom vynakládat obrovské investice do vlastních kurýrů,“ vysvětluje Ondřej Krátký, ředitel a spoluzakladatel Liftaga.

Související články:

E-shopy i dopravci před Vánoci zrychlili. Zboží bylo u zákazníků obvykle za dva dny Individualizujte komunikaci se zákazníkem Tomáš Čupr: Nová on-line platforma sníží zdravotní rizika zákazníků i obchodníků LiftagoZaložení e-shopu a okamžitý rozvoz produktů? Díky firmám Liftago a Shoptet realita

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok