logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Billa snižuje energetickou náročnost svých prodejen

3. března 2020
Zprávy 0
820
Billa snižuje energetickou náročnost svých prodejen

Společnost Billa v roce 2012 spustila projekt zaměřený na úsporu všech energií, které využívá k provozu svých nákupních ploch a skladů. V rámci projektu každoročně modernizuje desítky prodejen, do kterých jsou instalovány moderní šetrné chladicí a mrazicí zařízení, pekárny či grily, ale i šetrné systémy osvětlení, vytápění a větrání. Po osmi letech se tak v provozech Billa podařilo výrazným způsobem snížit spotřebu elektrické energie, tepla a vody. Celková spotřeba energií v přepočtu na metr čtvereční prodejní plochy je dnes ve srovnání s rokem 2012 o 44 % nižší.

Modernizace prodejen Billa je prováděna tak, aby přispívala ke snížení spotřeby energií, ale i ke snižování produkce emisí CO2. U elektřiny se meziročně jedná o úsporu ve výši tří procent, u tepla o osm procent a snižuje se i spotřeba vody.

V případě celkové rekonstrukce prodejny, která má průměrných 900 m2 prodejní plochy, lze ušetřit až 25 až 30 % nákladů na energie ve srovnání s původním provozem. Pokud se jedná o nově postavenou prodejnu, její energetické parametry jsou ještě lepší.

Díky všem těmto krokům dokázala společnost významným způsobem snížit svou ekologickou stopu. „Zavedení energetického managementu nám přináší finanční úspory v řádu stovek miliónů korun, které můžeme investovat do další modernizace prodejen a do budování nových, šetrnějších k přírodě,“ říká Jaroslaw Szczypka, generální ředitel Billa Česká republika.

Odpovědné podnikání je součástí strategie celé skupiny Rewe Group, jíž je Billa součástí. Společnost Billa Česká republika proto podle Jaroslawa Szczypky ochraně životního prostředí věnuje velkou pozornost. „Jsem hrdý na to, že Billa úspěšně plní své plány v oblasti udržitelnosti a ochrany životního prostředí,“ dodává generální ředitel.

V roce 2014 Billa navíc vybudovala v Modleticích u Prahy moderní centrální logistické centrum pro čerstvé potraviny. V současné době zde připravuje celkovou rekonstrukci původních skladovacích prostor a rovněž výstavbu velké fotovoltaické elektrárny.

Související články:

Zboží&Prodej 5/2020: Nealko zpestřují limitované edice Billa zjednodušuje registraci do svého věrnostního programu Billa otevřela novou prodejnu ve Slavkově, letos už čtvrtou v ČR

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok