logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Penny Market zprovozní letos u svých prodejen desítky dobíjecích stanic pro...
  • Svěžím designem, rozšířeným sortimentem a dalšími nově poskytovanými službami se může pochlubit...
  • V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny...
  • Povinný podíl tuzemských potravin na pultech obchodů nakonec zákonodárci odmítli. Poslanecká...

Alza hlásí velký zájem o vybavení pro práci z domova, drogerii, sport nebo hračky

19. března 2020
Zprávy 0
1426
Alza hlásí velký zájem o vybavení pro práci z domova, drogerii, sport nebo hračky

Nouzový stav vyhlášený v řadě zemí kvůli koronaviru se odráží také na složení nákupního košíku. Firemní zákazníci i jednotlivci kupují ve velkém zejména vybavení pro home office, Alza dodává hardware a náhradní díly i pro kritické informační systémy. Enormní poptávka ale panuje i v oblasti hygieny, zábavy či potřeb pro domácnosti. Prodeje některých druhů zboží rostou ve stovkách procent.

Uzavření části kamenných prodejen a omezení veřejného života v ČR i SR se výrazně podepisuje na nákupním chování zákazníků. Češi i Slováci se intenzivně přesouvají do online prostředí a volí e-shopy jako bezpečnější variantu nákupu – obrat při meziročním srovnání stoupl v obou těchto zemích o více než 70 %, v Maďarsku o více než 100 %, v Rakousku přes 300 %. Provoz v Alze se začíná přibližovat předvánočnímu období. Všechna oddělení i systémy procházejí obrovským náporem, který zatím firma zvládá, neboť se na situaci dostatečně rychle adaptovala.

Nárůst objednávek jako v předvánočním období

„Změny v nákupních zvyklostech jsou znatelné, vytížení e-shopu a našich provozů můžeme přirovnat k hlavní sezoně (listopad, prosinec). Na vzniklou situaci se snažíme pružně reagovat, průběžně posilujeme personál a neustále doplňujeme skladovou zásobu. Mezi nejžádanější patří vybavení pro práci z domova – prodeje notebooků a monitorů stouply meziročně o více než 100 procent, tiskáren, počítačových komponent a příslušenství o více než 60 procent, kancelářských potřeb o 78 procent. Celý segment Alza pro firmy vyskočil o 66 procent. Jsme připraveni zákazníkům nabídnout co nejširší sortiment věcí, které jim ulehčí zvládnutí mimořádných opatření, jako je karanténa, práce z domova nebo péče o děti, které nemohou do školy,“ říká obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena. Firma tak potvrzuje, že je klíčovým partnerem pro firmy a řešení jejich mimořádných potřeb díky široké nabídce zboží skladem. V kontextu narušení výrobního řetězce a očekávaného výpadku dodávek v průběhu druhého pololetí Alza v lednu a únoru navýšila skladové zásoby o více než 60 %. „Proto jsme v současné situaci schopni vyřešit skokové navýšení poptávky ze strany firem při řešení jejich infrastruktury a nečekané práce z domova,“ dodává dále Bena.

Právě zmíněná opatření se výrazně promítají do nákupů. Drogistické zboží a potřeby pro psy a kočky zaznamenaly historicky nejsilnější týden, kdy celá řada produktových skupin jako např. potřeby pro nejmenší (dětské pleny a dětská výživa), výrobky na praní nebo desinfekční prostředky meziročně rostly o více než 200 %.

Významný nárůst firma zaznamenala i v oblasti trávení volného času. Zákazníci ve větší míře pořizují nejrůznější sportovní vybavení – nárůst více než 200 % (nejvíce elektrokola, koloběžky, běžecké pásy, cyklistické trenažéry) nebo papírové a elektronické knihy (+95 %). Hry a herní konzole, stavebnice a deskové hry narostly více než trojnásobně. Zajímavě pak narostly prodeje šicích strojů +301 %, čističky vzduchu, domácí pekárny a mrazáky pak vykázaly shodně nárůsty více než 700 %.

Velkým tématem pro zákazníky je také domácí vzdělávání dětí. Mezi knihy s největším nárůstem prodejů se aktuálně řadí publikace připravující žáky na přijímací zkoušky, na maturity a testy. Alza se v tomto snaží vyjít rodičům vstříc, proto pro nyní výrazně zlevnila stovky edukativních i populárních e-knih (např. 40% sleva na e-učebnice nakladatelství Edika), pro Slovensko zde a o 30-50 % zlevnila i audioknihy v Čechách i na Slovensku.

Nákupy s odloženou splatností

Po zkrácení zápůjčního programu AlzaNeo (v ČR i SR) přichází Alza s dalším krokem v oblasti vlastních finančních služeb: minimálně po dobu trvání nouzového stavu navyšuje cenový rozsah pro nákup s odloženou splatností, tzv. na Třetinku. Zde firma rozšiřuje o 25 % množství produktů,  v nabídce je nyní zhruba 15 tisíc kusů zboží již od 3 do 50 tisíc korun. S Třetinkou tuzemský zákazník uhradí jen třetinu částky a zbytek bez navýšení a dalších poplatků doplatí kdykoliv do tří měsíců, což může významně pomoci v překlenutí krátkodobých výpadků v příjmech jednotlivců i domácností.

 

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Školní potřeby: Škola žádá pestrý design Zboží&Prodej 8/2020: U hraček rozhodnou Vánoce Všechno se změní

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.7k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Seznamte se: Modernizovaná prodejna Coop ve Starém Hrozenkově

15. dubna 2021

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required