logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

Miloš Toman: Na co se připravit a co nepočká

23. března 2020
Blog 0
1068
Miloš Toman: Na co se připravit a co nepočká

Našemu sousedovi nedávno začaly hořet saze v komíně. Přijeli hasiči, plamen uhasili, ale komín je popraskaný. Jeho majitel se zřejmě dlouho nezahřeje, protože věřil, že vymetení sazí ještě chvíli počká. Připomnělo mi to současnou situaci kolem koronaviru. Řada obchodníků má zavřeno, nebo omezený provoz. Zákazníci se přesunuli na internet a oni nemají, jak s nimi komunikovat. Protože si říkali, že ty sociální sítě, newslettery a vlastní web ještě chvíli počkají.

Tak jako jiné krize, i tato je především krizí důvěry. Nakupující se bojí jít do prodejny, oddalují nákupy, nebo si objednávají na e-shopech, které jim zboží dovezou až ke dveřím. Je pravděpodobné, že máte svůj obchod skvěle čistý a dezinfikovaný a zákazníci se nemusí ničeho bát. Jenže o tom chtějí být neustále ujišťováni. A to dříve, než se vydají na nákup.

Obchodníci, kteří provozují své internetové stránky, jsou na sociálních sítích a ukládají si na své zákazníky kontakty, to mají vcelku snadné. Jejich informace se k lidem dostanou a mohou jim takřka denně ukazovat, jak pečují o jejich bezpečnost. Jenže to je menšina. Většina nic takového nemá a ocitla se tak v situaci, kdy je odtržena od nakupujících.

Možná se utěšujete, že karanténa jednou musí skončit a všechno bude jako dřív. Jenže to je omyl. Po žádné krizi nejelo a nepojede všechno v dřívějších vyjetých kolejích. Ani teď ne. Jakmile se uvolní restriktivní opatření, budou se všichni obchodníci snažit dohnat výpadek. Jenže zákazníci se už stihli nakazit nedůvěrou v zítřek. Bude tedy méně peněz, ale mnohem silnější konkurence.

Jak to může dopadnout? Přežijí ti, kteří budou komunikovat se zákazníky nejen v prodejně. Lidé už si teď zvykají být více on-line a jen tak se toho nepustí. Heslo „Kdo není na internetu, jako by nebyl“ dnes získává na naléhavosti. Otázkou tedy není, jestli to počká (nejlépe do důchodu), ale jestli digitální komunikaci dokážete zavést včas.

Chcete-li to stihnout, nemůžete čekat „až po“. Protože včera už bylo pozdě, nezbývá, než si vyhrnout rukávy a začít teď hned. Přinejmenším hledat a najít způsob, jak si od zákazníků zajistit e-mailové adresy a jak se prezentovat na Facebooku. Kdo to zvládne, bude do nové etapy vstupovat s mnohem většími šancemi.

Miloš Toman

 

Související články:

Miloš Toman: Nejdůležitějším aktivem je věrný zákazník Miloš Toman: Co obchodník, to vydavatel Miloš Toman: Tak zase za rok? Miloš Toman: Naučte prodavače stavět katedrály

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok