logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

JIP východočeská otevřela novou prodejnu Cash & Carry v Ostravě

11. května 2020
Zprávy 0
2092
JIP východočeská otevřela novou prodejnu Cash & Carry v Ostravě

Nová prodejna Cash & Carry společnosti JIP východočeská byla otevřena 5. května 2020 v Ostravě. Moderní, ovšem přitom osobitá, velkolepá a zároveň útulná, s nepřebernou, ale zároveň i přehlednou nabídkou. Tak by se dal stručně popsat dosud největší projekt této české rodinné firmy.

Ostravský velkoobchod nápojů a potravin, který JIP východočeská převzala od společnosti Benstar, už funguje několik desítek let. Protože se sortiment stále rozšiřuje, přirozeně vznikala potřeba růst. Proto, když přišla příležitost zvětšit skladové a obchodní prostory, šli její zástupci bez váhání do toho. Od úterý 5. května 2020 tak mohou zákazníci z řad podnikatelů i veřejnosti možnost nakupovat na prodejní ploše více než šest tisíc metrů čtverečných, tedy v současné době na vůbec největší ploše ze všech prodejen firmy, kde se spojuje velkoobchod a prodejna Cash & Carry. Na výběr je z desetitisíců položek

V nabídce jsou tisíce druhů zboží

Málokterá domácnost se bez něj obejde, v gastronomii je nutností. Pečivo je fenomén, na který si český národ potrpí, a proto mu je v ostravské prodejně věnována náležitá pozornost. Z vlastní opravdové pekárny (rozuměj, žádné rozpékárny) jdou na ostravský pult staré dobré klasiky, jejich zdravější alternativy, ale i výrobky, které jinde nejsou k dostání. Banánový chléb? Chléb s aktivním uhlím? Vánoční chléb s rozinkami a ořechy? Nebo chléb ze stařeného těsta, které zrálo a čekalo na upečení až 48 hodin, aby bylo správně křehké a vláčné? To všechno je k mání.

Dobré pečivo ale ještě lépe chutná třeba s pěkným kouskem masa. Pro ten se lze zastavit v oddělení řeznictví, kde si každý přijde na to své. Potvrzuje to i Michal Slanina, který má nákup masa pro celou skupinu JIP na starosti: „V Cash & Carry si vybere podnikatel pro svou restauraci třeba balení celých šálů za výhodnou cenu, mladý pár zase porci bio hovězích steaků nebo křehkého vepřového z farmářského ´přeštíka´, větší rodina pak balení nasekaných vepřových kotlet. Každému máme co nabídnout.“ Vlastní bourárnu masa i otevřené lednice, ve kterých jsou denně absolutně čerstvé suroviny, mají pod palcem zkušení řezníci, kteří zákazníkům maso na přání naporcují.

Mimořádným zážitkem je také maso stařené suchou metodou ve speciálních lednicích s kontrolovanou teplotou a vlhkostí. Pro docílení výjimečného kulinářského zážitku v nich zraje minimálně 30 dní. Samozřejmostí je i drůbež nebo všechny základní díly vepřového i hovězího a široký sortiment steakových mas ze všech koutů světa od Jižní Ameriky přes Afriku po Austrálii. Pro ty, kdo raději sáhnou po jiném druhu masa, je na výběr ze širokého sortimentu ryb a mořských plodů. V ostravské prodejně je možné pořídit desítky druhů mořských i sladkovodních ryb, hlavonožců, korýšů i měkkýšů. Kromě chlazených a mražených variant si lze vybrat z nabídky ryb živých, která se s ohledem na zajištění čerstvosti každý den proměňuje.

Ovoce a zelenina jako ze škatulky

Nejen milovníky zdravého stravování překvapí rozsáhlý výběr zeleniny a ovoce. Téměř tři stovky položek, které se mění podle ročního období a pěstitelských sezon. Jablka, hrušky, brambory, mrkev, cibule, kořenová nebo košťálová zelenina a mnoho dalšího – jednoduše potraviny, které k tuzemské krajině patří, pochází od českých pěstitelů. Vedle toho se ale nenechá zahanbit ani exotické ovoce a zelenina. Mezi desítkami druhů včetně specialit, jako jsou jedlé květy, banány určené k pečení, netradiční odrůdy mrkví nebo manioky, jeden neví, kam sáhnout, zvlášť když hned vedle se usmívá ovoce a zelenina z kategorie bio. Nákupní košík si lze v tomto úseku ještě dozdobit některým ze čtyřiceti druhů čerstvých nebo řezaných bylinek, exkluzivní řadou cherry rajčátek vhodných ke speciálnímu použití a jako rychlou svačinku je možné přihodit nepasterizovanou čerstvou šťávu nebo rovnou připravený obědový zeleninový salát. A o to, že by ovoce a zelenina zvadly dřív, než je zdrávo, se nikdo bát nemusí. Jejich maximální čerstvost je hlídaná každý den. Navíc jsou tyto produkty uchovávány ve speciální klimatizované místnosti, která zajistí delší svěžest a trvanlivost.

Speciality i tradičnější kousky

Pokud jde o něco na zapití, k rybě se hodí třeba dobré víno, ať už z tuzemska, nebo z dovozu, ať už tradiční, nebo speciální. S orientací a výběrem ve vinotéce poradí someliér. Srdce pivařů zaplesá v pivním paláci, kde čeká více než 260 druhů piv z malých rodinných pivovarů, ale i velkých tuzemských a světových značek. Pokud si někdo chce odvézt už nachlazený soudek, i to je možné. Pivo a víno doplňuje sortiment alkoholu, v němž je možné sáhnout nejen po běžných lahvích, ale i po těch méně známých, novinkách i sezonních specialitách. Pro opravdové fajnšmekry je v Ostravě také jedna speciální sekce. V kategorii ultra prémiový alkohol nabízí opravdu luxusní a výjimečné kousky, které jinde nejsou k dostání.

Nechybějí ani tradičnějších kategorie, jako jsou třeba lahůdky. Tam na zákazníky čekají například dorty a zákusky z vlastní výroby, uzeniny od firemních řezníků nebo nejrůznější druhy sýrů, jejichž výběr rozhodně nezklame. Švýcarského, německého, anglického, francouzského nebo španělského sýra si lze odvézt jen na ochutnání nebo klidně několikakilogramový bochník.

Ani tam ale výběr zdaleka nekončí. V nové ostravské prodejně lze najít všechno, co je potřebné ke gastro podnikání nebo do domácnosti. Od mouky, těstovin, rýže, přes čokoládu, po zavařeniny, ořechy, koření nebo mléčné výrobky. Rozhodování ani u jedné z položek ale není nijak ulehčené, u každé z nich lze totiž najít hned několik alternativ. O žádné se ale nedá říct, že by byla tou „méně kvalitní“. „Ve všech kategoriích nápojů a potravin si tuzemské i zahraniční dodavatele pečlivě vybíráme. Za každým výrobkem, který prodáváme, si stojíme. Na pulty a do regálů by nešlo nic, o čem nejsme přesvědčeni, že je kvalitní,“ říká marketingový ředitel Michal Lelek.

Novinky: gastroobchod a vlastní pražírna kávy

Ačkoli je pro firmu stěžejní, samotný sortiment není tím posledním, co šest tisíc metrů čtverečných ostravské prodejny nabízí. Součástí je také gastrostudio, tedy zázemí, ve kterém chce jejím velko- i maloobchodním zákazníkům poskytnout maximální podporu a servis v gastronomii. Gastrostudio v Ostravě bude sloužit jako školicí centrum, kde zkušení lektoři naučí zákazníky správně zacházet s potravinami nebo vařit tradiční i světovou kuchyni. Zároveň bude i „laboratoří“, ve které odborníci vyzkouší novinky a kuchaři dovedou své recepty k dokonalosti.

Služby zákazníkům ale chtěla JIP východočeská posunout ještě dál, proto jsou v ostravské prodejně dvě naprosté novinky. První z nich je JIP gastroobchod. Ten bude bez nadsázky centrem veškerého potřebného vybavení pro gastro podnikání, ať už se jedná o restauraci, hotel či kavárnu, pekárnu, školní jídelnu nebo fast-food. Zájemci v něm seženou vše od příborů, nádobí, jídlonosičů, pecí, vitrín, termoportů po myčky, konvektomaty, chladicí zařízení, kuchyňskou a nápojovou techniku nebo zařízení pro ohřev a výdej jídel. Druhou novinkou je vlastní pražírna kávy, která je umístěna přímo na prodejní ploše a kde zkušený personál upraží kávu na přání, dá ochutnat a pomůže s výběrem.

Všechny zmíněné novinky vychází z filozofie, kterou společnost vyznává a kterou v ostravské prodejně předkládá zákazníkovi jako na talíři. „Nechceme být obyčejným obchodem. Našim zákazníkům poskytneme absolutní servis v oblasti gastronomie od A do Z. Chceme být poradcem, chceme vzdělávat, učit vařit a zajistit, aby u nás zákazníci sehnali všechno, co potřebují,“ vysvětluje Michal Lelek.

Je libo po nákupu pizzu?

Firma nezapomíná ani na to, že po nákupu leckdy vyhládne. V ostravské prodejně proto nabízí samoobslužnou restauraci s kapacitou 200 míst, jejíž dvě patra zajišťují dostatečné pohodlí bez nepříjemného mačkání. I stravování ale chtěla okořenit něčím novým, a proto k restauraci přibylo ještě bistro s pizzerií. Ta bude mít svoje samostatné zázemí, takže je možné čerstvou pizzu sníst buď přímo v pizzerii, nebo si ji vzít do krabičky s sebou.

Úplně nová úroveň nakupování

První dojem je důležitý a prvních pár minut stačí k tomu, aby každý věděl, zda s protějškem bude ještě chtít mít co do činění, nebo ne. A s prodejnou je to stejné. JIP východočeská bere vztah se zákazníkem vážně, proto chce udělat skvělý nejen první dojem, ale i všechny další. Dává si záležet na tom, v jakém prostředí se zákazník pohybuje a jaká je atmosféra prodejny. Celý prostor je tak laděn do jednotného stylu v odstínech tmavých barev v kombinaci s barvou žlutou a přírodním dřevem. Zajímavostí je i originální litá podlaha, která na sebe strhne pozornost hned při příchodu.

Každá kategorie prodejny pak vzhledem podtrhuje svou podstatu – při příchodu do úseku ovoce a zeleniny si lze připadat jako na farmářském trhu, protože každý jednotlivý kus leží ve své vlastní dřevěné bedýnce. Sekce ryb zase přenese zákazníka do přímořské destinace, kde živé i chlazené ryby a plody moře hrají prim. Tmavý kov ve vinotéce navodí atmosféru vinného sklípku, úsek řeznictví už z dálky láká na maso, které se před zraky zákazníků staří přímo v prodejně. Celý dojem navíc podtrhne proškolený personál, který vždy poradí. „Víme, že zákazník chce nakoupit kvalitně, rychle a pohodlně. Proto atmosféra a atraktivita prodejny musí jít ruku v ruce s funkčností. Všechny nové prodejny koncipujeme tak, aby maximálně splňovaly všechna tato kritéria. Nová prodejna JIP v Ostravě svou prodejní plochou, šíří sortimentu, službami i vzhledem posune zážitek z nakupování na novou úroveň,“ uzavírá Michal Lelek.

Jak je to s cenami

JIP východočeská provozuje velkoobchod pro podnikatele i prodejnu pro širokou veřejnost a chce, aby si u ní všichni nakoupili výhodně. Proto na každé cenovce uvádí počet kusů, při jejichž zakoupení zákazníci z řad veřejnosti docílí „podnikatelské“ ceny. Daný počet kusů nastavuje u každé položky zvlášť tak, aby byl přiměřený. Naopak podnikatelům nenařizuje, kolik kusů zboží si mohou minimálně nebo maximálně odnést. Od jednoho kusu po všechno, co je v prodejně.

V prodejnách je několik druhů cenovek

Žlutá cenovka: Značí akční letákovou cenu, která je stejná pro podnikatele i pro veřejnost.

Zelená cenovka: Touto barvou jsou označeny produkty s trvale výhodnou cenou a také výrobky, které jsou v kategorii „kvalitně a výhodně“.

Červená cenovka: Znamená, že na daný výrobek je poskytnuta výrazná sleva od 10 do 80 %.

Bílá barva: Označuje standardní, přesto vždy výhodnou nabídku

Zákaznická karta

Všichni držitelé výpisu z živnostenského rejstříku (dříve držitelé živnostenského listu), a to jakékoli činnosti, získají JIP zákaznickou kartu. Díky ní je možné nakupovat ve všech prodejnách firmy za výhodné podnikatelské ceny.

 

Petr Hříbal, petr.hribal@atoz.cz

 

Související články:

JIP východočeská: Nově otevřená prodejna Cash & Carry v Ostravě Starejte se o zákaznickou zkušenost Billa otevřela novou prodejnu ve Slavkově, letos už čtvrtou v ČR

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok