
Masné výrobky privátní české značky Vocílka společnosti Billa jsou nyní 100% české. Na všech obalech zákazníci najdou logo Česká potravina, na masných produktech značky Vocílka i logo Vyrobeno podle české cechovní normy.
České maso pod privátní značkou Vocílka prodává obchodní řetězec Billa od dubna 2011. „Značka Vocílka si už při založení v roce 2011 stanovila jasný cíl – navázat na tradici našich předků, zpracovávat maso ze špičkových českých chovů a za příznivou cenu zaručit zákazníkovi stoprocentní kvalitu,“ uvádí generální ředitel společnosti Billa Jaroslaw Szczypka. „Jde o nejúspěšnější českou privátní značku naší společnosti, proto na ní Billa postavila ve spolupráci se známým šéfkuchařem Janem Punčochářem novou marketingovou kampaň,“ dodává.
Původ potvrzují loga Česká potravina a Česká cechovní norma
Značce Vocílka se daří a její prodeje rostou. V roce 2019 se českého masa a masných produktů Vocílka prodalo téměř 13 tisíc tun. V současné době retailer prodává pod touto značkou 371 produktů, maso odebírá z 510 farem a masné produkty vyrábí v pěti tuzemských výrobních závodech. Ryze české maso Vocílka má 75% zastoupení na celkovém podílu masa v regálech supermarketů Billa. Do toho přichází Billa s další významnou změnou. Veškeré masné produkty značky Vocílka mají od letošního roku rovněž garantovanou primární masnou složku českého původu. Prodávány budou v obalech s logem Česká potravina, i Česká cechovní norma. „Značka Vocílka je pro zákazníky zárukou, že budou mít na talíři kvalitní maso, které bylo pečlivě zkontrolováno. Billa garantuje bohatou nabídku čerstvého masa z českých chovů a zároveň zaručuje, že zvíře bylo v Česku narozeno, vykrmeno, poraženo i zpracováno. Navíc dává jistotu přísného dodržování norem a několikastupňového systému kontroly kvality – od porážky až do okamžiku prodeje,“ vysvětluje Jaroslaw Szczypka.
Téměř tři čtvrtiny obratu tvoří potraviny od tuzemských výrobců a pěstitelů
Společnost Billa má v současné době v portfoliu téměř 59 % produktů českých. Z celkového počtu 954 dodavatelů je jich 558 českých a téměř tři čtvrtiny obratu (72 %) tvoří potraviny od místních výrobců a pěstitelů. V sortimentu Billa naleznou zákazníci také jedenást privátních značek, které tvoří celkem 1776 položek. Privátní značky vyrábí pro supermarkety Billa celkem 250 dodavatelů, z nichž 143 jsou české firmy. Celkový podíl privátních značek na obratu firmy byl za loňský rok téměř 22 %, cílem je do roku 2023 dosáhnout hodnoty 30 %.