
Výsledky jubilejního 20. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka vyhlásila pořádající společnost Atoz Marketing Services. Vzhledem k opatřením během koronavirové pandemie se toto vyhlášení uskutečnilo on-line. Program každoročně oceňuje produktové novinky a inovace na českém trhu a pomáhá akceleraci jejich prodeje v maloobchodě. Absolutním vítězem se letos stala řada Astrid Sun, čestné uznání odborné poroty získal produkt Bohemia Sekt Ice. Mediálním partnerem programu je i časopis Zboží&Prodej.
O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo 160 nových a inovovaných výrobků. Ty se utkaly o přízeň 4000 spotřebitelů v celkem 51 kategoriích. Ke klasickým kategoriím, jako jsou například Pivo, Mléčné výrobky, Krmiva pro psy a kočky či Maso a masné výrobky letos přibylo několik novinek, například Ekologické obaly, Ekologické prostředky na praní či Bezlaktózové potraviny. „Reagujeme tak, stejně jako mnozí výrobci a obchodníci, na rostoucí zájem spotřebitelů o ekologická témata a udržitelnost, stále také dominuje zdravý životní styl,“ vysvětluje rozšíření manažer marketingové skupiny pořádající firmy Lukáš Matějka a dodává, že v letošním ročníku přibylo registrací nejen od silných značek, ale také od farmářských či regionálních výrobců.
O výsledcích v jednotlivých kategoriích rozhodl reprezentativní vzorek čtyř tisíc respondentů ve výzkumu společnosti Nielsen. Ta každoročně zjišťuje, který z výrobků v dané kategorii považují čeští spotřebitelé za nejlepší. Vedle známých značek bodovaly na předních místech v řadě kategorií privátní značky maloobchodních řetězců. Absolutním vítězem, který dopadl v průzkumu celkově nejlépe, se stala řada Astrid Sun od společnosti Sarantis Czech Republic. Absolutní vítěz získá navíc certifikát na marketingovou kampaň v hodnotě 200 000 korun od společnosti Store Media.
Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty obdržel produkt Bohemia Sekt Ice. „Úroveň přihlášených produktů je letos velmi slušná, obecně se rok od roku v inovacích projevuje trend zdraví, ekologie, udržitelnosti a funkčnosti. Letos stála za povšimnutí obecně vysoká úroveň obalů u přihlášených inovací – v regálech je čím dál více zboží a je třeba se snažit, aby to nové vyniklo,“ říká za odbornou porotu Daniel Jesenský, managing partner společnosti Dago a viceprezident asociace POPAI CE.
Přehled všech vítězných novinek je k dispozici na webových stránkách programu Volba spotřebitelů.