
Nový koncept partnerské maloobchodní sítě Můj obchod společnosti Makro Cash & Carry ČR nabízí širší výběr, komplexní sortiment a moderní prostory. Navazuje na nedávné spuštění e-shopu pro zákazníky tohoto řetězce.
Společnost Makro Cash & Carry ČR, která zaštiťuje maloobchodní síť Můj obchod, představila nový koncept, jehož vzorová prodejna byla otevřena na pražském náměstí Míru. V rámci úprav byly zavedeny i zákaznicky přitažlivé inovace, jako je například dopékání pečiva, které optimalizuje ztráty, dále možnost koupit si kávu s sebou nebo e-shop, přes který si mohou zákazníci potraviny objednat a následně vyzvednout již připravené v pobočce.
Rozšiřování sítě bude postupné
Cílem projektu je rozvíjení spolupráce s maloobchodníky. „Partnerský projekt Můj obchod již osm let pomáhá majitelům menších prodejen komplexním balíčkem služeb a podpory. Aktuálně jsme se kromě spuštění e-shopu rozhodli oživit především vizuální identitu tohoto projektu. Zmodernizovanou podobu obchodů testujeme v prodejně na náměstí Míru v Praze, a pokud bude tento koncept úspěšný, postupně jej plánujeme rozšířit,“ komentuje ředitel franšízové sítě Miroslav Pácl.
Důraz se klade na čtyři oblasti
Společnost Makro Cash & Carry ČR přitom klade důraz hlavně na čtyři oblasti: zajištění dodavatelského systému (v plánu je zásobovat obchodníky 40 % zboží z vlastních zdrojů), marketingová podpora (ve spádové oblasti je distribuováno 500 až 1000 letáků, k dispozici jsou i planogramy), e-commerce (zatím v podobě systému click & collect, do budoucna se uvažuje také o aplikaci pro mobilní telefony, on-line nákupních seznamech či využití scan & go) a efektivita provozu (pokladní a skladovací systém, pomoc s cash flow nebo řízení sortimentu – zatím jde o 1800 položek, plánuje se navýšení na 2000). Ceny jsou aktuálně nastaveny na základě price checku, který proběhl u tří konkurenčních hráčů.
Aktivní akvizice má přinést více než desítku poboček měsíčně
Pro velkoobchodníka je podpora nezávislého trhu důležitá. I proto chce s novým konceptem oslovit zhruba 100 až 120 obchodníkům, nabídne jej i další stovce prodejců ze stávajícího konceptu. Miroslav Pácl specifikuje: „Pilotní prodejna má pouhých 70 metrů čtverečních, optimální velikost je 150 metrů čtverečních. Plocha provozoven je ale flexibilní, umíme všechny metráže. Půjde o řízenou expanzi v rámci třinácti obchodních středisek Makro, přičemž je z tohoto pohledu zajímavé i okolí Prahy.“ Aktivní akvizice, kterou bude zajišťovat šest nových spolupracovníků, se zaměří také na obchodníky z jiných aliancí po celé české republice. Plán předpokládá zhruba 12 akvírovaných poboček měsíčně.
Projekt sklízí úspěch i na Slovensku
Partnerský projekt Můj obchod zahájila společnost Makro Cash & Carry ČR v roce 2012. Nezávislým maloobchodníkům nabízí především marketingovou podporu s ucelenou vizuální identitou, letákovou podporu a akční nabídky zboží, které prodejci následně nabízejí zákazníkům. Aktuálně je součástí aliance Můj obchod téměř 500 prodejen z celé České republiky. Tento projekt je úspěšný i v dalších zemích, kde společnost Metro/Makro působí, například na Slovensku, v Polsku či Chorvatsku.