
Rychlé odbavení zákazníků na prodejně a vylepšení nákupního zážitku. To přinášejí nové samoobslužné pokladny, jejichž provoz spustila drogerie Rossmann zkušebně od července ve dvou prodejnách v Praze. Zákazníci přitom mohou využít všechny výhody Rossmann Clubu jako u běžných pokladen.
Pro pilotní projekt samoobslužných pokladen byly vybrány dvě pražské prodejny Rossmann v OC Arkády a OD Máj. Projekt byl odstartován mimo jiné za účelem zkvalitnění služeb v důsledku opatření vzniklých během pandemie koronaviru. Pokladny jsou totiž pouze bezhotovostní a podporují bezkontaktní nákup. „Je důležité odpovědět na trend, který vyžaduje současná situace. Platba na samoobslužné pokladně celý nákupní proces urychlí, nabízí zákazníkům zcela odlišný nákupní zážitek na našich prodejnách a také pocit nezávislosti při placení,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace Rossmann.
Pokladny fungují intuitivně jako běžné samoobslužné kasy, jsou uživatelsky přístupné a snadno ovladatelné. Zákazníci zároveň nepřijdou o možnost využít platných nabídek souvisejících s nákupem, načítáním bodů za nákup či uplatněním jakýchkoliv jiných slev a výhod věrnostní aplikace Rossmann Club. Pokladny byly navrženy společností NCR na základě inspirace u jednoho z akcionářů drogistické sítě Rossmann, společnosti A. S. Watson, která provozuje obdobné řešení ve více než 5000 drogistických prodejnách v 25 státech po celém světě. Drogerie Rossmann nyní testuje službu na dvou zmíněných pobočkách, přičemž nevylučuje její postupné rozšíření na ostatní pobočky v prodejní síti.