logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Letákové akce nejvíc sleduje střední generace, zjistil aktuální průzkum

23. července 2020
Zprávy 0
993
Letákové akce nejvíc sleduje střední generace, zjistil aktuální průzkum

Více než polovině Čechů pomáhaly s šetřením napjatých rozpočtů v době koronavirové krize slevy a akční nabídky v letácích. Nejvíce je využívali lidé ve věku 45–54 let. Vyplynulo to z průzkumu, který nechala zpracovat společnost Česká distribuční, jež je největším distributorem letáků v Česku. Mnoho lidí také využívalo možnost promyslet si nákupy už doma: 72 % lidí si doma připravovalo nákupní seznam a 33 % z nich si dělalo dokonce podrobný seznam podle letáků – nejčastěji věková skupina 35–44 let.

V době koronakrize se mnoho lidí muselo potýkat s propadem příjmů. Zatímco starší lidé byli rizikovou skupinou s ohledem na své zdraví, střední generace byla nejohroženější ekonomicky. Snížení příjmů se nejčastěji dotklo lidí ve věku 35–44 let, 53 % z nich v dotazníku uvedlo, že se jim příjmy snížily. „Rychlým řešením, jak vyjít s ochuzeným rozpočtem a přitom nakupovat kvalitní potraviny, jsou slevy a výhodné nabídky z letáků,“ vysvětluje Petr Sikora, ředitel České distribuční. „57 procent lidí se nám v průzkumu svěřilo s tím, že jim slevy a akční nabídky pomáhají šetřit. Často šlo právě o lidi, kteří přišli o část příjmu a nebyli na to připraveni. Díky letákům dokázali vyjít s prostředky, které měli k dispozici, a mohli se postarat o svou rodinu i starší příbuzné,“ dodává Petr Sikora.

Na nákup Češi chodili méně často, ale kupovali více položek

Výrazně se změnily také nákupní zvyklosti Čechů. 63 % lidí uvedlo, že chodili na nákup méně často. Zato ale dělali větší nákup a snažili se strávit v prodejně co nejméně času. „Aby zkrátili čas v obchodě, plánovali nákup už doma. Lidé, co měli méně peněz, navíc museli více přemýšlet nad tím, co kupují,“ komentuje Petr Sikora. „72 procent lidí v dotazníku uvedlo, že si doma připravovali nákupní seznam. Třetina z nich si dělala dokonce podrobný seznam podle letáků,“ doplňuje. Výhodné nákupy plánovala s pomocí letáků nejčastěji věková skupina 35-44 let. 73 % z nich si doma připravovalo nákupní seznam a 29 % si sestavovalo podrobný seznam podle letáků.

Za největší čtenáře letáků jsou obvykle považováni senioři. Čím to je, že v době koronaviru je předstihla střední generace? „Z předchozích průzkumů víme, že senioři letáky čtou a rádi podle nich nakupují. V tomto průzkumu je předstihla střední generace. Roli pravděpodobně sehrálo to, že senioři neměli výpadek příjmů, kdežto lidé ve středním věku museli šetřit více než dříve. Navíc byli senioři zdravotně nejvíce ohroženou skupinou, a proto častěji zůstávali doma. Jejich blízcí se je snažili chránit a nakupovali jim,“ vysvětluje Petr Sikora.

Sběr dat probíhal na přelomu dubna a května prostřednictvím elektronického dotazníku. Zúčastnilo se ho celkem 543 respondentů. Průzkum se zabýval nákupním chováním Čechů v době pandemie koronaviru a realizovala jej agentura Madison Public Affairs.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required