
Řetězec Billa spouští dlouhodobou kampaň, v níž prezentuje svou rozsáhlou expertízu v potravinářském oboru. Hlavními pilíři komunikace jsou kvalita a čerstvost nabízených potravin, jejich původ, široký výběr a v neposlední řadě vliv potravin na zdraví konzumentů. Kampaň čerpá z dat o jídle pocházejících ze statistik, průzkumu spotřebitelských preferencí i zahraniční studie.
Strategická kampaň Billy stojí na 42 faktech o jídle. Při vytváření kreativního konceptu, jehož autorem je agentura McCann Prague, vycházeli tvůrci hned z několika relevantních zdrojů, např. údajů Českého statistického úřadu, kvantitativního výzkumu společnosti STEM/MARK a studie Environmental Persuaders and the 200 Daily Food Decisions, kterou připravila Cornellská univerzita z USA. Z těchto výzkumů vyplývá i skutečnost, že lidé myslí na jídlo až 226krát denně, ať už vědomě či nevědomě.
Data z uvedených zdrojů Billa přenáší do svého nového claimu „Když jde o jídlo, Billa myslí na vše“. Představuje myšlenky svých zákazníků spojené s jídlem a ukazuje, že Billa jako jeden z nejdůležitějších článků, který přímo ovlivňuje, co svým zákazníkům v regálech nabízí, nad jídlem přemýšlí stejně a ještě častěji. Kampaň pracuje s obecnými, ale mnohdy i překvapivými fakty a detaily ze spotřebního chování zákazníků. Billa je obohacuje i vlastním průzkumem. Nejde pouze o to, jaké jídlo mají zákazníci rádi a co je pro ně při nákupu důležité, ale také o to, kde, s kým a jak jej konzumují.
„Kampaní chceme změnit přístup zákazníků ke kvalitním potravinám. Kvalita a čerstvost mají být pro každého samozřejmostí. Billa je obchodní řetězec, který potravinám rozumí a je dostupný všem. Rozumí potřebám svých zákazníků, a proto zde naleznou široké portfolio produktů vhodných například na speciální diety a intolerance. Má ve své nabídce velké procento vysoce kvalitních privátních značek, které dále rozvíjí a které se postupně blíží cíli dosáhnout 30procentního podílu do roku 2025,“ přibližuje východiska kampaně marketingová ředitelka Lucie Průšová.
Strategická kampaň se prolne do všech komunikačních kanálů. Postupně budou nasazovány nové televizní spoty, kampaň se dále propíše i do dalších médií, jako je digitál, tisk, billboardy a samozřejmě i do obchodů, kde zákazníci postupně zaznamenají nové vizuály a POS materiály.
„Novou komunikací Billa spouští dlouhodobou platformu, skrze niž bude nadále budovat a potvrzovat svou roli experta na potraviny a jejich kvalitu. Díky námi provedenému výzkumu máme také mnohem více možností, jak našim zákazníkům nabízet to, co opravdu chtějí a co je pro ně při nákupu potravin důležité,“ zmiňuje Lucie Průšová.
Videoobsah kampaně včetně televizního spotu vytvořila režisérka Jasmína Blaževič, původně tvůrkyně dokumentárních filmů. Kampaň z dílny agentury McCann Prague vznikla ve spolupráci s produkčním týmem Bistro Films.