Mezinárodní diskontní řetězec s nepotravinovým zbožím Action otevřel své první dvě prodejny v České republice. Stalo se tak ve čtvrtek 27. srpna v Kladně a Hradci Králové. Následně budou v první půlce září otevřeny další tři prodejny v Moravskoslezském kraji, a to v Ostravě, Opavě a ve Frýdku-Místku. Action překvapuje své zákazníky ve více než 1600 obchodech po celé Evropě širokým, neustále se měnícím sortimentem za nízké ceny.
Na maloobchodní trh ČR vstoupil nový hráč. Action je rychle rostoucí mezinárodní prodejce nepotravinového zboží založený roku 1993 v Nizozemsku. Koncept společnosti se od té doby osvědčil již v sedmi evropských zemích: v Nizozemsku, Belgii, Lucembursku, Německu, Rakousku, Polsku a ve Francii.
Pozitivně naladěni
Action tak nyní vstupuje již na osmý trh. „Česká republika je pro nás zajímavou destinací. Sousedí s trhy, kde již působíme, a tudíž se dá snadno integrovat do našeho dodavatelského řetězce. Zároveň se jedná o ekonomicky silnou zemi s dobrou infrastrukturou a zákazníky, kteří sice při nakupování zohledňují výhodnost ceny, ale oceňují také kvalitu produktů. Proto věříme, že si tuzemští zákazníci koncept Action založený na nízkých cenách a dynamickém obměňování sortimentu oblíbí,“ říká Sander van der Laan, CEO společnosti Action.
„Máme velkou radost, že dnes můžeme přivítat naše první české zákazníky v Hradci Králové a v Kladně. V průběhu uplynulých měsíců tým našich zaměstnanců usilovně a s nadšením pracoval s vizí právě tohoto dne. Obě prodejny jsou skvělým východiskem pro náš vstup na tuzemský trh. Nacházejí se ve fantastických lokalitách s rozmanitým maloobchodním prostředím a nabízejí moderní prostory s dostatkem parkovacích míst, čímž našim zákazníkům zajišťují příjemné zázemí pro nakupování u nás,“ nešetří superlativy Monique Groeneveld, generální ředitelka společnosti Action pro rozvoj na nových trzích, která je momentálně odpovědná za působení firmy na českém trhu.
Neustálé novinky
Řetězec Action nabízí širokou škálu více než 6000 produktů, přičemž přinejmenším 1500 z nich stojí méně než 25 korun. Klíčovou součástí konceptu Action je moment překvapení. Ten nyní mohou zažít i čeští zákazníci. Dvě třetiny sortimentu Action se neustále mění, přičemž každý týden je v prodejnách představeno 150 nových položek. Nabídka tvořená produkcí 350 známých a 70 privátních značek sestává ze 14 kategorií: dekorace, DIY, hračky a zábava, papírnictví a hobby, multimédia, domácnost, zahrada a outdoor, praní a čištění, jídlo a pití, osobní péče, domácí mazlíčci, sport, oblečení a textilie.
Action oznámil vstup na český trh začátkem letošního roku a expanze řetězce zde má být rychlá. Provoz dalších tří prodejen Action v Moravskoslezském kraji bude zahájen v průběhu následujících dvou týdnů. Obchody v Opavě a Frýdku-Místku se otevřou 3. září a prodejna v Ostravě 10. září.
„Podobně jako jiné firmy, i my jsme museli své letošní plány přizpůsobit situaci s Covid-19. Nyní však úspěšně naplňujeme původní plán naší expanze v České republice a v krátké době zde otevřeme celkově pět našich prodejen,“ upřesňuje Sander van der Laan. „Zároveň bychom rádi ujistili naše zákazníky i zaměstnance, že jejich bezpečnost je naší nejvyšší prioritou. Díky přísným bezpečnostním a hygienickým opatřením mohou zákazníci v našich obchodech nakupovat bez obav.“
Každá z tuzemských prodejen Action bude mít podle vyjádření firmy zhruba 15 zaměstnanců.
Rozhovor se Sanderem van der Laanem, CEO společnosti Action, vyšel v časopise Zboží&Prodej 3/2020 a publikovali jsme jej i zde:
Sander van der Laan, CEO, Action: Každý má rád nízké ceny a překvapení