logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Marks & Spencer informoval o změně v nabídce potravin pro český trh. Chlazené...
  • Pavel Vavřínek byl s účinností od 1. března 2021 jmenován obchodním ředitelem společnosti...
  • Tuzemští maloobchodníci, kteří mohou v pondělí 12. dubna obnovit provoz, finišují s přípravami...
  • V březnu letošního roku byla po celkové rekonstrukci slavnostně otevřena maloobchodní prodejna...

Nákup regionálních potravin významně podporuje lokální ekonomiku

2. září 2020
Zprávy 0
685
Nákup regionálních potravin významně podporuje lokální ekonomiku

V sídle Královéhradeckého kraje se uskutečnilo setkání nezávislých domácích obchodníků a zemědělců. Cílem bylo prohloubit a posílit spolupráci, případně ji vytvořit tam, kde doposud chybí, a ukázat, že předpokladem úspěšného zvládnutí koronakrize i soběstačnosti je podpora lokálních ekonomik, spolupráce a vzájemných vazeb. Setkání se zúčastnil hejtman Jiří Štěpán, zástupci Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) a členové Zemědělského svazu ČR.

„Díky setkání jsem se ujistil v tom, že je důležité vytvářet a rozšiřovat regionální vnímání v kraji jak ve školách, tak sociálních zařízeních a na dalších místech. Měli bychom pravidelně upozorňovat veřejnost, že máme své krajské regionální potraviny, jejichž nákupem podporujeme i naše zemědělce a obchodníky. Jsem mile překvapen tím, kolik regionálních výrobců a jejich výrobků se v porovnání se zahraničními řetězci nachází na pultech českých nezávislých obchodníků. Jednoduše je potřeba, abychom nakupovali tam, kde žijeme,“ komentuje setkání hejtman Jiří Štěpán.

„Téma regionálních potravin je obecně populární v rámci Evropské unie, která řeší krátké potravní řetězce. To znamená, kde se co vypěstuje, mělo by se v zemi zpracovat, prodat i sníst. Bohužel ne všude to takto funguje a to včetně České republiky, která nás vnímá jako malé hráče a naše provozy i výrobny jako neefektivní s porovnáním se zahraničními řetězci. My jako nezávislí obchodníci nemáme ani 20 % trhu. Problém je v tom, že zákazník nás vnímá jako dražší subjekty, a tím se stále zlepšuje situace pro zahraniční řetězce,“ objasňuje situaci z pozice českých obchodníků Pavel Březina, předseda AČTO.

Královéhradecký kraj podporuje již třetím rokem venkovské prodejny. „Když vypukla letos v republice koronakrize, ujistili jsme se, že když jsme začali podporovat menší venkovské prodejny, měli jsme dobrou vizi. Vytvořili jsme dotační program, ve kterém jsme rozdali za poslední dva roky více jak 6,3 milionu korun a jsem rád, že odezvy jsou velice kladné od zemědělců i od obchodníků, jelikož právě venkovské prodejny často podporují prodej regionálních potravin,“ říká hejtman Jiří Štěpán.

Pro chod a život obce včetně jejich obyvatel jsou místní prodejny důležité. Zejména starší lidé mají totiž omezené možnosti jezdit nakupovat i do desítek kilometrů vzdálených měst. Nejen v době koronakrize je navíc v mnoha případech obchod jediným místem setkávání občanů na vsi. Kraj zároveň pravidelně finančně podporuje i Program obnovy venkova. Letos rozdělil více jak 50 milionů korun mezi 72 žadatelů.

„ČR má největší plochu supermarketů na obyvatele a přesto mají regionální producenti a zemědělci problém se k zákazníkovi dostat. Proto dáváme podporu na vytváření tzv. krátkých dodavatelských řetězců, abychom zahraniční obchodní řetězce u nás obešli. To je ale velmi obtížné. Je třeba zajistit, aby se dominantní obchodníci u nás chovali stejně jako ve svých domovských zemích a nabízeli více regionálních produktů ve svých sítích. To přinese nejenom větší výběr pro zákazníka, ale také větší pestrost krajiny a pozitivní dopad na životní prostředí,“ shrnuje Martin Pýcha, předseda Zemědělského svazu ČR.

Zástupci zemědělců a potravinářů během setkání také upozornili, že bývají kritizováni za to, že nejsou schopni nabídnout produkty v takovém množství a za podmínek, které velký obchodník požaduje. Takový stav je však pochopitelný, neboť výrobci jsou většinou menší, regionální a nejsou schopni dopravení produktů pokrýt logisticky. Proto jsou pro ně také mnohem přirozenějším partnerem lokální čeští obchodníci, jejich podmínky spolupráce bývají oboustranně výhodnější.

 

Související články:

Všechno se změní stravenkyZavedení stravenkového paušálu podporuje SOCR ČR i AČTO Žabka a Bolt Food startují on-line nákup potravin. Slibují doručení do hodiny

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Podle jakých kritérií nakupující pořizují nabíjecí baterie?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.5k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Pozvánka na webinář: Odstraňte hlavní limity efektivity ve vašem skladu

Hledáte odpovědi na otázky ohledně automatizace vašeho skladu nebo distribučního centra? Přemýšlíte nad tím, jaký automatizovaný sytém by byl pro vás nejvhodnější? Nebo Vás zajímá, jaký výkon při vychystávání je možné díky automatizovaným skladovým systémům dosáhnout a jakou mají ROI? V případě, že hledáte odpovědi na tyto a jiné otázky týkající se automatizovaných skladových systémů, potom […]

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required