
Maloobchodní síť prodejen potravin Coop rozjíždí on-line prodej. Internetový obchod přinese výhody pohodlného a bezpečného nakupování i lidem z menších měst a vesnic.
Nová služba pod názvem E-Coop startuje právě v těchto dnech. Lidem z Česka umožní nakoupit ve stejnojmenném e-shopu široký sortiment potravin a vyzvednout si je v jejich nejbližší prodejně. Do konce měsíce září bude do e-shopu zařazeno celkem 500 tuzemských obchodů ze sítě Coop zejména z jižní a východní Moravy, Vysočiny, středních, jižních a západních Čech. „Z malé vesnické prodejny tak vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket,“ vyzdvihuje Pavel Březina, předseda představenstva Skupiny Coop. Další prodejny pak budou přibývat v následujících týdnech a síť tak postupně získá celorepublikové pokrytí. Celkem má Coop síť 2500 obchodů.
K vybraným prodejnám začne Coop instalovat externí výdejní boxy s nepřetržitým provozem, které budou mít i vlastní chladící části pro čerstvé potraviny. Boxy umožní lidem přijít si pro vybrané potraviny i mimo provozní dobu prodejen.
Podpora podnikání menších prodejen
Nová on-line služba je reakcí Coopu na současný trend rostoucí obliby nakupování přes internet a to včetně základních potravin. „Lidem z menších míst jsme chtěli nabídnout plnohodnotný a bezpečný způsob nakupování, který dosud v regionech chyběl. V době s covidem jim odpadne zdlouhavé a nekomfortní dojíždění pro velké nákupy do větších míst,“ uvádí Pavel Březina. Coop zároveň chce prostřednictvím e-shopu podpořit ekonomiku svých menších prodejen.
E-shop nyní při svém startu nabízí několik desítek tisíc položek zboží, kromě potravin jsou to i drogerie, potřeby pro domácnost nebo potraviny pro domácí mazlíčky. Seznam se bude postupně rozšiřovat.
Coop vytvořil jednoduché nákupní prostředí, aby se v něm mohlo orientovat co nejvíce lidí. „Zákazníci si při spuštění E-Coopu nejprve zvolí konkrétní prodejnu, kde si chtějí svůj nákup vyzvednout. Následně přejdou do vlastního e-shopu a vyberou si z nabídky potravin. Celý nákup mohou zaplatit buď on-line prostřednictvím platební karty, nebo až při vyzvednutí na prodejně. Speciální boxy pak budou mít vlastními platební terminály,“ popisuje Lukáš Němčík, šéf marketingu a rozvoje skupiny Coop. E-shop má kromě verze pro stolní počítače i verzi přizpůsobenou pro mobilní telefony a Coop zvažuje i tvorbu vlastní mobilní aplikace.
V kooperaci s partnery
On-line obchod E-Coop je příkladem úzké spolupráce mezi dodavateli i výrobci. Na provozu a vývoji platformy spolupracoval Coop s Plzeňským Prazdrojem, který je dlouholetým podporovatelem tradičních prodejců v regionech. „V on-line nakupování vidíme velkou budoucnost a chceme našim obchodním partnerům pomoci této příležitosti využít tak, abychom je podpořili nejenom v prodeji našich oblíbených značek, ale také v celkově lepším nákupním zážitku jejich zákazníků,“ sděluje Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.
Na projektu Coop spolupracoval kromě Plzeňského Prazdroje i s dalšími firmami. Společnost Mastercard se podílí na zavádění automatických výdejních boxů, dalšími partnery pak jsou ČSOB, český výrobce boxů 3iD a výrobce pokladního systému PVA Systems. „Podporu projektu vyjádřilo i ministerstvo průmyslu a obchodu,“ doplňuje Lukáš Němčík.
„Nouzový režim i další následná protikoronavirová omezení velmi výrazně urychlila přechod spotřebitelů k on-line nakupování. Ti začali v daleko větší míře na internetu pořizovat i zboží každodenní potřeby, jako jsou potraviny a drogerie. Těší nás, že se díky skupině Coop může společnost Mastercard podílet na projektu, který zavádí dostupnost této služby i v malých obcích a že komfort on-line nakupování potravin již nemusí být jen výsadou velkých měst,“ dodává Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.