logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Coop spouští on-line prodej potravin, instaluje i výdejní boxy

23. září 2020
Zprávy 0
1171
Coop spouští on-line prodej potravin, instaluje i výdejní boxy

Maloobchodní síť prodejen potravin Coop rozjíždí on-line prodej. Internetový obchod přinese výhody pohodlného a bezpečného nakupování i lidem z menších měst a vesnic.

Nová služba pod názvem E-Coop startuje právě v těchto dnech. Lidem z Česka umožní nakoupit ve stejnojmenném e-shopu široký sortiment potravin a vyzvednout si je v jejich nejbližší prodejně. Do konce měsíce září bude do e-shopu zařazeno celkem 500 tuzemských obchodů ze sítě Coop zejména z jižní a východní Moravy, Vysočiny, středních, jižních a západních Čech.  „Z malé vesnické prodejny tak vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket,“ vyzdvihuje Pavel Březina, předseda představenstva Skupiny Coop. Další prodejny pak budou přibývat v následujících týdnech a síť tak postupně získá celorepublikové pokrytí. Celkem má Coop síť 2500 obchodů.

K vybraným prodejnám začne Coop instalovat externí výdejní boxy s nepřetržitým provozem, které budou mít i vlastní chladící části pro čerstvé potraviny. Boxy umožní lidem přijít si pro vybrané potraviny i mimo provozní dobu prodejen.

Podpora podnikání menších prodejen

Nová on-line služba je reakcí Coopu na současný trend rostoucí obliby nakupování přes internet a to včetně základních potravin. „Lidem z menších míst jsme chtěli nabídnout plnohodnotný a bezpečný způsob nakupování, který dosud v regionech chyběl. V době s covidem jim odpadne zdlouhavé a nekomfortní dojíždění pro velké nákupy do větších míst,“ uvádí Pavel Březina. Coop zároveň chce prostřednictvím e-shopu podpořit ekonomiku svých menších prodejen.

E-shop nyní při svém startu nabízí několik desítek tisíc položek zboží, kromě potravin jsou to i drogerie, potřeby pro domácnost nebo potraviny pro domácí mazlíčky. Seznam se bude postupně rozšiřovat.

Coop vytvořil jednoduché nákupní prostředí, aby se v něm mohlo orientovat co nejvíce lidí. „Zákazníci si při spuštění E-Coopu nejprve zvolí konkrétní prodejnu, kde si chtějí svůj nákup vyzvednout. Následně přejdou do vlastního e-shopu a vyberou si z nabídky potravin. Celý nákup mohou zaplatit buď on-line prostřednictvím platební karty, nebo až při vyzvednutí na prodejně. Speciální boxy pak budou mít vlastními platební terminály,“ popisuje Lukáš Němčík, šéf marketingu a rozvoje skupiny Coop. E-shop má kromě verze pro stolní počítače i verzi  přizpůsobenou pro mobilní telefony a Coop zvažuje i tvorbu vlastní mobilní aplikace.

V kooperaci s partnery

On-line obchod E-Coop je příkladem úzké spolupráce mezi dodavateli i výrobci. Na provozu a vývoji platformy spolupracoval Coop s Plzeňským Prazdrojem, který je dlouholetým podporovatelem tradičních prodejců v regionech. „V on-line nakupování vidíme velkou budoucnost a chceme našim obchodním partnerům pomoci této příležitosti využít tak, abychom je podpořili nejenom v prodeji našich oblíbených značek, ale také v celkově lepším nákupním zážitku jejich zákazníků,“ sděluje Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.

Na projektu Coop spolupracoval kromě  Plzeňského Prazdroje i s dalšími firmami. Společnost Mastercard se podílí na zavádění automatických výdejních boxů, dalšími partnery pak jsou ČSOB, český výrobce boxů 3iD a výrobce pokladního systému PVA Systems. „Podporu projektu vyjádřilo i ministerstvo průmyslu a obchodu,“ doplňuje Lukáš Němčík.

„Nouzový režim i další následná protikoronavirová omezení velmi výrazně urychlila přechod spotřebitelů k on-line nakupování. Ti začali v daleko větší míře na internetu pořizovat i zboží každodenní potřeby, jako jsou potraviny a drogerie. Těší nás, že se díky skupině Coop může společnost Mastercard podílet na projektu, který zavádí dostupnost této služby i v malých obcích a že komfort on-line nakupování potravin již nemusí být jen výsadou velkých měst,“ dodává Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

 

Související články:

Všechno se změní Fred Bosch, generální ředitel, Coop Supermarkten Nederland: Spojili jsme se s konkurencí Retail vzhůru nohama

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok