logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Miloš Toman: Internet přivede hlavně mladší zákazníky

5. října 2020
Blog 0
1591
Miloš Toman: Internet přivede hlavně mladší zákazníky

Maloobchodní síť Coop spustila e-shop a začala budovat výdejní boxy. I tato poměrně konzervativní skupina tedy začíná měnit přístup. Události kolem covidu totiž jasně ukazují, že internet nabývá na významu. Na chvostu teď zůstávají především tradiční prodejny, jejichž majitelé ho pořád považují za nástroj k nedělnímu postování fotek z grilovačky.

Neříkám, že byste si museli hned budovat vlastní e-shop. Ale jsou zde i další funkce, které menší obchodníci zatím zanedbávají. Web není jen hračkou pro ty, co na něj mají čas. Zveřejnit základní informace a otevírací dobu na Seznamu už opravdu nestačí.

V první řadě musíte mít obrázky z prodejny, ne jednu fotku průčelí. Potřebujete přilákat i zákazníky, kteří k vám zatím nechodí. Zdeněk Skála, odborník nad jiné povolaný, zjistil, že v tradičních prodejnách se nakupuje hlavně ze zvyku. To ovšem znamená, že když takový zvyk nevyvoláte u mladší generace, za chvíli nebudete mít komu prodávat.

Jedině na svůj web můžete také dávat recepty. Proč byste to měli dělat? Protože inspirovaný nákup je dnes největším zdrojem zvyšování tržeb. Jednoduše řečeno, když zákazník neví, co uvařit, pak také nic nekoupí, nebo jen to nejnutnější.

Stejně tak může web sloužit ke zveřejňování akcí. Že vám stačí papírové letáky? Ty vyhovují nakupujícím ze zvyku, hlavně starší generaci. Mladí je chtějí on-line.

Nechcete-li se spokojit se zákazníky, které už máte a kteří si už zvykli, je potřeba dělat reklamu. Ta klasická je však drahá. Ale můžete využít sociální sítě. Vaši zákazníci jsou na nich jako doma, včetně starších generací. Ovšem pozor, sto příspěvků o aktuálních akcích za sebou spolehlivě zabije každou pozornost. Na sociálních sítích potřebujete zákazníkovi především odpovědět na otázku: „Proč bych měl navštívit tuto prodejnu, a ne nakoupit v e-shopu?“ Jak jistě uznáte, slevy tím jedinečným důvodem nebudou.

Chcete-li přece jen mít i vlastní internetovou prodejnu, můžete začít zvolna. Například prodejna U Sedláčků na Brněnsku nabízí v e-shopu zatím jen zdravou výživu. S tím, že zákazníci si objednané zboží vyzvednou v obchodě. Výhodou takového řešení je, že si prodejny všimnou i lidé, kteří o ní zatím ani nevěděli, nebo chodili nakupovat do diskontu. A že ji opravdu navštíví. Pro vás to není moc práce ani nákladů navíc.

Jestliže tedy na věrnost a zvyk zákazníků působí především to, jak se k nim v prodejně chováte, pak nové zákazníky musíte nejdříve přivést. A k tomu je internet nejvhodnějším nástrojem. Pokud ho včas nevyužijete, budou vám zákazníci ubývat. Pro mladší generace je už nezbytnou součástí života, a kdo to nepochopí, má u nich utrum.

Miloš Toman

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required