logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...
  • Pivovary Staropramen mají od ledna nové vedení. Řízení společnosti převzal Teo Ćendo, který...

PPL spouští službu pro rychlejší vracení zboží e-shopům

16. října 2020
Zprávy 0
581
PPL spouští službu pro rychlejší vracení zboží e-shopům

Čeští spotřebitelé stále častěji vrací zboží nakoupené na internetu. Pro každého čtvrtého zákazníka jde o nejčastější důvod, proč posílá balíky, ukázal průzkum pro PPL. Dlouhodobý nárůst takzvaných „vratek“ uvedený přepravce pozoruje nejen u e-shopů s oblečením. PPL proto zavádí novou službu, která zmíněný proces jak e-shopům, tak jejich zákazníkům usnadní. Díky produktu PPL Parcel CZ Return můžou obchodníci zásilku opatřit zpětnou etiketou. Zákazníkovi už pak stačí nalepit ji na obdržený balík a odeslat zásilku nazpět.

PPL uvádí, že novou službou vychází vstříc jak e-shopům, tak jejich zákazníkům, pro které je možnost snadného vrácení nebo výměny zboží důležitým faktorem při vybírání obchodu. Zpětné etikety s předtištěnými údaji s adresou pro vrácení zboží zjednodušují proces vrácení i komunikace zákazníků s e-shopy. Na obchodníkovi pak zůstává, zda službu nabídne příjemcům zboží zdarma, nebo zda ji zpoplatní. Zákazník si přitom sám vybere, zda balík odevzdá v parcelshopu nebo zajistí vyzvednutí řidičem PPL.

„Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem s námi spolupracujícím online obchodům. Službu jsme zároveň navrhli tak, aby byla maximálně uživatelsky přívětivá,“ vysvětluje Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ.

Obchodníci si ve webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. „Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ popisuje Milan Loidl daný proces.

Právě nespokojenost s nákupem je v současnosti vůbec nejčastějším důvodem, proč tuzemští zákazníci balíky soukromě posílají zpět. Jak ukázal lednový průzkum pro PPL od agentury Nielsen Admosphere, zpět prodejcům balíky posílá 39 % Čechů. Zatímco 25 % využívá zasílání balíků k vrácení nevyhovujícího zboží, každý sedmý kupující (14 %) pak prostřednictvím balíků řeší jeho výměnu.

Podle čísel dosud spolupracujících e-shopů, se kterými PPL zpětné odeslání zboží realizovala, se počet „vratek“ dlouhodobě zvyšuje. Meziročně došlo k růstu o desítky až stovky procent. Nejde však pouze o obchody s módou, ale i dalším sortimentem. Lidé pak nejčastěji vrací zboží přes PPL Parcelshopy.

Data zároveň ukázala, že zboží častěji vrací ženy, spíše respondenti s vysokoškolským vzděláním a lidé z malých a středních měst. Naopak méně často zasílá věci zpět nejmladší věková skupina a lidé na vesnicích.

 

Související články:

Všechno se změní

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.8k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok