logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Vedení společnosti Billa Česká republika posiluje. Management firmy se rozšířil o čtvrtého...
  • Zlata Ulrichová nastoupila na pozici head of strategic marketing společnosti Rewe International...
  • Řetězec Penny Market zprovozní letos u svých prodejen desítky dobíjecích stanic pro...
  • Svěžím designem, rozšířeným sortimentem a dalšími nově poskytovanými službami se může pochlubit...

Kariérní mapy: jak je dobře a lákavě využít pro pracovní nabídky?

9. listopadu 2020
Blog 0
974
Kariérní mapy: jak je dobře a lákavě využít pro pracovní nabídky?

Jedním z faktorů, které hrají čím dál větší roli při rozhodování uchazečů, zda pracovat v určité firmě, je i to, jak mohou dále profesně růst. Do Alzy se v tyto dny hlásí denně přes 1400 kandidátů a z toho 700 do oddělení Prodejní sítě. Jedním z benefitů práce v tomto oddělení jsou právě od prvních kroků ve firmě jasně komunikované možnosti růstu. Pojďme se na ně podívat s autorkou článku, kterou je Jana Petruželová, HR business partner pro prodejní síť ve společnosti Alza.cz.

Bez ohledu na to, zda uchazeči práci v Alze doporučil známý nebo našel svou vysněnou pozici na kariérních stránkách či placených portálech, pokud je kandidát zajímavý a relevantní, ozve se mu HR oddělení do dvou pracovních dní a domluví se na pohovoru. Ten se v případě pozice konzultant prodeje může konat přímo na prodejně nebo formou hromadného výběrového řízení, tzv. Assessment Centra. Když kandidát ve výběrovém řízení uspěje a personalista i manažer prodejny jsou s ním spokojení, dostane pracovní nabídku.

Jednou z osobnostních charakteristik, na které klademe v Alze důraz a snažíme se otestovat již během výběrových řízení, je rozhodně chuť učit se a kariérně růst. Pro každou pozici máme totiž připravené kariérní mapy, kterým interně říkáme „badges“. Každý zaměstnanec tak od samotného začátku ví, kam se může dále posouvat po nastavených úrovních pozicích (kariérních schodech), jak může růst a rozvíjet své dovednosti. To je jednou z našich výhod při samotném výběrovém řízení, kdy dokážeme snadno tyto možnosti předem uchazeči popsat, což poté vede ke spokojenosti našich zaměstnanců.

Ukažme si to konkrétně na kariérní mapě konzultanta prodeje:

Pokud si potvrdíme pracovní nabídku a nováček nastoupí, začíná na pozici konzultant prodeje junior. V prvních třech týdnech absolvuje s týmem rozvoje adaptační proces. Během něj se naučí své povinnosti, dozví se, jaká školení jsou pro něj připravena a která je potřeba splnit během tříměsíční zkušební doby. Když se na konci zkušební doby finálně certifikuje, může se tento zaměstnanec kariérně posunout na pozici konzultant prodeje standard. Pro toto povýšení je potřeba úspěšné procentuální absolvování adaptačního procesu, samostudium, splnění testů a samozřejmě praxe na prodejně. Je pro nás velmi důležité, aby nováček v prvních třech měsících nasál prostředí firmy a s tím spojené procesy, jako jsou například reklamace na prodejně, logistické služby, schopnost zákazníkovi doporučit produkt a nabídnout zajímavou službu a mnoho dalšího.

S novou pozicí je spojeno i vyšší mzdové ohodnocení a samozřejmě také větší znalost firmy a samotné pozice. Tím ale možnosti kariérního růstu nekončí. Další metou může být například povýšení na pozici Zástupce manažera a do budoucna manažera prodejny. V Alze se navíc nebráníme ani rotaci zaměstnanců na další oddělení, takže pokud si chce zaměstnanec zkusit pracovat jinde, rádi mu to umožníme.

Pro nás náboráře není nic lákavějšího a víc motivujícího, než být u toho, mít možnost nabídnout potenciálnímu zaměstnanci kariéru, o kterou usiloval, když se k nám přihlásil. A nejvíc nás těší, když díky propracovaným kariérním mapám dál profesně roste a pracuje na svých schopnostech. Mnoho z našich současných manažerů prodejen a jejich zástupců začínalo právě na pozici konzultanta prodeje a procházejí úspěšně kariérní cestou, kterou jsme pro ně měli v Alze připravenou. Když víte, kam jdete, kráčí se vám podstatně snáz, proto velmi doporučuji, aby zaměstnanci věděli, kam na své cestě u vás ve firmě mohou směřovat.

Jana Petruželová

 

Související články:

Motivační dopis – jak na něj a proč ho vůbec psát? Petra Nulíčková: Co čekat, když dostanete pozvánku na pohovor? On-line vzdělávání v prodejní síti Alzy aneb pojďme zdolat Covid v další fázi

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.7k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Seznamte se: Modernizovaná prodejna Coop ve Starém Hrozenkově

15. dubna 2021

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required