logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Penny Market zprovozní letos u svých prodejen desítky dobíjecích stanic pro...
  • Svěžím designem, rozšířeným sortimentem a dalšími nově poskytovanými službami se může pochlubit...
  • V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny...
  • Povinný podíl tuzemských potravin na pultech obchodů nakonec zákonodárci odmítli. Poslanecká...

Obrat dm se zvýšil o více než osm procent, k růstu přispěl i on-line prodej

12. listopadu 2020
Zprávy 0
530
Obrat dm se zvýšil o více než osm procent, k růstu přispěl i on-line prodej

Letošní rok se na trhu s drogistickým zbožím nesl ve znamení řady změn. Snaha nakoupit vše na jednom místě, s cílem omezit kontakt s ostatními zákazníky, přesunula prodeje do větších supermarketů a hypermarketů. Více času stráveného doma se projevilo také snížením spotřeby produktů péče o krásu. I přes tyto a další nepříznivé důsledky pandemie koronaviru se společnosti dm dařilo, což dokládá i nárůst obratu o 8,49 % na 11,48 miliardy korun za obchodní rok 2019/2020, který trval od 1. října 2019 do 30. září 2020.

„Prodejci potravin a drogerie mohli na rozdíl od mnoha jiných obchodníků i během nejpřísnějších vládních opatření dál nabízet zboží každodenní potřeby. Agilita a velká soudržnost spolupracovníků naší společnosti umožnily velmi rychle prozákaznicky reagovat s ohledem na nové, neustále se měnící podmínky. K úspěšnému překonání tohoto nelehkého období přispělo i to, že jsme v průběhu krize mohli sáhnout na vytvořené rezervy a těžit z prozíravých investic, ať už do vybavení prodejen, výpočetní techniky nebo do kvalifikace a samostatnosti spolupracovníků,“ ohlíží se za uplynulým náročným rokem Gerhard Fischer, jednatel společnosti dm drogerie markt Česká republika. A dodává, že firmě pomohla rovněž důvěra a loajalita zákazníků.

Rostoucí zájem o on-line nakupování

Propojování nákupu a služeb mezi kamennými prodejnami a digitálním světem se razantně rozvíjí. Zákazníci zejména s ohledem na aktuální situaci více využívají možnost bezpečného a pohodlného nákupu přímo z domova. Za období od 1. října 2019 do 30. září 2020 vzrostl v porovnání s předchozím rokem obrat dm on-line shopu o více než 88 %. Stávající přepravní kapacity on-line shopu dosáhly svého vrcholu již na počátku pandemie. Jako alternativní řešení byla proto rychle spuštěna expedice objednávek přímo z 27 vybraných prodejen. Tímto způsobem pracovníci prodejen zpracovali přibližně každou čtvrtou objednávku z on-line shopu.

Pokračující investice do modernizace prodejní sítě

Do pokračující expanze a modernizace vzhledu svých prodejen investovala společnost dm 152,2 milionu korun, díky kterým prošlo regenerací či refreshingem 20 prodejen a 7 prodejen bylo nově otevřeno. Počet prodejen tak vzrostl na celkových 239. Rozšířením prodejní sítě bylo za uplynulý obchodní rok vytvořeno 141 nových pracovních míst, počet spolupracovníků vzrostl z původních 3393 na konečných 3534 spolupracovníků.

Vzhledem k rostoucímu obratu investovala společnost dm i do navýšení logistických kapacit. Nový sklad na velkoobjemové zboží, který v říjnu 2019 zahájil svůj provoz v Divišově, představoval investici v hodnotě 6,51 milionu korun.

Prodejny dm v novém

S cílem nabídnout zákazníkům co nejpříjemnější nákupní zážitek prošly prodejny dm na začátku roku 2020 velkou layoutovou přestavbou. Jejím cílem bylo vytvořit atraktivní, přehlednou a aktuální nabídku sortimentu, ve které se bude zákazník snadno orientovat a která může přispět k zušlechtění jeho potřeb. Klíčovým bylo rozšíření sortimentní nabídky v profilujících sortimentních kategoriích.

V rámci layoutové přestavby došlo i k rozšíření sítě plnicích stanic na stáčenou ekodrogerii české značky Yellow & Blue. Plnicí stanice byly instalovány v pilotním provozu na dvou pražských prodejnách již v dubnu 2019. Díky pozitivnímu ohlasu ze strany zákazníků i výsledkům testování jsou po layoutové přestavbě plnicí stanice dostupné již v 16 prodejnách dm, tedy v každém krajském městě.

Inovace věrnostního programu dm active beauty

O úspěšnosti společnosti dm svědčí i počet jejích věrných zákazníků. Výhody věrnostního programu dm active beauty využívá již více než 1,9 milionu zákazníků a jejich počet neustále roste. Od ledna 2020 mají zákazníci možnost sbírat body i při nákupu na dm on-line shopu. Za každých 25 korun nákupu získá zákazník jeden bod.

O tom, že být členem věrnostního programu společnosti dm se vyplácí, se mohli zákazníci přesvědčit i v lednu 2020, kdy dm připravila pro své zákazníky soutěž o 1 000 000 bodů. Účast v soutěži byla podmíněna aktivací jakéhokoliv eKuponu v on-line zákaznickém kontě a jeho následným uplatněním. Vylosovaný výherce se mohl radovat ze slevy na nákupy ve výši 250 000 korun. Přesně takovou částku totiž představuje 1 000 000 získaných bodů.

Od 1. září je v App Store a Google Play k dispozici ke stažení nová mobilní aplikace dm active beauty, díky níž se zákazníci jednoduše a rychle přihlásí do svého zákaznického konta s nahranými eKupony.

Úspěch ve 13 zemích

Mateřské společnosti dm Rakousko a všem jejím dceřiným společnostem (mezi ně patří Česká republika, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko, Bulharsko, Severní Makedonie a Itálie) se i nadále daří: Při meziročním růstu +5,28 % dosáhl celkový obrat v loňském obchodním roce 2,98 miliardy eur (kurzově neočištěno; kurzově očištěno: 2,94 miliardy eur, +6,52 %). Toto ekonomické společenství přitom zahrnuje 22 170 spolupracovníků (+763) a provozuje 1741 prodejen (+70) ve 12 zemích.

Celá skupina dm včetně dm Německo dosáhla obratu 11,52 miliardy eur (+2,9 %), zaměstnává 62 606 spolupracovníků a provozuje 3765 prodejen ve 13 zemích (+97 prodejen, +2,6 %).

 

Související články:

Zboží&Prodej 9/2020: Češi na domácích mazlíčcích nešetří Zákazníci stále častěji volí on-line platební brány Zboží&Prodej 4/2020: Pivo v plechu roste, plast klesá Všechno se změní

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.7k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Seznamte se: Modernizovaná prodejna Coop ve Starém Hrozenkově

15. dubna 2021

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required