logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Marks & Spencer informoval o změně v nabídce potravin pro český trh. Chlazené...
  • Pavel Vavřínek byl s účinností od 1. března 2021 jmenován obchodním ředitelem společnosti...
  • Tuzemští maloobchodníci, kteří mohou v pondělí 12. dubna obnovit provoz, finišují s přípravami...
  • V březnu letošního roku byla po celkové rekonstrukci slavnostně otevřena maloobchodní prodejna...

83 procent firem zaznamenalo negativní dopad koronakrize, vidí ale i její pozitiva

19. listopadu 2020
Zprávy 0
422
83 procent firem zaznamenalo negativní dopad koronakrize, vidí ale i její pozitiva

Negativní dopad pandemie koronaviru zaznamenaly čtyři z pěti tuzemských firem do 250 zaměstnanců. Firmy se aktuálně potýkají hlavně s problémem výpadku zaměstnanců a poklesem poptávky. Čtvrtina firem plánuje zvyšovat investice do inovací, pětina do bezpečnosti práce. Pozitivním přínosem pandemie je zejména rychlejší přechod do on-line prostředí a „home office“ jako nová forma práce. Výsledky vyplývají z říjnové ankety společnosti Ipsos, do níž se zapojilo 132 majitelů či finančních ředitelů firem v ČR.

Negativní dopad koronavirové krize na chod firmy zaznamenalo 83 % firem (58 % částečně negativní, 25 % velmi negativní). Desetinu firem krize nijak neovlivnila, 7 % firem zaznamenalo mírně pozitivní dopad krize.

Momentálně se firmy nejvíce potýkají s problémem výpadku zaměstnanců (55 %) a poklesu poptávky (52 %). Za další problémy firmy označují omezení ze strany státu a problémy s cash flow.

„I přes převážně negativní dopady krize na jejich firmy se majitelé a ředitelé shodují, že krize může mít v některých aspektech i pozitivní vliv nejen na chod firem, ale i fungování celého trhu. Nejčastěji uvádí, že si díky krizi uvědomili, co je opravdu důležité. 4 z 10 majitelů či ředitelů firem vidí pozitivum v rychlejším přechodu do on-line světa a také v home office jako nové formě práce. Shodují se také, že dojde k pročištění trhu – zůstanou jen ty nejlepší firmy,“ říká k výsledkům Jakub Malý, ředitel společnosti Ipsos. Asi třetina firem vidí dále přínos v zjednodušení běžného chodu firmy či efektivnějších interních procesech.

Kdy přijde zotavení?

Návrat firmy do stavu před koronavirovou krizí odhaduje necelá třetina firem v horizontu půl roku, polovině firem to potrvá rok i déle. Delší proces zotavení z krize odhadují firmy, které se aktuálně potýkají s problémem cash flow.

Delší době zotavování se z krize odpovídají i predikce vývoj obratu či tržeb firem. V následujících 6 měsících 69 % firem očekává pokles obratu či tržeb (52 % mírný pokles, 17 % výrazný pokles). Dále 17 % firem očekává stejný obrat jako v dnešní době, desetina naopak očekává mírný růst obratu.

V souvislosti s koronakrizí budou firmy také měnit své plánované investice. Čtvrtina firem zvýší investice do inovací, pětina do bezpečnosti práce, zejména velké firmy s větším obratem. Naopak nižší investice firmy plánují zejména do oblasti public relations, marketingu a také HR a rozvoje zaměstnanců.

S přijatými vládními opatřeními proti pandemii koronaviru souhlasí 68 % firem (26 % rozhodně souhlasí, 42 % spíše souhlasí). Zároveň se však shodují, že vládní pomoc firmám řešícím dopady pandemie není dostačující – uvádí to dvě třetiny firem, zejména ty, které se nyní potýkají s problémem poklesu poptávky.

 

Související články:

Starejte se o zákaznickou zkušenost Daniel Jesenský: Pandemie dopadá na subjekty v oblasti in-store komunikace tíživě Zboží&Prodej 10/2020: Cukrovinky zasáhly „odpískané“ Velikonoce Po koronavirové pandemii budou Češi více zvažovat, za co utrácejí

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Podle jakých kritérií nakupující pořizují nabíjecí baterie?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.5k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Pozvánka na webinář: Odstraňte hlavní limity efektivity ve vašem skladu

Hledáte odpovědi na otázky ohledně automatizace vašeho skladu nebo distribučního centra? Přemýšlíte nad tím, jaký automatizovaný sytém by byl pro vás nejvhodnější? Nebo Vás zajímá, jaký výkon při vychystávání je možné díky automatizovaným skladovým systémům dosáhnout a jakou mají ROI? V případě, že hledáte odpovědi na tyto a jiné otázky týkající se automatizovaných skladových systémů, potom […]

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required