logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

Miloš Toman: Pozdě bycha honit

23. listopadu 2020
Blog 0
462
Miloš Toman: Pozdě bycha honit

Na konci krize vždycky říkáme, že se vracíme k normálu. Ve skutečnosti se o žádném návratu nedá mluvit, protože největší změny se odehrávají právě v problémových časech. Bylo by tedy chybou čekat, až bude zase všechno, jak má být.

„Bylo by dobré mít kontakty na zákazníky,“ řekla mi na jaře majitelka prodejny, když musela zavřít a neměla se jak se zákazníky spojit. „Už je nepotřebuji,“ hlásila mi, sotva karanténa skončila. „Přece jen jsem si je měla pořídit,“ dumala, když znovu musela zavřít. Zatím ještě nepřišla na to, že mít spojení na zákazníky je výhodné vždycky.

Současná situace nahrává digitálnímu obchodování. Objevují se nové aplikace a řešení, které ovšem nahrávají spíš velkým. Internetové prodejny už omezily reklamu, protože tak tak stíhají obsluhovat a doplňovat zboží. Zatímco před vaší prodejnou možná stojí fronta, zákazníci míří do hypermarketů a e-shopů, kam se jich vejde víc. To všechno s ukončením omezení nezmizí. Lidé si zvyknou na nové věci a nebudou mít chuť se vracet k minulým návykům.

Pro tradičního obchodníka to znamená jednak držet krok s digitalizací a on-line prostředím, jednak sázet na to, co ho odliší od větší konkurence a e-shopů. A to je, ať se to komu líbí nebo ne, bezprostřední osobní komunikace se zákazníkem a aktivní prodej.

Ano, je pravda, že při současných omezeních máte co dělat, aby nakupující nemuseli dlouho čekat. Na nějaké povídání si s nimi a nabízení zboží navíc není čas ani prostor. Ale pokud se nezačnete teď hned připravovat na dobu, kdy to zase bude možné a potřebné, budete pak jen marně čekat na návrat k normálu. A ten, jak už jsme si řekli, nikdy nepřijde. To samé platí pro používání internetu. Bycha je potřeba chytit hned, jinak ho už nedohoníte.

Miloš Toman

 

Související články:

Jan Sůra, předseda představenstva a ředitel, Tempo, obchodní družstvo: Jdeme s kůží na trh Pavel Březina, předseda představenstva, Skupina Coop, a předseda, AČTO: Nemám rád populismus Miloš Toman: Co se může porouchat

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok