logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Za oponu Vánoc aneb přípravy na nejdůležitější část roku

27. listopadu 2020
Blog 0
1059
Za oponu Vánoc aneb přípravy na nejdůležitější část roku

Vůně vanilkových rohlíčků, klid a rodinná atmosféra. S tímto má většina z nás spojeny Vánoce a přípravy na ně. Pro nás v Alze je to období, na které se celý rok všechna oddělení pečlivě připravují. Koncem listopadu, když se Vánoce pomalu a jistě blíží, začínáme „testovat“, zda byly přípravy dostatečné. Ačkoliv jsme momentálně uprostřed probíhající sezony roku 2020, už se zabýváme plány na tu nadcházející.

Také proto je pro nás důležité vědět, jak aktuální situaci zvládáme a co bychom mohli do příště zlepšit. Pojďme se tedy společně podívat, jak takové přípravy na vánoční sezonu v Alze probíhají.

Přečtěte si také
Přípravy na říjnový kongres Obalko 9 v plném proudu

Společně s řediteli jednotlivých oddělení máme stanovené jasné akční kroky, jedním z nich může být například plán náboru. Ten musíme mít pro následující rok hotový nejpozději do konce listopadu, abychom věděli, co nás v novém roce čeká z hlediska náboru a mezd. V takovém plánu je proto uvedený konkrétní počet zaměstnanců, které je potřeba najmout na jednotlivé pozice, včetně měsíců, kdy už je potřeba s náborem začít.  Časový harmonogram je pro nás důležitý, jelikož na hlavní vánoční sezonu se nám počet zaměstnanců navýší o stovky nových pracovníků (na hlavní pracovní poměr či brigádu), ať už do provozu či na kancelářské pozice. Plán nám pomáhá udržet maximální spokojenost zákazníků i zaměstnanců.

Nábory na hlavní sezonu začínají pro Alzu už od druhé poloviny roku. Nejvíce nabíráme do oddělení logistiky, na call centrum a do prodejní sítě. Aktuálně evidujeme největší zájem o práci v Alze za posledních pět let. Letos budeme atakovat okolo sta tisíce kandidátů, se kterými jsme byli ve spojení. Před sezonou se jedná o cca 900 kandidátů denně, kterým chceme dát tu nejlepší HR službu, od náboru po podepsání smlouvy a následnou adaptaci na odděleních. Za poslední dva měsíce jsme přivítali více než 500 nových zaměstnanců a brigádníků ve všech zemích, ve kterých Alza působí. Pro rychlou výpomoc během sezony na provozní oddělení využíváme i rychlejší variantu, a to naši aplikaci zvanou Mikrozaměstnání. Zde si může každý uživatel mobilního telefonu nebo tabletu vybrat z nabídky jednorázových směn podle vlastních časových preferencí, nástup je možný prakticky ihned. Odměna je vyplácena ihned ve formě Alzáků, které je možné ihned převést na bankovní účet nebo jej využít na nákup produktů na našem e-shopu.

Předtím, než s náborem začneme, přemýšlíme, jaké zdroje jsou ideální a zároveň kolik nás nábor na jednotlivé pozice stojí (placená inzerce, čas strávený výběrovým řízením). Podporujeme náš program Wanted, který umožňuje stávajícím zaměstnancům doporučit známého do Alzy, a získat za doporučení finanční odměnu.

Celé toto období je pro oddělení HR velká výzva. Nejedná se pouze o nábor nových zaměstnanců na svěřených odděleních, ale musíme být personálně silní i my. Tudíž posilujeme i naše HR týmy.

Sezona na HR s sebou totiž nenese jenom nábor, ale také například zvýšené množství pracovně-právních dokumentů, vyplacených mezd, přípravu, výběr a distribuci vánočních dárků, občerstvení pro naše zaměstnance, adaptaci nových zaměstnanců, plánování strategií a režijních nákladů na následující rok a mnoho dalšího.

Náš cíl je naprosto jasný, být kvalitní podporou pro naše svěřená oddělení a udělat maximum, abychom to všichni zvládli, pomohli si navzájem. Na konci je totiž náš spokojený zákazník, který v nás věřil na Vánoce. I proto v prosinci chodíme z kancelářských oddělení vypomáhat do skladů, call centra, či na prodejny. Chceme pomoci a podpořit naše kolegy v posledních dnech sezony. Není proto neobvyklé, že před Vánoci například personalisté vydávají zboží v holešovickém showroomu.

Jana Petruželová, HR business partner, Alza.cz

 

Související články:

Přípravy na říjnový kongres Obalko 9 v plném proudu

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required