logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Obchodní centrum Futurum pokryje část své spotřeby ze solární energie

9. prosince 2020
Zprávy 0
1271
Obchodní centrum Futurum pokryje část své spotřeby ze solární energie

Právě probíhající rekonstrukce brněnského OC Futurum přinese snížení emisí nákupního centra. Na jeho střechu nechala investiční společnost Trikaya nainstalovat fotovoltaickou elektrárnu, která se postará zhruba o 10 procent energetické spotřeby centra a jeho obchodů. Mezi těmi se nově objeví například dm drogerie, módní značka Sinsay nebo chovatelské potřeby Super zoo.

Obchodní centrum Futurum v městské části Brno-jih prochází v současné době rekonstrukcí, jejíž součástí je kromě rozšíření plochy a dalších stavebních úprav také instalace střešní fotovoltaické elektrárny. Celkem 1170 monokrystalických fotovoltaických panelů, dohromady o výkonu 386,1 kWp, bude zajišťovat část energetické spotřeby centra a obchodů v něm, čímž pomůže k částečnému přechodu na obnovitelné zdroje energie. Návratnost investice je počítána zhruba na sedm let. Průměrná roční produkce bude přes 400 MWh, což pokryje přes 10 procent roční spotřeby elektřiny nákupního centra. V nejteplejších měsících roku by průměrná denní produkce měla být až 1820 kWh. To je v tomto období výhodné zejména kvůli používání klimatizace, která spotřebu elektřiny značně zvyšuje.

Tento způsob využití prostoru je na českém retailovém trhu stále ojedinělý. „Široké střechy nákupních center zůstávají často nevyužité. Získávání obnovitelné energie pro provoz obchodních center z vlastních zdrojů je přitom možnou cestou, jak vysokou spotřebu nákupních center snižovat, a přitom omezit produkci emisí. Budeme rádi, když naše obchodní centrum bude v tomto sloužit jako vzor pro ostatní nákupní centra a retailové parky,“ říká výkonný ředitel společnosti Trikaya Alexej Veselý. Společnost tak ukazuje, že udržitelné chování je pro ni jednou z priorit a podepsané Memorandum o snižování emisí CO2 s městem bere zcela vážně.

Modernizace, jejíž ukončení plánuje Trikaya na první polovinu příštího roku, znamená pro OC Futurum kromě nižších emisí také příchod nových nájemců. „Vedle stávajících obchodů, mezi které patří například Gate, Pepco, Alpine Pro, Takko nebo Kanzelsberger, se zákazníci mohou těšit na dm drogerii, která se do obchodního centra vrací po několika letech. Velkým lákadlem bude také prodejna Sinsay zaměřená zejména na mladé nebo obchod s chovatelskými potřebami Super Zoo,“ doplňuje marketingová manažerka OC Futurum Kristýna Vobecká. Prodejna Sinsay bude přitom první otevřenou prodejnou této značky v Brně.

Obchodní centrum je po celou dobu rekonstrukce částečně otevřeno a již nyní mohou zákaznici vidět nově vznikající fasádu centra, která bude díky oranžovo-červenému ladění nepřehlédnutelná.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required