logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Od 1. března zastává Zdeněk Kubena pozici ředitele výzkumu v české komunikační skupině...
  • Podobu systému vratných záloh na nápojové obaly českému trhu na míru navrhl tým poradenské...
  • Z historie, ale i z mé vlastní praxe je známo, že prosazovat byť dobře míněná rozhodnutí či...
  • Jednota, obchodní družstvo Tábor se domluvila se správcem družstevního řetězce Coop Terno a do...

IKEA v ČR hlásí mírné snížení tržeb, chystá nové cirkulární služby

26. ledna 2021
Zprávy 0
490
IKEA v ČR hlásí mírné snížení tržeb, chystá nové cirkulární služby

IKEA Česká republika ve finančním roce 2020 udržela stabilní hospodářské výsledky. Utržila 10,5 miliardy korun, což je v meziročním srovnání o 1,5 % méně. V roce 2021 otevře nové plánovací studio v Praze i další tři výdejní místa v regionech. Spustí také nové služby, které přispějí k rozvoji cirkulárního modelu podnikání, například garantovaný odkup použitého dětského nábytku.

Finanční rok 2020 ve společnosti IKEA trval od 1. září 2019 do 31. srpna 2020. Poznamenala jej pandemie koronaviru a s ní spojené uzavření obchodních domů. „Tento rok nebyl pro nikoho snadný, dosud nikdy jsme nic takového nezažili,“ uvádí Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. „Museli jsme na téměř dva měsíce zavřít naše obchodní domy. Velmi výrazně pak narostly naše on-line prodeje, ve srovnání s předchozím rokem byly dvojnásobné. Vyřizovali jsme až 30 000 objednávek týdně. Otevřeli jsme také tři nová výdejní místa, abychom byli našim zákazníkům blíže,“ ohlíží se Mounia El Hilali za uplynulým finančním rokem.

Nová kontaktní místa

Vzhledem k rostoucí poptávce po nakupování on-line chce IKEA v následujících třech letech investovat až 1 miliardu korun, aby byla pro zákazníky dostupnější. Pomoci k tomu má efektivnější logistika a navýšení kapacit pro on-line objednávky. V roce 2021 otevře IKEA také tři nová výdejní místa, a to v Plzeňském, Karlovarském a Ústeckém kraji.

V Praze pak otevře své první plánovací studio v Česku. „Zákazníci se zde budou moci potkat s našimi odborníky na interiérové vybavení, konzultovat s nimi své potřeby a naplánovat konkrétní řešení. Studio v tomto formátu bude vůbec první v celém regionu Česka, Maďarska a Slovenska,“ říká Federica Barberis, manažerka IKEA pro obchodní aktivity.

Studio se zaměří na plánování kuchyní, úložných prostor a koupelen. Zákazníci si zde budou moci také prohlédnout nabízené materiály, dekory, vybavení i vybrané výrobky. Součástí budou i vzorové pokoje, které znají návštěvníci z obchodních domů IKEA. Služeb studia budou moci využít také podnikatelé (B2B).

Udržitelnost jako priorita

IKEA v letošním roce spustí také nové služby s důrazem na udržitelnost. „Z interních dat víme, že téměř každý druhý Čech se o udržitelnost zajímá. Zároveň vnímáme, že pandemie koronaviru ovlivňuje i to, jak lidé utrácejí peníze. Roste jejich zájem o to, aby jim nábytek vydržel co nejdéle,“ vysvětluje Eva Malá Beluská, manažerka IKEA pro rozvoj podnikání a transformaci.

Jednou z nových služeb je garantovaný odkup použitého dětského nábytku. Členové klubu IKEA Family, kteří daný kus nábytku už dále nepotřebují, ho budou moci odprodat zpět do IKEA za předem danou cenu. Například při odprodání nábytku do jednoho roku od jeho zakoupení dostane zákazník zhruba 60 % původní ceny. IKEA pak pro použitý nábytek najde další využití.

V letošním roce také IKEA představí ve svých obchodních domech nové cirkulární huby. Bude v nich nejen prodávat použitý nábytek za výhodnou cenu, ale také zde zákazníkům nabídne nástroje na opravu, náhradní díly a rady, jak životnost nábytku prodloužit.

Do udržitelných řešení IKEA investuje v následujících třech letech celkem 60 milionů korun. Ve svých obchodních domech například instaluje fotovoltaické panely nebo chytré systémy pro cirkulaci vzduchu a vytápění (HVAC), které šetří energii a snižují emise CO2.

 

Související články:

Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA pro region České republiky, Maďarska a Slovenska: Naše strategie je i v názvu pozitivní IKEA hlásí meziroční snížení tržeb, i tak jde o úspěch IKEA otevírá výdejní terminál v Hradci Králové IKEA představuje bezmasou variantu populárních švédských kuliček

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.6k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.7k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Webinář: Údržba podmíněná potřebou a bezpečnost v potravinářství

Zúčastněte se 10. března od 16:00 bezplatného webináře odborníků ze společnosti Infor a zjistěte, jak údržba podmíněná potřebou zvyšuje bezpečnost potravin. Úloha údržby v potravinářském průmyslu se postupem času vyvinula z pouhého provádění oprav na preventivní údržbu, což značně zvýšilo provozuschopnost podniků. Nové technologie, jako jsou senzory IoT, umožňují nejen zlepšení celkové efektivnosti zařízení a výroby (OEE), […]

Kalendář akcí

12. 3. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

19. 3. 2021, Pharma Profit Akademie: Motivace v době covidové, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

2.–3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

17. února 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required