logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Rok 2020 proměnil životy spotřebitelů i obchodů

29. ledna 2021
Moderní trh 0
1195
Rok 2020 proměnil životy spotřebitelů i obchodů

Loni na jaře začala série změn, které se děly nezřídka ze dne na den a Češi se jim museli přizpůsobit. Stejně tak obchody, jež zůstaly otevřené, musely plnit náročné úkoly, aby zachovaly bezpečí pro své zákazníky. Jak se do životů promítly změny způsobené koronavirovou pandemií optikou maloobchodu? Hovoří o tom data hypermarketů Globus v porovnání roků 2019 a 2020.

Úkolem číslo jedna bylo pro řetězce postarat se o hygienickou bezpečnost svých pracovníků i zákazníků. „Spotřebovali jsme hektolitry dezinfekce, ustanovili týmy pracovníků, co hlídají rozestupy i počty zákazníků na ploše. Zvykli jsme si na každodenní změny, aby byla splněna nová vládní opatření platná už další den,“ říká Lutfia Volfová, mluvčí hypermarketů Globus, a pokračuje: „Na druhou stranu máme radost z toho, že zákazníci objevili kouzlo bezkontaktních nakupovací technologií a upřednostňují bezpečné nákupy bez front.“ Během roku 2020 se například počet nákupů se skenery Scan&Go a aplikací Můj Globus výrazně zvýšil, jen prostřednictvím mobilu to bylo o celých 400 %.

Jak Covid-19 zamával s běžným životem?

Děti i dospělí museli začít pracovat z domova. Zatímco si doba distanční a home office vyžádaly okamžité technologické vybavení, tak školní batohy a aktovky „letěly do kouta“ a čtvrtina nových zůstala v obchodech, protože je nikdo nepotřeboval.

webkamery +648 %
notebooky +186 %
tiskárny +112 %
školní aktovky, batohy -24 %

 

Doba donutila lidi doma víc vařit a péct. Renesanci zažily některé domácí spotřebiče. Mnozí objevili znovu šicí stroje. Například v měsíci dubnu minulého roku se zdvojnásobil prodej sáčků do vysavačů. Lidé si z nich vyráběli tehdy kriticky nedostupné roušky.

domácí pekárny +372 %
fritézy +145 %
ruční mixéry +56 %
šicí stroje +51 %
mikrovlnné trouby +33 %

 

Covid-19 mnoho rodin uzavřel doma a lidé si začali spolu – a především se svými dětmi – častěji hrát.

společenské hry +31 %
stavebnice +21 %
modely a figurky +44 %

 

Doba změnila domovy v kanceláře, a tak nebylo potřeba byznys a společenského oblečení. Lodičky, kabelky, společenské oblečení zůstaly ladem v regálech obchodů. „Dress codem“ se staly legíny a mikiny. Někdy jsme možná úřadovali i v pyžamu. A snažili jsme se sportovat venku i doma.

SPOLEČENSKÁ MÓDA

Móda celkem

 

-43 %

dámské kabelky -27 %
punčochy -23 %
halenky, sukně, kalhoty -20 %
lodičky, pánské sandále -10 %

 

DOMÁCÍ MÓDA
módní multifunkční šátky +380 %
legíny +140 %
mikiny +130 %
sportovní obuv +96 %
turistická obuv +84 %
pantofle, bačkory +30 %
pyžama +25 %

 

SPORT
malé fitness nářadí +76 %
jízdní kola +33 %
výbava k rybaření +42 %

 

Víc jsme myli nádobí a nezbytností se staly dezinfekční gely. Byli jsme opět nuceni, jako kdysi, k domácímu barvení vlasů, protože kadeřnictví se uzavřela. Bez potíží jsme na druhou stranu postrádali parfémy a deodoranty. 

DROGERIE
prací prostředky -0,7 %
čistící prostředky včetně myčky 16,6 %
úklidové potřeby 10 %
 
KOSMETIKA
dekorativní kosmetika -8,5 %
deodoranty -19,3 %
parfémy, toaletní vody -13,3 %
vlasový styling -19,5 %
mýdla a dezinfekční gely 52,6 %
vlasové barvy 14,2 %
krémy na ruce 15 %

 

Rok 2020 nenahrával cestování, nepotřebovali jsme například cestovní kufry. Mohutně jsme ale rekonstruovali byty, domy a zvelebovali zahrady.

potřeby k úpravám zahrad +23,6 %
hnojiva a substráty +23 %
venkovní rostliny +10 %
nářadí +30 %
elektrické nářadí a příslušenství +15 %
ochranné prostředky k práci +38 %
cestovní kufry -53 %

 

Poznámka: ve všech případech jde o meziroční srovnání 2019/2020 v hypermarketech Globus.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required