logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Od 1. března zastává Zdeněk Kubena pozici ředitele výzkumu v české komunikační skupině...
  • Podobu systému vratných záloh na nápojové obaly českému trhu na míru navrhl tým poradenské...
  • Z historie, ale i z mé vlastní praxe je známo, že prosazovat byť dobře míněná rozhodnutí či...
  • Jednota, obchodní družstvo Tábor se domluvila se správcem družstevního řetězce Coop Terno a do...

Miloš Toman: Představte si, že posíláte newsletter

8. února 2021
Blog 0
333
Miloš Toman: Představte si, že posíláte newsletter

Služby jako Netflix a sociální sítě mají zlaté časy. Dokonce vznikají nové, třeba Clubhouse. Lidé sedí doma a nudí se. Ptáte se, co to má společného s vaší prodejnou? Právě že nic. Nejste u toho, když se vaši zákazníci shánějí po nějakém rozptýlení. A to je chyba.

„Neumím si představit, že bych zákazníkům posílal newsletter,“ stojí v žebříčku nepředstavitelných aktivit hodně vysoko. Představa, že tohle se možná hodí pro e-shopy, ale ne pro kamennou prodejnu, je silně zakotvená. Jenže ještě před pár lety jsme si neuměli představit, že by si někdo kupoval potraviny na internetu. A dnes e-shopy pořádně ukrajují z tržeb zejména tradičních obchodníků.

Změňte tedy své představy. Jednak o tom, že posílat newslettery se nehodí, jednak o jejich náplni. Oznámení o akční nabídce zcela jistě Netflixu konkurovat nebude. Čtenář se chce bavit, ne nakupovat. Co by tam tedy mělo být? Pro inspiraci běžte do supermarketu a kupte si tam jejich časopis. Najdete v něm hlavně recepty, články o potravinách, rozhovor…

Nejste řetězec a asi ani psavec, takže vaše informace budou jistě skromnější. Ale sepsat nějaký recept (včetně seznamu ingrediencí, které čtenář nakoupí ve vaší prodejně) není zase tak velký problém. Přidejte k tomu osobní zkušenost s tím či oním zbožím a newsletter může putovat ke čtenářům.

Restaurace dnes marně přemýšlejí, jak informovat zákazníky o otevřeném okýnku a připomínat se. Kdyby už dříve posílaly newslettery, nebyl by to žádný problém. Stejně ale i obchodníci, kteří mají otevřeno, potřebují lidem dávat najevo, že zde jsou a čekají na jejich návštěvu. Jinak zákazníci podlehnou pokušení a zamíří do internetové prodejny.

Bylo by jistě pohodlné, kdybychom mohli všechno dělat stejně, jako tomu bylo dřív. Jenže svět se právě teď zásadně a rychle mění. Podnikatelé, kteří nepůjdou s dobou, mu zanedlouho přestanou rozumět. A zákazníci zase jim. Je tedy potřeba začít dělat podnikání jinak, než jsme si dosud uměli představit.

Miloš Toman

 

Související články:

Pavel Březina, předseda představenstva, Skupina Coop, a předseda, AČTO: Nemám rád populismus Interní komunikace v době koronavirové Roman Mazák, majitel a předseda Družstva CBA CZ: Budoucnost vidím stále v prodejnách potravin Základem úspěchu on-line je správný marketingový mix

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.6k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.7k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Webinář: Údržba podmíněná potřebou a bezpečnost v potravinářství

Zúčastněte se 10. března od 16:00 bezplatného webináře odborníků ze společnosti Infor a zjistěte, jak údržba podmíněná potřebou zvyšuje bezpečnost potravin. Úloha údržby v potravinářském průmyslu se postupem času vyvinula z pouhého provádění oprav na preventivní údržbu, což značně zvýšilo provozuschopnost podniků. Nové technologie, jako jsou senzory IoT, umožňují nejen zlepšení celkové efektivnosti zařízení a výroby (OEE), […]

Kalendář akcí

12. 3. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

19. 3. 2021, Pharma Profit Akademie: Motivace v době covidové, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

2.–3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

17. února 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required