logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Od 1. března zastává Zdeněk Kubena pozici ředitele výzkumu v české komunikační skupině...
  • Podobu systému vratných záloh na nápojové obaly českému trhu na míru navrhl tým poradenské...
  • Z historie, ale i z mé vlastní praxe je známo, že prosazovat byť dobře míněná rozhodnutí či...
  • Jednota, obchodní družstvo Tábor se domluvila se správcem družstevního řetězce Coop Terno a do...

Zdeněk Juračka: Volme promyšlenou cestu podpory reálných a málo konfliktních cílů bez lidské zloby a nenávisti

23. února 2021
Tradiční trh 0
368
Zdeněk Juračka: Volme promyšlenou cestu podpory reálných a málo konfliktních cílů bez lidské zloby a nenávisti

V relativně krátké době si touto cestou dovoluji i do této druhé úvahy jako nosnou myšlenku použít starou českou pravdu, protože pro tuto situaci přesně vystihuje meritum věci. Naučme se tedy i my respektovat pravidlo našich chytrých předků, které říká, že člověk nemá zestárnout dříve, dokud nezmoudří.

Jelikož já osobně mám za sebou již tři čtvrtiny prožitého století, mohl bych s veškerou skromností a pokorou o svém dosavadním životě konstatovat, že byl plodný a pestrý. Úspěchy střídaly neúspěchy, lásky zklamání a vzestupy pády. Dalo by se snad dokonce konstatovat, že mě ve zbytku životní pouti pánem bohem daného životního času již téměř nic nemůže překvapit, natož dostat do kolen. Nabyl jsem přesvědčení a nasbíral tolik životní pravdy a snad i moudrosti, že mne již nemůže nic překvapit. Bylo by to dobré krédo, se kterým bych si do konce života snad i vystačil. Všechno by bylo o. k., kdyby na naši domýšlivost a pocit naprosté nedotknutelnosti nepřišla pohroma zvaná nevím proč covid-19. Snad nám budoucnost ukáže, co a kdo a proč na nás s touto zhoubou lidstva vyrukoval.

Problém, který nepřekoná sebelepší doposud nabité moudro či životní zkušenost

K této nové, nikým neočekávané natož avizované realitě zatím marně hledám vlastní životní postoj a snad i adekvátní řešení, neb životní moudrost a zkušenost zde narazila na hluché místo, které bude nezbytné zacelit. Jsem tudíž stejně jako většina národa postaven před problém, který nepřekoná sebelepší doposud nabité moudro či životní zkušenost. Osobně vidím, že se s touto novou realitou sice musíme naučit co nejdříve žít, ale pokud možno rychle ji posléze dostat do rozumných mezí a životních parametrů.

Jak se nám to povede, zhodnotí až další generace

Snad máme šanci na reálné a snad i úspěšné přežití v případě, že budeme všichni a společně hledat a snad i nalézat optimální cesty pro jeho řešení. Nemůžeme v tom bohužel moc spoléhat na státní instituce a vládu, kterou v této chvíli více zajímá využití tzv. nouzového stavu k převážně sobecké individuální válce směřující u většiny naší reprezentace k získání výhodných pozic pro blížící se volby. Zbytek národa však čeká mimo jiné optimalizace zásadním způsobem narušených mezilidských vztahů a snaha o pozitivní vidění budoucnosti. Volme tedy promyšlenou cestu systémem podpory reálných a málo konfliktních cílů bez lidské zloby a nenávisti.

Autor: Zdeněk Juračka, čestný předseda, Asociace českého tradičního obchodu (AČTO)

 

Související články:

Zdeněk Juračka: Nedělní uzavření prodejen? Všechno zlé je k něčemu dobré Starejte se o zákaznickou zkušenost Roman Mazák, majitel a předseda Družstva CBA CZ: Budoucnost vidím stále v prodejnách potravin Dodavatelé Albertu se zapojují do GDSN

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.6k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.7k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Webinář: Údržba podmíněná potřebou a bezpečnost v potravinářství

Zúčastněte se 10. března od 16:00 bezplatného webináře odborníků ze společnosti Infor a zjistěte, jak údržba podmíněná potřebou zvyšuje bezpečnost potravin. Úloha údržby v potravinářském průmyslu se postupem času vyvinula z pouhého provádění oprav na preventivní údržbu, což značně zvýšilo provozuschopnost podniků. Nové technologie, jako jsou senzory IoT, umožňují nejen zlepšení celkové efektivnosti zařízení a výroby (OEE), […]

Kalendář akcí

12. 3. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

19. 3. 2021, Pharma Profit Akademie: Motivace v době covidové, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

2.–3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

17. února 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required