logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

Zdeněk Juračka: Volme promyšlenou cestu podpory reálných a málo konfliktních cílů bez lidské zloby a nenávisti

23. února 2021
Tradiční trh 0
1243
Zdeněk Juračka: Volme promyšlenou cestu podpory reálných a málo konfliktních cílů bez lidské zloby a nenávisti

V relativně krátké době si touto cestou dovoluji i do této druhé úvahy jako nosnou myšlenku použít starou českou pravdu, protože pro tuto situaci přesně vystihuje meritum věci. Naučme se tedy i my respektovat pravidlo našich chytrých předků, které říká, že člověk nemá zestárnout dříve, dokud nezmoudří.

Jelikož já osobně mám za sebou již tři čtvrtiny prožitého století, mohl bych s veškerou skromností a pokorou o svém dosavadním životě konstatovat, že byl plodný a pestrý. Úspěchy střídaly neúspěchy, lásky zklamání a vzestupy pády. Dalo by se snad dokonce konstatovat, že mě ve zbytku životní pouti pánem bohem daného životního času již téměř nic nemůže překvapit, natož dostat do kolen. Nabyl jsem přesvědčení a nasbíral tolik životní pravdy a snad i moudrosti, že mne již nemůže nic překvapit. Bylo by to dobré krédo, se kterým bych si do konce života snad i vystačil. Všechno by bylo o. k., kdyby na naši domýšlivost a pocit naprosté nedotknutelnosti nepřišla pohroma zvaná nevím proč covid-19. Snad nám budoucnost ukáže, co a kdo a proč na nás s touto zhoubou lidstva vyrukoval.

Problém, který nepřekoná sebelepší doposud nabité moudro či životní zkušenost

K této nové, nikým neočekávané natož avizované realitě zatím marně hledám vlastní životní postoj a snad i adekvátní řešení, neb životní moudrost a zkušenost zde narazila na hluché místo, které bude nezbytné zacelit. Jsem tudíž stejně jako většina národa postaven před problém, který nepřekoná sebelepší doposud nabité moudro či životní zkušenost. Osobně vidím, že se s touto novou realitou sice musíme naučit co nejdříve žít, ale pokud možno rychle ji posléze dostat do rozumných mezí a životních parametrů.

Jak se nám to povede, zhodnotí až další generace

Snad máme šanci na reálné a snad i úspěšné přežití v případě, že budeme všichni a společně hledat a snad i nalézat optimální cesty pro jeho řešení. Nemůžeme v tom bohužel moc spoléhat na státní instituce a vládu, kterou v této chvíli více zajímá využití tzv. nouzového stavu k převážně sobecké individuální válce směřující u většiny naší reprezentace k získání výhodných pozic pro blížící se volby. Zbytek národa však čeká mimo jiné optimalizace zásadním způsobem narušených mezilidských vztahů a snaha o pozitivní vidění budoucnosti. Volme tedy promyšlenou cestu systémem podpory reálných a málo konfliktních cílů bez lidské zloby a nenávisti.

Autor: Zdeněk Juračka, čestný předseda, Asociace českého tradičního obchodu (AČTO)

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required