logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

On-line konference PLMA u kulatého stolu naznačila cestu k úspěchu v „novém normálu“

26. února 2021
Ze zahraničí 0
691
On-line konference PLMA u kulatého stolu naznačila cestu k úspěchu v „novém normálu“

Mezinárodní konference PLMA u kulatého stolu, která se konala 17.–18. února 2021, proběhla on-line a podle zástupců asociace zaznamenala velký úspěch. Zaregistrovalo se více než 150 vedoucích pracovníků výroby a maloobchodu z 36 zemí ze všech kontinentů. Společně diskutovali o obchodních řešeních pro budoucnost.

Letošní mezinárodní konference PLMA u kulatého stolu se uskutečnila on-line 17. a 18. února 2021. Peggy Daviesová, prezidentka PLMA, komentuje: „Vzhledem k tomu, že se přesouváme do nového prostoru, kde jsou internetové platformy přidanou hodnotou pro B2B i budoucí podnikání, PLMA prokázala, že je schopná využívat on-line příležitosti k propojení oboru privátních značek v rámci celého světa.“ Tématem akce bylo Partnerství nyní a v budoucnosti a jednotliví řečníci poskytli účastníkům náhled na aktuální výzvy a nové obchodní příležitosti.

Základ strategie tvoří kvalita, cena a inovace

Podle Richarda Copea, senior konzultanta společnosti Mintel zaměřeného na trendy, pro maloobchodníky a výrobce vlastních značek představuje obrovskou příležitost tzv. generace Z, kterou tvoří 2,6 miliardy nakupujících. Tato skupina spotřebitelů se řídí především potřebou a zájmem o pohodlí, zdraví a udržitelnost. Více než ostatní vnímají společenskou odpovědnost, čistější planetu a svoje zdraví. Zástupci této generace budou s největší pravděpodobností vyhledávat a od maloobchodníků očekávat pomoc v oblasti zdravějšího životního stylu. Zároveň se ale také zaměřují na cenu a hodnotu.

Případová studie maloobchodního prodeje, kterou vypracovala Ana Cristina Amaralová, ředitelka privátních značek skupiny Sonae, představila sortiment vlastní značky Continente vytvořený pro významné hypermarkety a convenience supermarkety Sonae v Portugalsku. Prezentace zdůraznila rychlou reakci maloobchodníka na změny v rámci trhu během pandemie a potvrdila rovněž význam udržitelnosti jako základní hodnoty jeho tří strategických pilířů: kvalita, cena a inovace. Ana Cristina Amaralová také uvedla, že se tato retailová skupina chce spojit s dodavateli, kteří sdílejí její oddanost těmto hodnotám.

Důvěra a sdílení informací pouze v pevném a trvalém vztahu

Prodejci a výrobci také sledovali živou panelovou diskusi, v níž vystoupili: Nils Clement, generální ředitel a majitel společnosti Euro-Caps, Sanne Strandskov, ředitel marketingu společnosti Nopa Nordic, Jaap van Vreden, sourcing a procurement director ruské společnosti Lenta, a Alexander Deopito, seniorní poradce společnosti BCG a bývalý ředitel Lidlu. Účastníci se shodli na několika klíčových bodech. K inovacím a kvalitě povedou pouze dlouhodobé vztahy. Výrobci i maloobchodníci se navzájem potřebují, aby uspokojili poptávku spotřebitelů. Jeden bez druhého to prostě nezvládnou. Podnikání založené pouze na ceně není základem pro úspěšný trvalý vztah. Stejně jako manželství lze důvěru a sdílení informací, které jsou klíčovými hnacími silami inovací a vývoje nových produktů, stavět pouze na pevném a trvalém vztahu, do něhož chtějí oba investovat.

Druhý den kulatého stolu PLMA tvořila řada workshopů společnosti IGD věnovaných zkoumání dnešního i budoucího maloobchodu. Některé semináře se zaměřily na slabá místa a silné stránky maloobchodního dodavatelského řetězce, zrychlený růst elektronického obchodu a jeho dopad na privátní značky a obaly. Jeden z workshopů patřil opět udržitelnosti. Mezi zdůrazňovanými závěry bylo, že udržitelnost už není jenom jedna z možností. V dodavatelském řetězci se stala nutností, neboť zákazníci mění nákupní kanály a jejich očekávání se vyvíjejí. Udržitelnost je nový normál. Program zakončil exkluzivní videorozhovor s Paulem Staintonem, bývalým manažerem společnosti Aldi UK.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required