logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Pivo ženám chutná, naznačují data Plzeňského Prazdroje

5. března 2021
Dodavatelé 0
1178
Pivo ženám chutná, naznačují data Plzeňského Prazdroje

Ženy mají pivo stále raději, potvrzují průzkumy, který si nechal vypracovat Plzeňský Prazdroj. Nejvíce u žen stoupá obliba nealkoholického piva, ale zároveň rády objevují nové pivní styly a mnohé se považují za znalkyně. Trend se dokonce přenáší i do zvýšeného zájmu o tradičně „mužské“ obory pivovarnictví na vysokých a středních školách.

Popularita piv u žen roste a 61 procent tvrdí, že jim pivo chutná (to je jen o 13 procent méně než u mužů) a rozdíl mezi oběma pohlavími se v posledních letech navíc stále snižuje. Za poslední čtyři roky se také zdvojnásobil počet žen, které se považují za pivní expertky.

A rostoucí obliba piva mezi ženami se přelévá i do jejich zvýšeného zájmu o tradičně mužské obory spojené s výrobou piva. Z pivovarnických středních a vysokých škol Prazdroj v posledních letech přijímá téměř polovinu absolventek. „S náborem talentovaných žen nám pomáhá i dlouhodobá spolupráce s potravinářskými fakultami a speciální tréninkové programy a stáže, které pro studenty a studentky máme. Řada z nich u nás pak zůstává i po absolutoriu. A pro všechny nabízíme možnost sladit pracovní a rodinný život,“ vysvětluje situaci Ivana Pavlíčková, manažerka pro řízení talentů Plzeňského Prazdroje. Celkem nyní v Prazdroji pracuje třetina žen, stejné zastoupení mají i ve středním managementu a vedoucích pozicích. Cílem Prazdroje je tento podíl přirozeně zvyšovat a dosáhnout třetinového zastoupení žen do roku 2030 i na nejvyšších manažerských pozicích.

Nealko pivo, ale i ležáky a speciály

Ve spotřebě se výrazně u žen v poslední době prosazují piva nealkoholická, zejména ochucená. Minimálně jednou týdně si je dopřeje 29 procent žen, o 11 procent více než v roce 2016, jak ukazuje průzkum společnosti Kantar pro Plzeňský Prazdroj. Ten patří mezi největší popularizátory nealkoholických piv v Česku. „Zájem o náš nealkoholický Birell, zvláště o jeho ochucené varianty, každoročně roste. Loni jsme představili čtyři nové příchutě a zaznamenali jsme nový prodejní rekord. A i díky rostoucí poptávce žen se zaměřujeme na čepované varianty. Bylo to vidět i loni, kdy i přes několikaměsíční uzavření hospod a restaurací se zvýšil prodej čepovaného Birellu Pomelo Grep o 5 procent a počet provozoven, které jej během letní sezony nabízely, se zvedl dokonce o 16,5 procenta,“ říká Pavlína Kalousová, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje. Kromě nealkoholických piv ženy preferují při výběru piva ležáky, ale roste zájem také o tmavá piva či pivní speciály.

Doma to není ono

Ženy si podle průzkumu ppm factum pivo mnohem raději dopřejí v restauracích a hospodách než doma. Mohou si totiž u něj pohovořit s přáteli. V tom se shodují s muži. Rozdílná jsou ale jejich kritéria při výběru podniku. U mužů podle dat Kantaru rozhoduje například teplota piva nebo správná míra. Ženy mají priority poskládané jinak: vede u nich vstřícnost personálu, čistota a útulnost interiéru a toalet nebo rychlost obsluhy. Na to, aby prostředí hospod bylo útulné a ženy se v něm cítily dobře, dává Prazdroj velký důraz. „Každoročně investujeme nejen do výčepních zařízení a vybavení restaurací, ale i do úprav jejich interiérů. Loni jsme vyčlenili desítky milionů korun na vybavení zahrádek a letos to plánujeme zopakovat. Samozřejmě, až to situace umožní a hospody se znovu otevřou. Také jsme rozjeli ve spolupráci s architekty a hospodskými projekt na úpravy fasád a exteriérů provozoven. Odebíráme nadbytečné reklamy, děláme přehlednější značení, odstraňujeme polepy z oken, aby bylo vidět dovnitř, což preferuje většina hostů. Snažíme se tak spolu s hospodskými jejich podniky zútulnit uvnitř i zvenku, a to nejen pro ženy. A podle našich dat to funguje,“ vysvětluje Pavlína Kalousová.

Investice se Prazdroji vrací i tím, že ženy dokáží v útulném prostředí strávit u piva více času než muži. To potvrzuje i průzkum Kantaru: žena, která si jde do hospody popovídat a na pivo, tam stráví v průměru o 25 minut více času než muž.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required