logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Penny Market zprovozní letos u svých prodejen desítky dobíjecích stanic pro...
  • Svěžím designem, rozšířeným sortimentem a dalšími nově poskytovanými službami se může pochlubit...
  • V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny...
  • Povinný podíl tuzemských potravin na pultech obchodů nakonec zákonodárci odmítli. Poslanecká...

Pivo ženám chutná, naznačují data Plzeňského Prazdroje

5. března 2021
Dodavatelé 0
289
Pivo ženám chutná, naznačují data Plzeňského Prazdroje

Ženy mají pivo stále raději, potvrzují průzkumy, který si nechal vypracovat Plzeňský Prazdroj. Nejvíce u žen stoupá obliba nealkoholického piva, ale zároveň rády objevují nové pivní styly a mnohé se považují za znalkyně. Trend se dokonce přenáší i do zvýšeného zájmu o tradičně „mužské“ obory pivovarnictví na vysokých a středních školách.

Popularita piv u žen roste a 61 procent tvrdí, že jim pivo chutná (to je jen o 13 procent méně než u mužů) a rozdíl mezi oběma pohlavími se v posledních letech navíc stále snižuje. Za poslední čtyři roky se také zdvojnásobil počet žen, které se považují za pivní expertky.

A rostoucí obliba piva mezi ženami se přelévá i do jejich zvýšeného zájmu o tradičně mužské obory spojené s výrobou piva. Z pivovarnických středních a vysokých škol Prazdroj v posledních letech přijímá téměř polovinu absolventek. „S náborem talentovaných žen nám pomáhá i dlouhodobá spolupráce s potravinářskými fakultami a speciální tréninkové programy a stáže, které pro studenty a studentky máme. Řada z nich u nás pak zůstává i po absolutoriu. A pro všechny nabízíme možnost sladit pracovní a rodinný život,“ vysvětluje situaci Ivana Pavlíčková, manažerka pro řízení talentů Plzeňského Prazdroje. Celkem nyní v Prazdroji pracuje třetina žen, stejné zastoupení mají i ve středním managementu a vedoucích pozicích. Cílem Prazdroje je tento podíl přirozeně zvyšovat a dosáhnout třetinového zastoupení žen do roku 2030 i na nejvyšších manažerských pozicích.

Nealko pivo, ale i ležáky a speciály

Ve spotřebě se výrazně u žen v poslední době prosazují piva nealkoholická, zejména ochucená. Minimálně jednou týdně si je dopřeje 29 procent žen, o 11 procent více než v roce 2016, jak ukazuje průzkum společnosti Kantar pro Plzeňský Prazdroj. Ten patří mezi největší popularizátory nealkoholických piv v Česku. „Zájem o náš nealkoholický Birell, zvláště o jeho ochucené varianty, každoročně roste. Loni jsme představili čtyři nové příchutě a zaznamenali jsme nový prodejní rekord. A i díky rostoucí poptávce žen se zaměřujeme na čepované varianty. Bylo to vidět i loni, kdy i přes několikaměsíční uzavření hospod a restaurací se zvýšil prodej čepovaného Birellu Pomelo Grep o 5 procent a počet provozoven, které jej během letní sezony nabízely, se zvedl dokonce o 16,5 procenta,“ říká Pavlína Kalousová, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje. Kromě nealkoholických piv ženy preferují při výběru piva ležáky, ale roste zájem také o tmavá piva či pivní speciály.

Doma to není ono

Ženy si podle průzkumu ppm factum pivo mnohem raději dopřejí v restauracích a hospodách než doma. Mohou si totiž u něj pohovořit s přáteli. V tom se shodují s muži. Rozdílná jsou ale jejich kritéria při výběru podniku. U mužů podle dat Kantaru rozhoduje například teplota piva nebo správná míra. Ženy mají priority poskládané jinak: vede u nich vstřícnost personálu, čistota a útulnost interiéru a toalet nebo rychlost obsluhy. Na to, aby prostředí hospod bylo útulné a ženy se v něm cítily dobře, dává Prazdroj velký důraz. „Každoročně investujeme nejen do výčepních zařízení a vybavení restaurací, ale i do úprav jejich interiérů. Loni jsme vyčlenili desítky milionů korun na vybavení zahrádek a letos to plánujeme zopakovat. Samozřejmě, až to situace umožní a hospody se znovu otevřou. Také jsme rozjeli ve spolupráci s architekty a hospodskými projekt na úpravy fasád a exteriérů provozoven. Odebíráme nadbytečné reklamy, děláme přehlednější značení, odstraňujeme polepy z oken, aby bylo vidět dovnitř, což preferuje většina hostů. Snažíme se tak spolu s hospodskými jejich podniky zútulnit uvnitř i zvenku, a to nejen pro ženy. A podle našich dat to funguje,“ vysvětluje Pavlína Kalousová.

Investice se Prazdroji vrací i tím, že ženy dokáží v útulném prostředí strávit u piva více času než muži. To potvrzuje i průzkum Kantaru: žena, která si jde do hospody popovídat a na pivo, tam stráví v průměru o 25 minut více času než muž.

 

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Pivo v plechu roste, plast klesá pivoVětšina Čechů je v pití piva konzervativní, popularitu ale získává i pestrost nabídky Pivo si téměř pětina Čechů dopřává denně, koronavirus míru konzumace neovlivnil Plzeňský Prazdroj zvyšuje ceny balených ležáků a prémiových piv

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 20.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.7k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11.7k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.9k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

15. 4. 2021, Jak retail může pomoci (nejen) dodavatelům POP

21. 4. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

13. 5. 2021, Fórum LOG-IN, on-line

4.–7. 4. 2022, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Seznamte se: Modernizovaná prodejna Coop ve Starém Hrozenkově

15. dubna 2021

Fotogalerie: Coop Tuty Dukovany v novém slušivém kabátě

26. března 2021

Profily

Martin Čivrný, manažer udržitelnosti, Makro Cash & Carry ČR: Baví mě pracovat systematicky, krok po kroku od začátku do konce

18. března 2021

Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR: Úplně se tu rozpadl systém vládnutí

18. března 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required