
Řetězec Tesco a logistický start-up DoDo rekapitulují dosavadní spolupráci v oblasti rozvozu nákupů. Na českém, slovenském a maďarském trhu rozvezlo 650 kurýrů společnosti DoDo už dva miliony nákupů. Firma v tuzemsku plně převzala rozvoz zboží z řetězce Tesco v roce 2019.
S tím, jak DoDo rozšiřovalo záběr do dalších měst, rostl i počet objednávek. Zatímco v roce 2017, kdy odstartovala pilotní spolupráce, start-up rozvezl necelých 2500 nákupů, v roce 2020 to bylo již více než 1,1 milionu. Spolupráce byla navíc rozšířena i za hranice – nejprve na Slovensko a na jaře 2020 také do Maďarska. Aktuálně DoDo obsluhuje 38 měst a ještě v letošním roce jich plánuje pokrýt celkem 50.
Růst objemu přepravovaných nákupů a postupné navazování spolupráce s dalšími on-line supermarkety vedlo loni DoDo k založení specializované divize Fresh, která se soustředí na rozvoz a inovace v logisticky komplikovaném segmentu, jenž je náročný nejen na efektivitu a přesnost, ale také na zachování teplotního řetězce.
„V rozvozu potravin se nám v rámci našich tří hlavních divizí momentálně daří nejlépe a neustále rosteme. Co je ale možná nejdůležitější, v segmentu potravin se nám daří také expandovat do zahraničí. Po úspěchu v Česku se nám podařilo spolupráci s Tescem rozšířit i na Slovensko a před rokem také do Maďarska, kde je o on-line nakupování skutečně velký zájem,“ popisuje expanzi Martin Marek, managing director společnosti DoDo.
Celkově DoDo loni rozvezlo 2,6 milionu objednávek a utržilo 500 milionů korun. Firma provozuje výhradně vozy s pohonem na CNG.