logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Žabka hlásí už přes 120 prodejen a 10 let pod křídly Tesco

15. dubna 2021
Tradiční trh 0
931
Žabka hlásí už přes 120 prodejen a 10 let pod křídly Tesco

V dubnu letošního roku je to přesně 10 let, co se síť obchodů Žabka stala součástí skupiny Tesco. Za tu dobu prošla řadou změn – upravila nabídku potravin a služeb, začala expandovat mimo Prahu a Střední Čechy a zmodernizovala své obchody. Proměnily se i potřeby jejich zákazníků a skladba nákupního košíku. Zákazníci také stále častěji využívají finančních služeb nebo on-line nákupů.

Historie Žabky v Česku se píše od roku 2007, tehdy investiční skupina Penta převzala původně polskou síť a expandovala s ní do České republiky. Vůbec prvním obchodem Žabka otevřeným v Česku byla prodejna v Maiselově ulici v centru Prahy, která byla otevřena v dubnu 2008. Tento obchod svým zákazníků slouží dodnes.

V době prodeje skupině Tesco měla síť Žabka necelou stovku prodejen, nyní jich je více než 120. Obchody Žabka pak byly výhradně v Praze a Středních Čechách. To už také neplatí a Žabka rozšířila svou působnost do východních Čech a na jižní Moravu. Zaměřila se na město Pardubice, kde má nyní již 5 prodejen a na Brno, kde je v současnosti 8 obchodů Žabka. „Naším cílem je expanze Žabky i do ostatních měst, které při výstavbě bytů preferují i rozšíření obslužnosti pro své obyvatele v místě bydliště. V budoucnu se chceme zaměřit právě na rezidenční typy prodejen,“ vysvětluje Radim Lunda, generální manažer sítě Žabka.

Úspěšný model se podařilo rozšířit i za hranice. Na Slovensku byla před nedávnem otevřena již pátá prodejna Žabka a brzy budou následovat další.

Flexibilita konkurenční výhodou

Skočte si nakoupit, tak zněl slogan Žabky před 10 lety a beze změny platí dodnes. Právě prostředí moderního obchodu s širokým výběrem produktů a služeb v kombinaci s dobrou polohou jsou jedny z konkurenčních výhod prodejen Žabka. K tomu je třeba ještě připočíst dlouhou otevírací dobu (denně od 6 do 22 či 23 hodin) a 363 dní v roce. „Velkou výhodou našich obchodů je jejich variabilita a dokáží se přizpůsobit různým tvarům objektů. Standardní velikost prodejny Žabka se pohybuje od 90 do 110 metrů čtverečních, což je i ideální rozměr pro rozmístění veškerého zboží, které zákazník potřebuje k denní spotřebě,“ říká Radim Lunda. Žabka si ale dokáže poradit i s daleko menším prostorem, kde je schopna zařídit plnohodnotný obchod. Důkazem je nejmenší obchod v celé síti, nacházející se v pražské Štefánikově ulici, který má pouhých 27 metrů čtverečních.

Žabka pružně reagovala na změny zákaznického chování a postupně začala upravovat nabídku produktů i služeb. S příklonem ke zdravému životnímu stylu rozšířila portfolio výrobků se sníženým obsahem cukru či bio. Rozšířila i sortiment finančních služeb – umožnila platbu složenek, cash back nebo možnost vyzvednutí zásilek. V reakci na pandemii covid-19 pak zahájila on-line prodej a zařadila do sortimentu nabídku léčiv.

Zákazníci míří za kvalitním snídaňovým sortimentem, proto asi nepřekvapí, že mezi nejoblíbenější položky patří kombinace kávy a sladkého croissantu. „Zatím co dříve markantní část prodejů na pekárně tvořil rohlík a houska, které se dováželo z velkých pekáren, v dnešní době se prodávají spíše položky jako kaiserka, croissant, které dopékáme na všech našich prodejnách vždy podle aktuální potřeby zákazníka,“ dodává Radim Lunda.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required